Google

לירון מסס - מדינת ישראל-משרד הבריאות, קופת חולים "מכבי", אריה ברכר ואח'

פסקי דין על לירון מסס | פסקי דין על מדינת ישראל-משרד הבריאות | פסקי דין על קופת חולים "מכבי" | פסקי דין על אריה ברכר ואח' |

1820/07 א     19/03/2010




א 1820/07 לירון מסס נ' מדינת ישראל-משרד הבריאות, קופת חולים "מכבי", אריה ברכר ואח'








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



19 מרץ 2010

ת"א 1820-07 מסס נ' מדינת ישראל-משרד הבריאות
ואח'






מספר בקשה:12

בפני

כב' השופטת
דליה גנות


מבקשים

לירון מסס


נגד


משיבים

1.מדינת ישראל-משרד הבריאות
2.קופת חולים "מכבי"
3.אריה ברכר
4.עפרה מסס



החלטה

1. בפני
בקשה להוצאת חוות דעתו של דר' גייר מתיק בית המשפט.
הבקשה הוגשה על ידי מדינת ישראל –משרד הבריאות ואח'
(להלן:"המבקשים" ) כנגד מסס לירון (להלן:"המשיב").

2. המשיב הגיש כנגד המבקשים תביעה בעילה נזיקית בשל הנזק הנוירולוגי, שנגרם לו לדבריו כתוצאה מקבלת חיסון מסוג
mmr

(חצבת-חזרת-אדמת) ביום 26/5/89 בתחנה לבריאות המשפחה "תל גיבורים" בחולון.

3. לכתב התביעה צורפו שתי חוות דעת. האחת – חוות דעתו של פרופ' שופר, מומחה לרפואת ילדים ונוירולוגיה, והשניה – חוות דעתו של דר' רוזנטל, מומחה בתחום הרפואה הפנימית העוסק בתחום חיסון ילדים.

4. בהמשך ביקש התובע להמציא חוות דעת נוספת של מומחה מחו"ל, וביקש לאשר לו היוועדות חזותית, אלא שבקשה זו נדחתה על ידי, והחלטה זו אף אושרה בהחלטת בית המשפט העליון.

5. בתאריך 9/2/10 הגיש המשיב חוות דעת נוספת, חוות דעתו של ד"ר מארק גייר מארה"ב, וזאת ללא נטילת רשותו של בית המשפט לעשות כן, ובתגובה עתרו המבקשים הוצאת חוות הדעת מתיק בית המשפט – היא הבקשה אשר בפני
.

6. המבקשים מלינים על המצאת חוות הדעת ללא נטילת רשות, ולא על דרך של הגשת בקשה לתיקון כתב התביעה, ולאחר תום קדם המשפט, כאשר התובענה קבועה לשמיעת ראיות.
עוד טוענים המבקשים, כי חוות הדעת אינה מחדשת דבר, והיא מהווה למעשה חזרה על האמור בחוות דעתו של ד"ר רוזנטל, שכל כולה עוסקת דנה בתחום חיסון ילדים.

7. המשיב אינו מתייחס כלל בתגובתו לעובדת המצאת חוות הדעת ללא קבלת רשותו של בית המשפט לעשות כן, ולמעשה מתעלם מהטענות במישור זה.
המשיב מודה בתגובתו, כי האמור בחוות דעתו של ד"ר גייר אינו משנה את עילת התביעה, ואין בו סטייה מהאמור בחוות הדעת הנוספות שהוגשו מטעם המשיב. המשיב מבהיר, כי ד"ר גייר הינו מומחה בעל שם עולמי בתחום החיסון, וצירוף חוות דעתו לא תפגע בבעלי הדין האחרים.

8. אקדים ואציין, כי מעיון בחוות דעתו של ד"ר גייר עולה שהוא מומחה גנטיקאי, ולאו דווקא בתחום החיסונים. עוד עולה מחוות הדעת, כי למרות שהוצגה כחוות דעת משלימה, היא איננה כזו, אלא מדובר בחוות דעת נוספת החוזרת על האמור בחוות הדעת האחרות שהוגשו מטעם התובע.
עוד אציין, כי אינני סבורה שהיה על התובע להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה על מנת "להכשיר" את הגשת חוות הדעת, שכן ממש כפי שהתובע מציין, אין בהגשת חוות הדעת כדי לשנות את עילת התביעה, משכך יכול היה התובע להסתפק בהגשת בקשה לצירוף חוות הדעת, אלא שמטעמים השמורים עימו, הוא לא טרח לעשות כן, ויש להצר על התנהלות זו אשר עשוייה לרמז על זלזול בבעל הדין שכנגד.

9. לגופם של דברים, אין מניעה מהגשת חוות דעת נוספת , לאחר נטילת רשות מבית המשפט. ודוק: שלב הגשת הבקשה והדיון בה, הוא השלב בו בוחן בית המשפט את נחיצות הגשת חוות הדעת, דבר שנמנע מבית המשפט לעשותו במקרה אשר בפני
, נוכח התנהלותו של התובע.
מקריאת חוות הדעת עולה, כי היא אכן אינה מחדשת דבר וחצי דבר בהשוואה לאמור בחוות הדעת שהוגשו מטעם התובע, ולמעשה מדובר בכפילות מיותרת אשר לא רק שאינה מוסיפה לתובע, אלא שיש בה כדי להכביד ולסרבל את הדיון.

10. לו סבר התובע, כי צורך להגיש חוות דעת משלימה לצורך "עיבוי" האמור בחוות הדעת מטעמו, היה עליו להגיש בקשה להגשת לוות דעת משלימה. אולם הדרך שבה בחר התובע הינה שני מומחים מטעמו, אשר מטרתם להעיד על אותן מוסכמות רפואיות ולא אתיר.

11. הנני ערה כמובן לפסיקה הליברלית בנושא מתן שרות להגשת חוות דעת, אולם אינני סבורה, כי מטרת הפסיקה הינה להתיר חוות דעת כפולות ומשולשות באותו ענין, והרי בית המשפט אינו פוסק בסופו של דבר בהתאם למספר חוות הדעת שהוגשו, כי אם בהתאם לאמור בהן, תוך העדפת חוות דעת אחת על פני השניה. אין מדובר ביתרון כמותי, יש צורך ביתרון רפואי.

12. נוכח האמור, הנני מורה לב"כ התובע לעשות אחת משניים:

א. לוותר על הגשת חוות דעתו של ד"ר גייר, ולהגיש חוות דעת משלימה של המומחים שכבר נתנו

חוות דעת בתיק.

ב. לוותר על חוות דעתו של ד"ר רוזנטל, ולהגיש את חוות דעתו של ד"ר גייר במקומה.

ג. התובע יודיע בתוך 14 ימים מהי בחירתו, באופן שימי פגרת הפסח יובאו במניין הימים.

13. יובהר, כי אין באמור כדי לשנות את המועדים שנקבעו לצורך הגשת תצהירי עדות ראשית.



ניתנה היום,
ד' ניסן תש"ע, 19 מרץ 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 1820/07 לירון מסס נ' מדינת ישראל-משרד הבריאות, קופת חולים "מכבי", אריה ברכר ואח' (פורסם ב-ֽ 19/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים