Google

וליד מוחמד יוסף מלאישה, נדא וליד מוחמד מלאישה, המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצ - מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית

פסקי דין על וליד מוחמד יוסף מלאישה | פסקי דין על נדא וליד מוחמד מלאישה | פסקי דין על המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצ | פסקי דין על מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית

303/10 עתמ     21/03/2010




עתמ 303/10 וליד מוחמד יוסף מלאישה, נדא וליד מוחמד מלאישה, המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצ נ' מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית




לך



1


בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים

עת"מ 303-10 וליד מוחמד יוסף מלאישה
ואח' נ' מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית



21 מרץ 2010





בפני
כב' השופטת נאוה בן אור

העותרים

וליד מוחמד יוסף מלאישה

נדא וליד מוחמד מלאישה

המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצ


נגד

המשיבים
מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית



<#2#>
נוכחים:
ב"כ העותרים: עו"ד דניאל שנהר
ב"כ המשיב: עו"ד ביננבאום

פסק דין

העתירה שלפני עניינה בבקשת העותרים לאפשר להם להכנס לישראל ולבקר את קרוב משפחתם הכלוא בישראל. על פי הטענה, בקשה שהוגשה מטעמם ביולי 2009, לא זכתה למענה ענייני. במכתב מיום 5.1.10, ענה המינהל האזרחי כי בקשותיהם של השניים סורבו, האחד לאור עמדת גורמי הבטחון והאחרת לאור עבירת ביקורי כלואים.

מתשובת המשיב עולה כי הבקשה האחרונה המתועדת ברישומים הנערכים על ידו, היא משנת 2008 ולא משנת 2009, ואכן בקשה זו סורבה מהטעמים המפורטים לעיל. לא הוגשה תגובה עניינית לבקשה מ-2009 שכן על פי הנטען בקשה כזו מעולם לא הגיעה למינהל האזרחי.

ב"כ העותרים העיר, כי הצלב האדום אינו מנפיק לידי הפונים אליו אישור על עצם הגשת הפניה ולכן אין בידיו תיעוד כתוב על הפניה משנת 2009. עוד העיר כי לא ניתן היה להבין מן המענה מיום 5.1.10, כי הוא מתייחס לפניה משנת 2008. העתירה הוגשה אפוא לאחר שסבר כי הפניה משנת 2009 היא זו שסורבה.

מן האמור לעיל עולה כי המשיב לא בחן כלל פניה מ-2009 שכן זו לא באה בפני
ו. עוד עולה כי נראה שיש צורך בייעול של הליכי ההתכתבות בין אנשים הפונים בבקשה לאפשר ביקורי קרובים הכלואים בישראל לבין הרשויות. ככל שהדבר נוגע למסמכים שמוציא מתחת ידיו המינהל האזרחי, ראוי הוא שהתשובה תתייחס באופן קונקרטי לפניה האחרונה ותציין את התאריך על מנת שמקבל התשובה יבין איזו בקשה עומדת ביסוד ההתייחסות של המינהל האזרחי. לו היה המשיב מטעם המינהל האזרחי מציין במכתבו כי הבקשה שסורבה היא משנת 2008, היתה נחסכת עתירה זו. ועוד יש להעיר, כי נכון יהיה לשקול פניה של המינהל האזרחי לצלב האדום על מנת שיונפקו אישורי קבלה של פניה למשרדי הצלב האדום וכך ניתן יהיה לעקוב אחר תהליך הטפול בפני
ה ועצם העברתה למשרדי המינהל האזרחי. מובן כי עניין זה מסור לממונים על כך הן במינהל האזרחי והן בצלב האדום, אולם דומה כי יהיה בהנפקת אישורים מן הסוג הזה כדי לחסוך התדיינויות סרק בשאלה האם ומתי הוגשה פניה מן הסוג נשוא העתירה למשרדי הצלב האדום.

בכפוף לכך, העתירה נדחית.

ב"כ העותרים יוכל כמובן לדאוג לכך שפנייתם המחודשת של העותרים תועבר מן הצלב האדום למינהל האזרחי ותטופל בדרך המקובלת ולגופו של עניין.

אין צו להוצאות.

האגרה תוחזר על פי התקנות.

<#4#>

ניתן והודע היום ו' ניסן תש"ע, 3/21/2010 במעמד הנוכחים.



נאוה בן אור
, שופטת

הוקלד על ידי: רוזי
סיבוני







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 303/10 וליד מוחמד יוסף מלאישה, נדא וליד מוחמד מלאישה, המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצ נ' מפקד כוחות הצבא בגדה המערבית (פורסם ב-ֽ 21/03/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים