Google

מדינת ישראל – תחנת משטרת כרמיאל - מועתז אבו דעוף, אדהם אבו דעוף

פסקי דין על מועתז אבו דעוף | פסקי דין על אדהם אבו דעוף |

27082-03/10 מי     16/03/2010




מי 27082-03/10 מדינת ישראל – תחנת משטרת כרמיאל נ' מועתז אבו דעוף, אדהם אבו דעוף





בפני
כב' השופט הבכיר, רחמים ש. צמח
המבקשת:
מדינת ישראל – תחנת משטרת כרמיאל
נגד

החשודים:
1. מועתז אבו דעוף

2. אדהם אבו דעוף

<#2#>
נוכחים:
נציג המבקשת – רב פקד יואב קלינבוים

החשודים – הובאו
הסניגור – עו"ד איברהים כנעאנה
החלטה
החשודים נעצרו בחשד של נשיאת נשק שלא כדין, איומים, הריגה, המנסה לגרום אדם, פציעה וחבלה זדונית, היזק מכוון בחומר נפץ וקשר לפשע, זאת באירוע שקרה ב- 15/2/10, בשעה 19.15, כאשר רכב מסוג מאזדה 323 ובו 3 חשודים, חלקם רעולי פנים, הגיעו למג'דל כרום, השליכו מטען נפץ לבית מגורים, לאחר מכן ירדו השלושה מהרכב תוך ירי לעבר עוברים ושבים במקום, פצעו 3 מהתושבים אשר פונו לביה"ח וכן נפגעו מחרדה קשה 3 נשים, אחת מהן קיבלה התקף לב במקום ונפטרה כעבור מספר ימים. במהלך מנוסתם סטו החשודים לסמטה, נכנסו לבית ושם באיומי נשק על בעל הבית דרשו ממנו להחביאם.

שני החשודים נעצרו באותו יום. חשוד שלישי נעצר בפרשה הזאת ביום 11/3/10, לאחר שהיה בבריחה כל אותה תקופה.

החשודים מכחישים קשר לחשדות המיוחסים להם.

היום הוא היום ה- 30 למעצרם של החשודים והיום הוגשה בקשה להארכת מעצרם ל- 12 ימים נוספים, וזאת באישור היועמ"ש אשר הוגש לביהמ"ש.

כמו כן, הוגש לי חומר החקירה, תמציות של פעולות חקירה שבוצעו עד היום, תמציות של פעולות חקירה שיש לבצע בהמשך וכן נחקר ב"כ המבקשת על ידי הסניגורים במשך כשעה וחצי.

אציין, כי בשלב זה, אין ראיה רפואית שקושרת את מותה של המנוחה באירוע התקף הלב לחשודים שבפני
י עד רגע זה. העניין בבדיקה וטרם נתקבלו ממצאים או אישורים. לפיכך, הדיון בעניינם של החשודים הוא באשר לחשדות נגדם באירועים האחרים.

כפי שציינתי בעניינו של החשוד השלישי היום, קיים חשד סביר הקושר את החשודים לחשדות המיוחסים להם בבקשה זו. השאלה היחידה היא, האם יש מקום להאריך את מעצרם לצורך מצב החקירה היום וזאת גם לכמה זמן. אין ספק באשר לחומרת העבירות המיוחסות לחשודים. ירי לכל עבר במקום ציבורי ללא אבחנה, השלכת מטען, איומים בנשק על בעלי בית לצורך אילוצם להחביא אותם מפני שוטרים או מפני ציבור, אלה מביאים את התוהו ובוהו לרחובות, לערים, לבתים של אזרחים ולצורך בחקירות מקיפות, מעמיקות לשם מציאת האשמים והאחראים לעבירות האמורות.

חירותם של החשודים חשובה מאוד והינה ערך עליון בנוסף לביטחון הציבור ושלומו והצורך במלחמה בפשיעה, ואין מקום לכבול את ידיהם של החוקרים, אלא אם כן נעשה איזון ראוי בין חומרת החשדות, העבירות וחירותו של הפרט. כאשר האיזון הזה מופר לחובת צד זה או אחר, יש בכך פגיעה בשלטון החוק או בחירות הפרט.

אין ספק כי מדובר במקרים קשים, בהחלטות לא קלות, לדעת למצוא את האיזון הראוי בין האמור לעיל.

הוצגו בפני
י פעולות חקירה שעדיין חייבים לבצע. התיק איננו בשל, בשלב זה, להגשת כתב אישום שאחרת החקירה הייתה מסתיימת. עם זאת, אין לומר שמעצר של 30 ימים של החשודים הינו סוף פסוק. מה גם שבמסגרת שלושים הימים הנ"ל התקיימו 8 דיונים בביהמ"ש, משמע 8 ימים שבהם החשודים הובאו לביהמ"ש ו- 8 ימים שהתייצבו החוקרים בביהמ"ש ובכך הופחתו ימי החקירה בהתאם. זאת ועוד, בעניין זה היו גם מספר עררים וגם בימים אלה התבזבזו ימי החקירה על ערעורים, על בתי משפט ועל דיונים ולאו דווקא על ימי חקירה נטו.

לאחר שבחנתי את חומר החקירה וכן את הדוח הסודי ורשימת פעולות החקירה שהמבקשת מתכננת לבצע בתיק וכן אישורו של היועמ"ש באמצעות נציגו להארכת המעצר ב- 12 ימים נוספים, הריני נעתר לבקשה ומאריך את מעצרם של החשודים עד יום 24/3/10.
<#4#>

ניתנה והודעה היום א' ניסן תש"ע, 16/03/2010 במעמד הנוכחים.
רחמים צמח, שופט בכיר
הוקלד על ידי: ענת ויצמן-אמזלג
הוקלד על ידי: לילך וקנין
1
בית משפט השלום בעכו
מ"י 27082-03-10 משטרת ישראל-תחנת כרמיאל נ' אבו דעוף
מ"י 27118-03-10 משטרת ישראל – תחנת כרמיאל נ. אדהם אבו דעוף
16 מרץ 2010








מי בית משפט שלום 27082-03/10 מדינת ישראל – תחנת משטרת כרמיאל נ' מועתז אבו דעוף, אדהם אבו דעוף (פורסם ב-ֽ 16/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים