Google

אבשה אלשוילי, מני הוד - עמיר יעקב קלטר, הראל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על אבשה אלשוילי | פסקי דין על מני הוד | פסקי דין על עמיר יעקב קלטר | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

26783-12/09 תק     08/03/2010




תק 26783-12/09 אבשה אלשוילי, מני הוד נ' עמיר יעקב קלטר, הראל חברה לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בראשון לציון



08 מרץ 2010

ת"ק 26783-12-09 אלשוילי ואח' נ' קלטר




בפני

כב' השופט אורן שוורץ

התובעים
1
.
אבשה אלשוילי

2
.
מני הוד


נגד

הנתבעים
1. עמיר יעקב קלטר
2. הראל חברה לביטוח בע"מ



פסק דין


1.
עניינה של התביעה שבפני
תאונת דרכים שהתרחשה ביום 5.6.2009. התאונה התרחשה ברח' הלוחמים בחולון. התובע 2 נהג ברכב מונית מסוג סקודה, אשר בבעלות התובע 1. לטענת התובע, כאשר נסע בנתיב השמאלי, נסע הנתבע מאחוריו ברכב מסוג
gmc
מסחרי והחל לצפור לו על מנת שיפנה את הנתיב.

2.
התובע 2 אשר נהג במונית עבר אל הנתיב הימני. דא עקא, הנתבע 1 שלא היה מרוצה מקצב פינוי הנתיב, "חתך" את המונית תוך שהוא גורם לה נזק באזור הכנף השמאלית קדמית. לטענת התובעים, לרכב המונית נגרם נזק בסך 3,730 ₪. בנוסף, נגרם נזק של הפסד שני ימי עבודה בסך 1,800 ₪, זאת בגין השבתת המונית במוסך. עוד עתרו התובעים להשבת הוצאות: שכ"ט השמאי בסך 580 ₪ והוצאות כלליות בסך 800 ₪. סכום התביעה הועמד על סך 6,910 ₪.

3.
הנתבע הכחיש בכתב הגנתו כל מעורבות בתאונה. לטענתו, הוא לא היה מעורב כלל באירוע התאונתי. הנתבע הוסיף וטען שלא נגרם לו כל נזק כתוצאה מן האירוע, דבר שאינו סביר לאור טענות התובעים. הנתבע הוסיף וטען כנגד גובה הנזקים שבכתב התביעה.

4.
במעמד הדיון שמעתי את עדויות התובע 2, אשר נהג במונית ואת עדותו של הנתבע.

5.
התובע 2 חזר על גרסתו בעדותו לפני. לטענתו, מדובר באירוע שתרחש ביום שישי בשעות הצהרים. עפ"י עדותו, לאחר שהנתבע פגע במונית, הוא האיץ, חצה ברמזור אדום ונעלם מזירת התאונה. למרות כל זאת, התובע 2 הצליח לרשום את מס' הרישוי של רכב הנתבע.

6.
התובע פנה למשטרה וביקש כי יירשם תיאור הרכב של הנתבע על ידי חוקר המשטרה עוד בטרם יימסרו לו הפרטים המזהים של הרכב על יסוד מספר הרישוי שהצליח לרשום. ואכן, כפי שצורף לכתב התביעה, רשם חוקר המשטרה את תיאור הרכב בטרם נמסרו הפרטים על הרכב במסוף המשטרתי: "לפי טענת נהג רכב נפגע, מדובר בגמס בצבע ירוק דגם ספארי".

7.
עוד ציין התובע בעדותו בפני
, כי על יסוד הפרטים שנמסרו לו במשטרה הוא הגיע לכתובתו של הנתבע, צילם את הרכב והבחין בסימני פגיעה ובצבע לבן באזור הגלגל האחורי של רכב ה-
gmc
.

8.
הנתבע שב והכחיש כל קשר לתאונה בעדותו לפניי. הנתבע הדגיש, שאינו מכיר את התובע. הנתבע הציג במהלך עדותו תמונות של רכב מונית מסוג סקודה אשר הזמין לצורך עריכת הצילומים. הנתבע המחיש בתמונות שצילם, שרכבו אינו מסוגל לגרום את הפגיעה מהסוג שהופיע ברכב התובעים. עוד ציין הנתבע כי אין לו אינטרס בתביעה, הואיל ובתנאי הפוליסה הוא מופטר מהשתתפות עצמית.

9.
לאחר ששקלתי את גרסאות הצדדים, אני מעדיף את גרסת התובע.

10.
גרסת התובע לפיה זיהה את הרכב הפוגע כרכב תוצרת
gmc
מדגם ספארי בצבע ירוק מחוזקת בטופס השאילתא המשטרתי מיום 7.6.09 (יום ראשון מיד לאחר התאונה), שם נרשם בכתב ידו של החוקר כי התובע 2 מסר תיאור של הרכב. התמונות של רכב הנתבע עולות בקנה אחד עם התיאור שמסר התובע. גם מספר הרישוי שמסר התובע עולה בקנה אחד עם תיאור רכבו של הנתבע.

11.
זאת ועוד, התובע הציג לפני תמונות של רכב הנתבע, בהן קיימות לכאורה סימני פגיעה באזור שמצוי מעל הגלגל האחורי ימני ברכב ה-
gmc
. סימני פגיעה אלה, מתיישבים עם סימני הנזק המפורטים בחוות דעת השמאי שבכתב התביעה.

12.
סיכומו של דבר- אני מקבל את גרסת התובע 2 ואני קובע שהאחריות המלאה לתאונה רובצת לפתחו של הנתבע 1 ולפתחה של הנתבעת 2 כמבטחת שלו.

13.
לענין הנזקים – במצורף לכתב התביעה הוגשה חוות דעת שמאי ממנה עולה שהנזק שנגרם הינו בסך 3,230 ₪ (ללא מע"מ - הואיל ומדובר בעוסק המקזז תשומות). בנוסף, עולה מתוך חוות הדעת שלצורך תיקון הרכב נדרשים שני ימי עבודה. התובעים לא הוכיחו את היקף הנזק בגין הפסד ימי עבודה ועל כן אני מעמיד אותם על דרך האומדנא, על סך 400 ₪ לכל יום. בנוסף, אני רואה לנכון לחייב את הנתבעים בשכר טרחת השמאי (בניכוי רכיב המע"מ) בסך 502 ₪.

14.
לא מצאתי ממש ביתרת טענות הצדדים והן נדחות.

15.
סוף דבר – התביעה מתקבלת בחלקה. הנני מחייב את הנתבעים לשלם לתובעים (באמצעות נתבעת 2), סך 4,532 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה. בנוסף, אני מחייב את הנתבעים בהוצאות משפט בסכום כולל של 750 ₪.

סכום פסק הדין ישולם לא יאוחר מיום 15.4.2010.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום.

ניתן היום,
כ"ב
אדר תש"ע, 08 מרץ 2010, בהעדר הצדדים.












תק בית משפט לתביעות קטנות 26783-12/09 אבשה אלשוילי, מני הוד נ' עמיר יעקב קלטר, הראל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים