Google

זורזט אילנה וקנין - הלשכה לסיוע משפטי חיפה

פסקי דין על זורזט אילנה וקנין | פסקי דין על הלשכה לסיוע משפטי חיפה

11749-11/09 עשא     16/03/2010




עשא 11749-11/09 זורזט אילנה וקנין נ' הלשכה לסיוע משפטי חיפה








בית המשפט המחוזי בחיפה



16 מרץ 2010

עש"א 11749-11-09 וקנין נ' הלשכה לסיוע משפטי חיפה




בפני

כב' השופט
רון סוקול

המערערת
זורזט אילנה וקנין


נגד

המשיבה
הלשכה לסיוע משפטי חיפה
ע"י ב"כ עו"ד גבעוני




פסק דין


1.
ערעור על החלטת המשיבה שלא ליתן למערערת סיוע משפטי בנוגע לתביעה שברצונה להגיש כנגד הוטרינר העירוני.

2.
המערערת אושפזה בכפיה ביום 15/6/07 בבית החולים טירה. לטענת המערערת היו בבעלותה, בטרם האשפוז שלוש כלבות. שתיים מהכלבות הועברו לעמותת תנו לחיות לחיות ונמסרו לאימוץ. משהשתחררה המערערת מהאשפוז ביקשה לאתר את שלושת הכלבות. לגבי שתי הכלבות שנמסרו לאימוץ על ידי עמותת תנו לחיות לחיות הוגשה בקשה לקבלת פרטי המשפחות המאמצות ומאחר והמערערת לא קבלה את הדרוש, הוחלט על ידי המשיבה להעניק לה סיוע משפטי ועו"ד אסיה סיוון מונתה לייצגה בקשר לשתי כלבותיה.

3.
המערערת טוענת כי איתרה את הכלבה השלישית, כלבה בשם קטנה, אשר היתה כבת עשר שנים. המערערת ביקשה להוכיח כי הכלבה שנמצאה על ידה אצל משפחה בקרית ים היא אכן כלבתה ופנתה לוטרינר העירוני כדי שיבדוק את הכלבה ואת השבב שהושתל תחת עורה על מנת להוכיח כי אכן זו כלבתה. הוטרינר לא הגיע לערוך את הבדיקה ועל כן מעוניינת המערערת להגיש תביעה כנגדו ולכפות עליו לבצע את הבדיקה.

4.
המשיבה שקלה את בקשת המערערת והגיעה למסקנה כי על פי דין הוטרינר העירוני אינו מוסמך לבדוק את הכלבה בתוך בית מגורים של אדם פרטי ועל כן סברה שאין כל עילה משפטית להגיש תביעה כנגדו. בנסיבות אלה, נשלחה למערערת הודעה כי לא יוענק לה סיוע משפטי בשל העדר סיכוי משפטי.

5.
בדיון שנערך בפני
היום מסרה המערערת כי בידה מסמכים נוספים המעידים על הגשת תלונה למשטרה בדבר גניבת הכלבה ועל סגירת התיק במשטרה. המסמכים הוצגו בפני
לאחר הדיון. אין במסמכים כדי לשנות את מסקנת המשיבה לפיה אין סיכוי משפטי לתביעה אותה מעוניינת המערערת להגיש. העובדה שתיק המשטרה נסגר אינה יכולה להועיל לטענותיה של המערערת. לא מצאתי גם כי קיימת עילה לחייב את הוטרינר לבדוק כל טענה כי
כלב של אדם נמצא אצל אחר.
דומה שמזורה של המערערת צריך להימצא בפני
יה למשפחה אצלה מצויה הכלבה ובמידת הצורך לפנות לבית המשפט כנגד אותה משפחה. עם זאת יש לזכור כי על פי הנתונים שהוצגו, הכלבה שנמצאת בידי המשפחה נחזית להיות כלבה צעירה בהרבה מהכלבה שנלקחה מהמערערת בעת אשפוזה ועל כן ספק רב אם יש טעם בהליכים שכאלה.

6.
כידוע, על המשיבה לשקול היטב כיצד לנצל את המשאבים שבידיה וברי כי אין מקום להקדיש משאבים לתביעה חסרת סיכוי. לפיכך לא מצאתי כל מקום להתערב בהחלטת המשיבה ועך כן הנני מורה על
דחיית
הערעור.

7.
בשולי הדברים אעיר, כי אין בהחלטה זו כדי למנוע מהמערערת לשוב ולפנות ללשכת הסיוע המשפטי אם יהיו בידיה נתונים או מסמכים אחרים המעידים על עילת תביעה כנגד מאן דהוא בעקבות לקיחת הכלבה וכמובן שאם יוגשו נתונים שכאלה תשקול הלשכה לסיוע משפטי את הבקשה מחדש.

בנסיבות העניין אין צו להוצאות.

ניתן היום,
א' ניסן תש"ע, 16 מרץ 2010, בהעדר הצדדים.














עשא בית משפט מחוזי 11749-11/09 זורזט אילנה וקנין נ' הלשכה לסיוע משפטי חיפה (פורסם ב-ֽ 16/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים