Google

מדינת ישראל - אילנית שיראזי

פסקי דין על אילנית שיראזי

1845/08 פ     15/03/2010




פ 1845/08 מדינת ישראל נ' אילנית שיראזי





בפני
כב' השופט נסר אבו טהה

המאשימה:
מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד בת-אל חיים יואל
נגד

הנאשמת:
אילנית שיראזי
– בעצמה
ע"י ב"כ עו"ד דוד כץ

<#2#>
נוכחים:
קצינת המבחן, הגב' אורנית עמיר

גזר דין
1. הנאשמת הודתה על פי הודאתה בעובדות כתב האישום המתוקן במסגרת הסדר טיעון בביצוע עבירות של ניסיון תיווך בסם, תיווך בסם מסוכן, החזקת סם לצריכה עצמית – עבירות מחודש נובמבר 2007.

2. שירות המבחן גיבש תסקיר ארוך ומפורט בעניינה של הנאשמת, ובסופו של יום המליץ להשית על הנאשמת צו מבחן ל – 18 חודשים, במהלכו תמשיך הנאשמת בקשר עם הגורמים הטיפוליים, תמסור בדיקות שתן. בנוסף, התחייבות כספית.

3. שירות המבחן הגיע להמלצה זו לאחר שהתרשם מאישה בעלת יכולת ביטוי טובה, אשר לאורך שנים רבות ניהלה אורח שנים שולי המלווה בהתמכרות עמוקה לסמים ומעורבות פלילית. עוד מציין השירות, כי כיום בשל מצבה הבריאותי, אינה מתאימה להשתלב במסגרת טיפולית אינטנסיבית. יחד עם זאת, היא נמצאת בהליך התייצבות כאשר השימוש בתחליף סם נותן מענה להתמכרותה הפיזית ומסייע לה להתפנות ולטפל בשאר מערכות חייה. עוד הנאשמת מתוארת על ידי השירות, כמשתפת פעולה עם כלל הגורמים הטיפוליים.

4. השירות סבור, כי עונש מאסר בפועל יגרום לאיבוד הישגיה עד כה, להידרדרות במצבה ההתמכרותי ולפגיעה בקשר עם בתה. מה גם, לאור מצבה הבריאותי, היא לא תוכל לבצע מאסר בעבודות שירות או במסגרת של"צ.
5. השירות סבור, כי מדובר במקרה חריג ויש לאפשר המשך ההליך השיקומי, תוך הטלת עונש במסגרת צו מבחן כאמור לעיל.

6. באשר לנסיבותיה האישיות והמשפחתיות - המדובר בנאשמת בת 40, רווקה, אם לילדה בת 14 המצויה כיום בפני
מייה, מגיל צעיר שולבה בפני
מיות ומסגרות חוץ-ביתיות.

7. הנאשמת במסגרת תיק זה שהתה משך חודשיים במעצר, לאחר ששוחררה שהתה מספר חודשים באשפוזית והמשיכה להיות בפיקוח מעצר של שירות המבחן.

8. הנאשמת ילידת 1970, לחובתה 10 הרשעות קודמות בתחום הרכוש, סמים – מרבית הרשעותיה התיישנו. הרשעתה האחרונה בגין עבירה משנת 1993 בגין החזקת סם לצריכה עצמית.

9. ב"כ המאשימה במסגרת טיעוניה לעונש, עתרה להשית על הנאשמת מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילת רישיון נהיגה, וזאת בהתחשב בחומרת העבירות שהורשעה בהן הנאשמת. עוד בהתחשב במדיניות הענישה שהתווה בית המשפט העליון בשורה ארוכה של פסיקה, כאשר עסקינן בעבירות של סחר בסם או תיווך בסם מסוכן.

10. ב"כ הנאשמת מנגד, עתר לאמץ את המלצת שירות המבחן מהנימוקים שצוינו בתסקיר. בנוסף, בהתחשב בתיקון כתב האישום, הודאת הנאשמת שחסכה זמן שיפוטי, חלוף 3 שנים מיום ביצוע העבירות ללא הסתבכות נוספת עם רשויות החוק, נסיבותיה האישיות והמשפחתיות כמפורט בתסקיר שגובש בעניינה.

11. הנאשמת עתרה לאמץ את המלצת שירות המבחן והדגישה כי היא מעוניינת להמשיך בהליך הטיפולי – שיקומי ולהמשיך להיות בקשר עם גורמי הטיפול ככל שיידרש. עוד הדגישה את מצבה הבריאותי הרעוע, את דרגת הנכות שנקבעה לה על ידי המל"ל. עוד הדגישה, כי היא עייפה מניהול אורח חיים שולי והיא מבקשת לתת לה הזדמנות.

12. אין צורך לחזור ולהדגיש את הסכנה האורבת לשלום הציבור מהעיסוק בסמים, את הפגיעה העמוקה הנשקפת מצריכת סמים לגוף ולנפש. מדיניות הענישה המחמירה של בתי המשפט בסוג זה של עבירות בשל פגיעתן הקשה בשלום הציבור הינה עקבית לאורך שנים רבות.

13. יחד עם זאת, הענישה לשיטתנו הינה ענישה אינדיבידואלית וכל מקרה ייבחן לפי נסיבותיו תהא חומרת העבירה אשר יורשע בה הנאשם אשר תהא.

14. לא בלי התלבטות, ולאחר שחככתי בדעתי, החלטתי לבכר את שיקולי השיקום על פני שיקולי הגמול וההרתעה בנסיבות שהובאו בעניינה של הנאשמת בפני
י, הן מהתסקירים שגובשו בעניינה והן מטיעוני ב"כ הנאשמת, לרבות דברי הנאשמת, כל זאת בתקווה שאכן הנאשמת תנצל את ההזדמנות ותיעזר בגורמים הטיפוליים שמזה תקופה לא מבוטלת היא נמצאת איתם בקשר טיפולי כדי להמשיך ולנהל אורח חיים נורמטיבי הרחק מהעיסוקים הפליליים ובמיוחד בתחום הסמים.

15. אדגיש, כי שילוב של צו מבחן והתחייבות כספית, יש בהם כדי לשמש חרב בפני
הנאשמת שבל תחזור למעשים המתוארים בכתב האישום המתוקן.

16. אשר על כן, הנני דן את הנאשמת לעונשים הבאים:
א. צו מבחן למשך 18 חודשים, שתוקפו מיום מתן גזר הדין – במסגרתו תשתף הנאשמת פעולה עם שירות המבחן ככל שתידרש, לרבות מתן בדיקות שתן.
ב. חתימת התחייבות כספית על סך 5,000 ₪, שלא תעבור עבירה דומה משך 3 שנים מהיום.

הנאשמת הוזהרה בדבר משמעות הפרת צו המבחן.

עותק מגזר הדין נמסר לקצינת המבחן.

זכות ערעור תוך 45 יום.
<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ט אדר תש"ע, 15/03/2010 במעמד הנוכחים.
נסר אבו טהה
, שופט
<#5#>
צו
מורה על השמדת הסם.
<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ט אדר תש"ע, 15/03/2010 במעמד הנוכחים.
נסר אבו טהה
, שופט
הוקלד על ידי: שולה פרץ
3
בית משפט השלום בבאר שבע
ת"פ 1845-08 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' שיראזי
15 מרץ 2010








פ בית משפט שלום 1845/08 מדינת ישראל נ' אילנית שיראזי (פורסם ב-ֽ 15/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים