Google

מדינת ישראל - דרור ויקטור דיין, יעקב חפותה, שמעון דרור דיין

פסקי דין על דרור ויקטור דיין | פסקי דין על יעקב חפותה | פסקי דין על שמעון דרור דיין |

624/09 פח     07/03/2010




פח 624/09 מדינת ישראל נ' דרור ויקטור דיין, יעקב חפותה, שמעון דרור דיין




בעניין: מדינת ישראל

ע"י עו"ד ניק קאופמן
מפרקליטות מחוז ירושלים המאשימה

נ ג ד

1. דרור ויקטור דיין
ת.ז. 057053837
ע"י עו"ד שמואל אלבראנס

2. יעקב חפותה
ת.ז. 068013366
3. שמעון דרור דיין
ת.ז. 028130607
הנאשמים

גזר דין - נאשם 1

1, בהכרעת הדין מיום 3.3.10 הורשע הנאשם ברציחתם של האחים המנוחים יהושע ודוד בועזיז.

כפי שפורט, הגיעו המנוחים ביום 19.3.09 לרחוב דוב הוז בירושלים, מקום בו שהה הנאשם עם אחיו נאשם 3. עקב סכסוך שמקורו בחוב כספי שכנטען חב נאשם 3 למנוחים, זמן קצר לאחר שהמנוחים תקפו את נאשם 3 התגודדו נאשמים 1, 2 והמנוחים על גבעה בקצה רחוב דב הוז הסמוכה לצומת פת, כשנאשמים 1 ו-2 מחזיקים בידיהם סכינים. בשלב זה ניסו המנוחים להימלט, כשהנאשם דוקר אותם בפלג גופו העליון. לאחר שנדקרו המשיכו המנוחים בנסיון להימלט כשהם פצועים, תוך שנאשמים 1, 2 רודפים אחריהם. המנוחים נמלטו לעבר צומת פת, מרחק של כ-90 מ' מזירת הארוע הראשונה, שם השיגם הנאשם. תחילה דקר הנאשם את אחד המנוחים, הפילו ארצה והמשיך ודקר אותו בחלקי גופו השונים מספר רב של דקירות, לאחר מכן נפנה למנוח האחר, וגם אותו דקר מספר רב של דקירות, שבעקבותיהן מתו המנוחים מפצעיהם.

2. המחלוקת בדיון שקוים בפני
נו נסבה סביב השאלה אם עונש מאסר העולם הקבוע בחוק לעבירת הרצח כעונש מנדטורי ירוצה במצטבר או בחופף.

בא כוח הנאשם, עו"ד אלבראנס, טען בפני
נו כי אף שנקבע כי הנאשם ביצע שני מעשי רצח יש להתחשב בנסיבות שקדמו למעשים, כמו גם בהרגשתו הסוביקטיבית של הנאשם, שראה כי אחיו הצעיר הותקף על ידי המנוחים זמן מה קודם לכן. עוד טען כי מדובר במסכת מתמשכת של ארועים שתחילתה בתקיפת נאשם 3 על ידי המנוחים שהתמשכה עד למעשי הרצח שביצע הנאשם. עוד הפנה לגילו המתקדם של הנאשם, שממילא, גם אם העונש שיושת עליו ירוצה בחופף, הוא צפוי לצאת לחופשי כשיגיע לגיל שיבה.

3. העונש הקבוע בחוק לעבירה של רצח בכוונה תחילה הוא מאסר עולם. אף כי לפי סעיף 45(א) לחוק העונשין, משהורשע נאשם במשפט אחד בשל עבירות שונות, ונדון למספר עונשי מאסר בגינן, בהעדר הוראה אחרת, ישא הנאשם את העונשים בחופף, באופן שהוא ירצה את עונש המאסר של התקופה הארוכה ביותר שהוטלה עליו, משבעבירות רצח עסקינן, הכלל שנקבע בפסיקה הוא כי העונשים שיוטלו על העושה הם עונשים מצטברים, אפילו שבוצעו ברצף אחד, אלא אם כן ישנן נסיבות ייחודיות המצדיקות חפיפת העונשים.

"האמונה שלנו בקדושת חיי אדם חייבת למצוא ביטויה גם בענישה של עברין ובהדגשת משמעותו של כל קיפוח של חיי אדם בעניינו", ו"מן הדין שהנאשם יענש בגין כל נפש ונפש שנרצח בהוראתו" (ר' ע"פ 9804/02 ש.ש. נ' מדינת ישראל
, פ"ד נח(4) 461; תפ"ח (תל-אביב-יפו 1158/02 מדינת ישראל
נ' ברגותי, תק-מח 2004(2) 4523).

4. אין בידינו לקבל הטענה כי מדובר ברצף של מעשים. אף שאחיו הצעיר נפגע על ידי המנוחים, דלק הנאשם, ביחד עם האח, אחר המנוחים שנמלטו מן המקום, מהלך של כ-90 מ', עד שהדביקם. בשלב זה כבר לא היוו המנוחים איום, הם לא התגרו במי מהנאשמים, גם לא התגוננו מפניו. למרות כל אלו חזר הנאשם ודקר כל אחד מהם בנפרד מספר רב של דקירות בכל חלקי גופו.

גם לא מצאנו כי יש בנסיבות האחרות שהועלו על ידי הסנגור המלומד כדי להוות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן, המצדיקות סטייה מן הכלל המצדיק ריצוי במצטבר על עונש מאסר העולם שיש להטיל על הנאשם.

אשר על כן אנחנו גוזרים על הנאשם שני מאסרי עולם שירוצו במצטבר.

זכות ערעור לבית המשפט העליון בתוך 45 יום.

ניתן היום, כ"א באדר התש"ע (7 במרץ 2010), במעמד הצדדים.
________________ ________________ ________________
יעקב צבן
,סגן נשיא חנה בן עמי, שופטת רפי כרמל
, שופט
3

בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים פ"ח 624/09

לפני: כבוד השופט יעקב צבן
- סגן נשיא
כבוד השופטת חנה בן-עמי

כבוד השופט רפי כרמל









פח בית משפט מחוזי 624/09 מדינת ישראל נ' דרור ויקטור דיין, יעקב חפותה, שמעון דרור דיין (פורסם ב-ֽ 07/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים