Google

יצחק אברג'ל - שרות בתי הסוהר

פסקי דין על יצחק אברג'ל | פסקי דין על שרות בתי הסוהר

35206-02/10 עתא     08/03/2010




עתא 35206-02/10 יצחק אברג'ל נ' שרות בתי הסוהר




לך



st1\:*{behavior: }
1


בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת"א 35206-02-10 אברג'ל(אסיר) נ' משטרת ישראל/שרות בתי הסוהר
-מחלקת האסיר



08 מרץ 2010


בפני
כב' השופט רון שפירא

העותר

יצחק אברג'ל
, ת"ז 023644032 (אסיר)


נגד

המשיב
שרות בתי הסוהר
<#2#>
נוכחים:
ב"כ המשיב: עו"ד גב' ריבי שפירא
נציגת הפרקליטות: עו"ד גב' אפרת ברזני
העותר באמצעות הליווי
החלטה

עניינה של עתירה זו שבפני
י באי הוצאת העותר לחופשה.

העותר שפוט לתקופה של 5 חודשים בניכוי ימי מעצרו במסגרת ת"פ 18721-10-09 של בית משפט השלום בקריות. במסגרת תיק זה הורשע העותר על בסיס הודאתו בביצוע עבירת איומים אשר הופנו כנגד חברה של אשתו ובן זוגה, זאת בעת שאשתו שהתה בבית החברה, כל זאת על רקע חשדו של העותר כי אותה חברה ובן זוגה מסיטים את אשתו כנגדו. בית משפט השלום ציין בגזר הדין את עברו הפלילי. כן ציין בית משפט השלום, כי היחסים בין העותר (הנאשם בבית משפט השלום) לבין אשתו והמתלוננת עלו על דרך הישר ובנסיבות אלו, אישר את הסדר הטיעון וגזר עליו 5 חודשי מאסר.

יצוין כי בית משפט השלום עיכב את ביצוע גזר הדין למשך כ- 7 ימים ובתקופה זו היה אמור העותר לשהות במעצר בית מלא בביתו, דהיינו ביחד עם אשתו.

שב"ס החליט שלא לאשר את יציאת העותר לחופשה מאחר ועבירת האיומים בוצעה על רקע מערכת היחסים של העותר עם אשתו, כאמור בנסיבות שפורטו. בהתאם, ועל פי נהלי שב"ס, נחשבת התנהגות זו להתנהגות המצביעה על פרופיל של אלימות במשפחה וכפועל יוצא מכך, הופנתה בקשתו של העותר לצאת לחופשה לוועדת מסוכנות פנימית (זאת בשים לב למשך המאסר הקצר). וועדת המסוכנות בחנה את עניינו של העותר וכפי שעולה מחומר גלוי וחסוי שהוצג לעיוני, נעשתה הבחינה באמצעים שונים ובסיכומו של דבר, קבעה וועדת המסוכנות הפנימית כי בשים לב לכל הנתונים שהובאו בפני
הוועדה, עולה כי מדובר באסיר שיש לו דפוסי התנהגות עברייניים, אלימים ותוקפניים. לאור כל אלו, המליצה הוועדה שלא לאשר את יציאת העותר לחופשה והמלצתה התקבלה על ידי רשויות שב"ס.

בנסיבות אלו, אינני סבור כי נפל פגם בהחלטת שב"ס המצדיק את התערבות בית משפט מנהלי בהחלטה. ההחלטה התקבלה משיקולים מקצועיים וענייניים, בהתבסס על האמור בגזר דינו של בית משפט השלום וכן, בהתבסס על מידעים נוספים שנאספו על ידי גורמי הערכת המסוכנות. לא מצאתי כי בנסיבות אלו חרג שב"ס מסמכותו או שההחלטה היא בלתי סבירה באופן המצדיק את התערבות בית המשפט בהחלטה.

אשר על כן, העתירה נדחית.

עם זאת, ועל אף שמדובר בפרק מאסר קצר, ראוי כי ככל שנושא החופשות יעלה שוב לדיון, תבחן הוועדה את סוגית המסוכנות גם על רקע מערכת היחסים של העותר עם אשתו, ככל שזו מבקרת אותו וכן, בהתחשב בעובדה שהעותר שהה במעצר בית בביתו, ותיתן דעתה גם לעניין זה, ככל שיש בכך כדי להצביע על ירידה ברמת המסוכנות.

בכפוף לההערה הנ"ל העתירה נדחית. בא כוח שב"ס תעביר את כתב האישום המתוקן ביחד עם פרוטוקול הדיון לוועדת הערכת המסוכנות בכלא.
<#7#>

ניתנה והודעה היום כ"ב
אדר תש"ע, 08/03/2010 במעמד הנוכחים.



רון שפירא
, שופט

מיכל ב.
הוקלד על ידי: מיכל בוניאל







עתא בית משפט לעניינים מנהליים 35206-02/10 יצחק אברג'ל נ' שרות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 08/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים