Google

מדינת ישראל - דוד יהוד

פסקי דין על דוד יהוד

1870/09 פ     14/02/2010




פ 1870/09 מדינת ישראל נ' דוד יהוד




בעניין:


17
בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
פ
001870/09


לפני:

כב' הנשיאה שולמית דותן
תאריך:
14/02/2010




מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה





נגד




דוד יהוד



הנאשם






ב"כ המאשימה: עו"ד בורשטיין
ב"כ הנאשם: עו"ד דוד הלוי
סנ"צ
הנאשם – בעצמו
נוכחים:

גזר דין


1.
הנאשם הורשע על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בעבירה על ס' 13 לפקודת הסמים המסוכנים (נוסח חדש) תשל"ג – 1973 (להלן:הפקודה), באשר מכר בתאריך 3.11.08 הירואין במשקל 0.0955 גרם לסוכן משטרה סמוי.

התביעה הגבילה עצמה, בגדר ההסדר, לעתירת עונש מאסר 8 חדשים שיכלול 4 חדשי מאסר על תנאי התלוי ועומד נגד הנאשם ומאסר על תנאי נוסף.

2.
התביעה הגישה גליון ר"פ של הנאשם, ממנו עולה כי מעת היותו נער בא הנאשם והולך בשערי בתי המשפט בשל עבירות אלימות , מין, סמים, החזקת סכין, מרמה ורכוש.

3.
הנאשם העיד מטעמו בפרשת גזר הדין וניתן לאמר שניצל היטב את כושרו הורבאלי, שבא לידי ביטוי גם בדברים שנשא בהליך בת"פ 1906/05 (עיקרי) של בית משפט זה אליו צורפו תיקים נוספים שבעקבות הרשעתו בהם נידון הנאשם למאסר 15 חדשים בפועל ו- 4 חדשים על תנאי, בין היתר, בשל עבירות על פי הפקודה. חרף הצהרותיו שם ביצע העבירה הנדונה כעת.

4.
תסקיר שרות המבחן מסתיים בלא המלצה טיפולית על רקע ההערות של שרות המבחן ביחס לנאשם. בתוך כך יצוין שהערכותיו של שרות המבחן בתסקירים שהוגשו בעבר, התאמתו נוכח שובו של הנאשם לעבירה מן הסוג הנדון. הפער בין הצהרותיו של הנאשם על התיחסותו לעבירות לבין המציאות הוא פער ממשי. על רקע הנתונים האישיים הנכונים של הנאשם, במובחן מהצהרותיו, גם ההליך הטיפולי והגמילה לא הסתיים בהצלחה.

5.
ב"כ הנאשם טען כי יש לאפשר לנאשם לקיים הליך גמילה לפי טעמו שלו וזאת דרך טובה יותר להביא שיקומו מאשר מוסדות גמילה שהומלצו ע"י שרות המבחן. כן ציין כי הנאשם מטפל באביו החולה, שאף התיצב בביה"מ.

6.
נתתי דעתי על מכלול הנתונים שלפני, מהות העבירה, עברו הפלילי של הנאשם, ותסקיר שרות המבחן ובאתי למסקנה כי ביה"מ אינו יכול להיענות לבקשת הנאשם וסניגורו. אין למעשה כל בסיס אמיתי – במובחן מהצהרות ומקטעי מעשים שעשה הנאשם – שיאפשר להמנע משליחתו של הנאשם אל הכלא.

הפצת סם מסוג הירואין, גם כשהיא במסגרת האחווה המזויפת והמסולפת שנקראת "אחוות נרקומנים" ובמיוחד כאשר מדובר במכירה בעד בצע כסף – היא סכנה האורבת לפתחו של הציבור. מי שפוגע כך בציבור אינו יכול לבקש שנציג הציבור – הוא ביה"מ – יתעלם מכך ויעדיף את האינטרס הפרטי של הנאשם שלא להשלח לכלא.

7.
גם מעמדו של העונש המותנה אינו יכול להמחק או להשחק תחת הצהרות ריקות. העונש המותנה מיועד להרתיע ואם לא השיג את יעדו אות הוא שהעברין אינו מעונין לחזור אל המוטב.

8.
הנאשם ממשיך למעשה להזקק לסמים. מבחינתה זו שהתהליך השיקומי לא נחל הצלחה. לכן הוא עלול לשוב ולסכן את הציבור בעבירה דומה. לפיכך, יש להטיל עליו עונש שירתיעו מכך. העונש המוצע על ידי המאשימה רחוק מלהיות מופרז לצורך כך.

9.
לסיכומם של דברים אני דנה את הנאשם לאלה:


א.
מאסר 4 חדשים.

ב.
מאסר מותנה של 4 חדשים שהוטל על הנאשם בת"פ 1906/05 יופעל באופן מצטבר. סה"כ ירצה הנאשם 8 חדשי מאסר בניכוי יום אחד,בו שהה במעצר.

ג.
מאסר 6 חדשים אותו לא ירצה הנאשם, אלא אם כן, יעבור תוך 3 שנים מיום שחרורו מן הכלא עבירה על פי הפקודה, למעט עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית בלבד או החזקת כלים לשימוש בסם.

ד.
מאסר 30 יום אם יעבור תוך שלוש שנים מיום שחרורו מן הכלא עבירה של החזקת סם לצריכה עצמית.

ה.
ע"פ הוראת החוק הנאשם ייפסל מלהחזיק רשיון נהיגה מכל סוג שהוא למשך 3 חדשים מהיום.

סם שנתפס יחולט ויושמד.

זכות ערעור לפני בית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.

ניתן היום ל' בשבט, תש"ע (14 בפברואר 2010) במעמד הצדדים.



שולמית דותן
,שופטת

נשיאת בית משפט השלום

ירושלים


ב"כ הנאשם: מבקש עיכוב ביצוע עד לפסק הדין . במהלך כל הליך המשפטי מהרגע הראשון הנאשם היה משוחרר בהסכמה של המשטרה ואח"כ בהסכמת המאשימה יצא.
החלטה

בכפוף לכך שערעור יוגש תוך 30 יום מהיום, אני מעכבת את ביצוע גזר הדין עד למתן

פסק דין
בערעור. אם לא יוגש ערעור יתייצב הנאשם בתאריך 15.3.10 בשעה 9:00 בבית המעצר במגרש הרוסים בירושלים לריצוי עונשו.
ניתנה היום ל' בשבט, תש"ע (14 בפברואר 2010) במעמד הצדדים.



שולמית דותן
,שופטת

נשיאת בית משפט השלום

ירושלים

נאוה







פ בית משפט שלום 1870/09 מדינת ישראל נ' דוד יהוד (פורסם ב-ֽ 14/02/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים