Google

ליטל כהן - שלמה שלומי אוקרט, הכשרת הישוב בישראל בע"מ

פסקי דין על ליטל כהן | פסקי דין על שלמה שלומי אוקרט | פסקי דין על הכשרת הישוב בישראל |

2150-09/09 א     14/03/2010




א 2150-09/09 ליטל כהן נ' שלמה שלומי אוקרט, הכשרת הישוב בישראל בע"מ





בפני

כב' השופט אייל דורון
התובעת
ליטל כהן
, ת.ז. 0066408469

נגד

הנתבעים
1.שלמה שלומי אוקרט
, ת.ז. 305092041
2.הכשרת הישוב בישראל בע"מ
החלטה

1. בפני
י בקשה למינוי מומחים בתחומים פסיכיאטריה, מיילדות ואורתופדיה.
הנתבעת מתנגדת נחרצות למינוי מומחים בשלושת התחומים.

לאחר ששמעתי את הצדדים בעניין הבקשה למינוי מומחים בהתאם לתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (מומחים), התשמ"ז-1986, ולאור הלכת שיק נ' מטלון, פ"ד מ"ד(2) 216, הגעתי לכלל המסקנות שיפורטו להלן.

2. בנוגע למומחה בתחום הפסיכיאטריה – הבקשה נדחית. כל אשר הונח בפני
י הינו סיכום פגישה מיום 1.1.09 עם רופא מטפל אליו הופנתה התובעת ותשובתו לרופאת המשפחה. אף שנטען ע"י ב"כ התובעת כי לפגישה זו היתה המשכיות אין בפני
י תיעוד להמשכיות כזו. גם לגופם של הממצאים במסמך, דומה כי אין בהם כדי להוות ראשית ראיה לכך שנותרה נכות בתחום הפסיכיאטרי.

3. בנוגע למומחה בתחום המיילדות – מחד, על פני הדברים עולה מן התיעוד הרפואי כי קיים קושי של ממש בטענות התובעת במישור הקשר הסיבתי, שכן דומה כי התובעת היתה נאלצת לעבור ניתוח קיסרי גם אלמלא התאונה ובשל היות העובר במצג עכוז בשלב כה מתקדם של ההריון. מאידך, ורק על מנת שלא לחסום לחלוטין את אפשרות התובעת להוכחת טענות בתחום רפואי זה, אמנה מומחה בתחום זה, בכפוף לכך שהתובעת תישא בשכר טרחתו.

הנני מורה על מינויו של ד"ר רון גונן מביה"ח בני ציון ומרח' פרנק פלג 24, חיפה, כמומחה מטעם ביהמ"ש בתחום המיילדות והגניקולוגיה.
ככל שהתובעת תעמוד על טענותיה בתחום זה ותחליט לפנות אל המומחה, בשכר טרחת המומחה תישא התובעת, והתשלום ייעשה על ידה במישרין לידי המומחה לא יאוחר מאשר במועד הבדיקה. המומחה לא יחל בעבודתו טרם שישולם שכרו ע"י התובעת.

3. באשר למומחה בתחום האורתופדיה – אף שאין בפני
י ראיה מובהקת לאפשרות של קיומה של נכות עקב התאונה, ואכן נראה כי מדובר במצב דברים גבולי, דומני כי המשקל המצטבר של הנתונים שבפני
י עולה כדי "ראשית ראיה" לאפשרות כזו בהתאם לפרשנות המרחיבה שננקטה בפסיקה בהקשר זה.

גם אם כטענת הנתבעת 2 (להלן: "הנתבעת") תיאור התאונה בכתב התביעה ולפיו הרכב המשיך בנסיעה לאחור כאשר התובעת נמצאת תחת גלגלי הרכב - אינו מדוייק, ואין בכוונתי להכריע בכך עתה, נראה שאין חולק כי הרכב אכן פגע בתובעת ולכאורה אף עלה על רגלה הימנית. גם לשיטת הנתבעת התובעת נפלה כתוצאה מפגיעת הרכב על עכוזה כאשר היא בחודש התשיעי להריונה.

אין גם חולק כי תלונות התובעת התייחסו לקרסול רגל ימין, לשורש כף יד שמאל, לכאבי צוואר וכאבי גב תחתון. בבדיקות מיום 15.9.08 ומיום 12.10.08 – הגם שאלו בוצעו ע"י רופאת משפחה ולא ע"י רופא אורתופד - נמצאה הגבלה בטווח התנועות.

הנתבעת טענה כי לא הוצג תיעוד המלמד על רצף טיפולי ואפילו לא הוצג תיעוד בדבר התמשכות כאבים לאחר בדיקת האורתופד מיום 23.10.08. הנתבעת לא דקה פורתא. הנתבעת התעלמה, למשל, מכך שהתובעת עברה 8 טיפולי פיזיותרפיה במהלך החודשים 12/08'-2/09', כמו גם מן העובדה שביום 28.5.09 שבה והתלוננה על כאבי גב תחתון ללא הטבה או שיפור במצבה לאחר הטיפולים האמורים ואף טענה להחמרה בכאבים אלו וקושי בפעילות.

טענתה של הנתבעת בדבר שבר בקרסול התובעת משנת 1986, מוטב היה אלמלא הועלתה כלל, בהתחשב בהיותה של התובעת ילידת שנת 1984.

4. אשר על כן, הנני מורה על מינויו של פרופ' חיים צינמן, מרח' יחזקאל קויפמן 28, חיפה כמומחה מטעם ביהמ"ש בתחום האורתופדי. בעלות שכר טרחת המומחה תישא הנתבעת.

5. המומחה יחווה דעתו בשאלה האם נותרה לתובעת נכות כתוצאה מהתאונה הנדונה, ואם כן - מה שיעורה.

6. מקום שהתובעת היתה באי כושר לאחר התאונה, מתבקש המומחה, ככל שהדבר ניתן, להתייחס גם לשאלה זו, דהיינו, מהי תקופת אי הכושר ממנה סבלה התובעת.

7. ב"כ הצדדים יפנו למומחה במישרין וימציאו למומחה העתק של כל המסמכים הרפואיים הנוגעים בדבר, עם העתק לצדדים האחרים בתיק, ובלבד שלא יגישו למומחה חוות דעת רפואית או כל מסמך המהווה חוות דעת.

8. התובעת תעמוד לבדיקות רפואיות כפי שיורה המומחה לצורך מתן חוות דעתו. ב"כ התובעת יתאם מועדים עם המומחה לקיום הבדיקות.

9. תשומת לב המומחים מופנית להנחיית ביהמ"ש ביחס לתעריפי מומחים. לפי המדיניות הנקוטה בבימ"ש השלום בחיפה, התעריף עבור חוות דעת רפואית לביהמ"ש הינו בסך של 4,200 ₪ בתוספת מע"מ (לא כולל צילומים ובדיקות עזר הכרחיות) והתעריף הקבוע ביחס לחוות דעת בתחום הפסיכיאטרי הינו בסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ (לא כולל בדיקות עזר הכרחיות). במידה ונבצר מהמומחה לתת חוות דעת בתנאים אלה, יודיע על כך לביהמ"ש ומינויו יבוטל.

10. המומחים ימציאו את חוות דעתם לביהמ"ש ולידי ב"כ הצדדים במישרין.

11. נקבע לקדם משפט נוסף, לאחר קבלת חוות דעת המומחה/ים, ליום 20.6.10 שעה 09:00.

מזכירות ביהמ"ש תשלח העתק ההחלטה למומחים.

ניתנה היום, כ"ח אדר תש"ע, 14 מרץ 2010, בהעדר הצדדים.

בית משפט השלום בחיפה

14 מרץ 2010
ת"א 2150-09-09 כהן נ' אוקרט ואח'
1 מתוך 3








א בית משפט שלום 2150-09/09 ליטל כהן נ' שלמה שלומי אוקרט, הכשרת הישוב בישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים