Google

מדינת ישראל, ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל - איהאב גאנם

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל | פסקי דין על איהאב גאנם

915-09/09 עפ     08/04/2010




עפ 915-09/09 מדינת ישראל, ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל נ' איהאב גאנם






בפני

כב' השופט רון שפירא
המערערת
מדינת ישראל
, ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל
נגד

המשיב
איהאב גאנם
, ת"ז 034352336

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המערערת: עו"ד גב' זלצר

ב"כ המשיב: עו"ד דאגר

המשיב בעצמו
פסק דין
בפני
י ערעור על גזר דינו של בית משפט השלום בקריות, כב' ס' הנשיא השופט מ' ארגמן, אשר הרשיע את המערער על פי הודאתו בעבירה שעניינה הפרת צו שיפוטי שניתן במסגרת גזר דין בתיק עמ"ק 20551/04 ואשר על פיו הורה בית המשפט לעניינים מקומיים לנאשם להרוס מבנה שבשלב ההוא היה מצוי בתחילת בנייה. מדובר במבנה שהוקם על קרקע חקלאית ששטחו כ – 140 מ"ר. הנאשם לא ביצע את הצו. בהמשך, ניתן צו הפסקה שיפוטי להפסקת עבודות הבנייה וגם צו זה לא קוים על ידי המשיב. למעשה, וכפי שהובהר כיום על ידי בא כוח המשיב, הבנייה הושלמה והמשיב מתגורר בבית.

בית משפט קמא גזר על המשיב קנס בסך 12,000 ₪ שישולם ב – 24 תשלומים, וכן דן אותו למאסר מותנה לתקופה של 3 חודשים למשך שנתיים וכן, חייב אותו לחתום על התחייבות להימנע מעבירה וגם זאת למשך שנתיים. עוד חויב המשיב, בתשלום אגרה בסכום של 10,000 ₪.

על אלו אוסיף כי ניתן צו הריסה שביצועו עוכב עד ליום 1.1.10 וזאת, על מנת לאפשר לנאשם לנסות ולמצות הליכי רישוי. על פי הטיעונים בפני
י כעת עולה כי לא הוסדר הרישוי עד עצם היום הזה וגם צו זה לא בוצע.

המאשימה מערערת על קולת העונש. לטענתה, היה מקום לגזור על המשיב קנס כספי גבוה בהרבה וכן, ליתן צו האוסר שימוש בבניין. יצוין כי המאשימה לא עתרה בבית משפט קמא וגם לא בפני
י לגזירת עונש של מאסר בפועל, זאת על אף שעבירות שעניינן בהפרה של צו שיפוטי מדובר בעונש המקובל וראוי.

בא כוח המשיב טוען למחדלים של גופי התכנון השונים בהרחבת תוכנית המתאר של כפר קיסרה, מקום מגורי המשיב. לעניין זה יצוין כי ככל שסבר המשיב שרשויות התכנון לא מלאו כנדרש את תפקידם, בין אם בכלל ובין אם בנוגע לתוכניות אשר לטענתו הגיש, הרי שהיה עליו לפנות בהליך מנהלי מתאים כדי לחייב את גופי התכנון והבנייה להסדיר את הכנת תוכניות המתאר ליישוב. ההליך המנהלי אמור לשמש את האזרח כדי לחייב את הרשות למלא חובתה, ככל שהאזרח חושב שהרשות אינה עושה כך. אין מקום לנסות ולפעול בדרך של בנייה בלתי חוקית ובדרך זו לקבוע בשטח עובדות אשר לא רק שלא מקדמות את תוכנית האב לבנייה, אלא שבסופו של דבר אף גורמות לקושי מאוחר יותר בגיבוש התוכנית, זאת כאשר בשטח עובדות המפריעות לתכנון האזורי.

לגופו של עניין – גם במקרה זה ניתן לראות את התופעה של בנייה בלתי חוקית אשר אינה נעצרת חרף צווים ובסופו של דבר קובעת עובדות בשטח, כאשר כעת מבקש המשיב, וזאת מפאת מצבו המשפחתי, כי בית המשפט יאשר את הנצחת העבירה. מצב זה אינו ראוי ואין מקום לאפשרו.

בשים לב למצבו הכלכלי של המשיב, והמצוקה המשפחתית, לא מצאתי בנסיבות העניין להגדיל את הקנס הכספי, על אף שהקנס נוטה לקולא ביחס לענישה המקובלת, ובמיוחד כאשר מדובר בעבירה של בנייה ללא היתר לאחר שניתן צו הריסה וצו הפסקה שיפוטי. אשר על כן, יישאר הקנס בעינו.

ככל שהדבר נוגע לעונש המאסר המותנה – אני מורה כי עונש המאסר המותנה יעמוד על 6 חודשים במקום 3 חודשים שגזר בית משפט קמא. אני מסב את תשומת לב הסנגור והמשיב כי בפועל, ועל פי דבריו, נראה שכבר כעת הוא מבצע עבירה אשר תפעיל את המאסר המותנה וראוי שיביא את הדבר בחשבון.

בכל הנוגע לצו לאיסור שימוש – ניתן בזאת צו האוסר שימוש במבנה אשר נבנה שלא כחוק. הצו ייכנס לתוקף ביום 1.9.10 אלא אם כן יוסדר עד אז למבנה אישור כחוק או שיינתן אישור על ידי גורם מוסמך ברשויות התכנון והבנייה להמשך השימוש במבנה, וזאת בשים לב לקידום תוכנית המתאר באזור, ככל שיהיה כזה.
<#5#>

ניתנה והודעה היום כ"ד ניסן תש"ע, 08/04/2010 במעמד הנוכחים.

רון שפירא
, שופט
מיכל ב.
הוקלד על ידי: מיכל בוניאל
3
בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים
ע"פ 915-09-09 ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל
נ' גאנם
08 אפריל 2010








עפ בית משפט מחוזי 915-09/09 מדינת ישראל, ועדה מקומית לתכנון מעלה הגליל נ' איהאב גאנם (פורסם ב-ֽ 08/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים