Google

טל וקנין, אלי וקנין - שיש אלוני בע"מ

פסקי דין על טל וקנין | פסקי דין על אלי וקנין | פסקי דין על שיש אלוני בע"מ

3441/09 תק     08/04/2010




תק 3441/09 טל וקנין, אלי וקנין נ' שיש אלוני בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 3441-09 וקנין ואח' נ' שיש אלוני






בפני

כב' השופטת
אנה שניידר


התובעים

1
.
טל וקנין

2
.
אלי וקנין


נ
ג
ד

הנתבעת

שיש אלוני בע"מ



פסק - דין

1.
על פי כתב התביעה, שהוגש ביום 30/7/09, רכשו התובעים מאת הנתבעת ריצוף לביתם החדש במעוז ציון. ביום 21/5/09 הגיע שליח מטעם הנתבעת, תחילה לכתובת לא נכונה, ורק לאחר בירור הכתובת הנכונה פרק בפזיזות וברשלנות 148 קרטונים של ריצוף והניחם על מדרגות הבית, שטרם הורכבו והותקנו, וגרם להן נזק.

2.
התובעים טוענים כי 7 מדרגות נשברו ועלותן 2,100 ₪ (לפי 300 ₪ למדרגה).

בסך הכל דורשים התובעים סכום של 10,000 ₪, הכולל גם הובלה בסך 404 ₪, וכן עוגמת נפש וטרחה עקב המתנה של כשלושה חודשים לקבלת מדרגות חדשות, אשר כתוצאה מכך נגרם להם עיכוב בביצוע העבודות בביתם החדש.

3.
לטענת הנתבעת בכתב ההגנה, הנהג אשר הוביל את הסחורה הוא מר שאול ביטן, עובד ותיק ומוערך בנתבעת, ולטענתו הוא מעולם לא פרק את הסחורה על גבי מוצר אחר כלשהו אלא בדיוק במקום שהתובעים הורו לו לפרוק אותה.

עוד נטען, כי אם הבחינו התובעים בנזק לפני שהורידו את הסחורה שסופקה על ידי הנתבעת,
הרי שהיה עליהם להזמין את נציגי הנתבעת או לפחות לצלם את הסחורה כשהיא מונחת על גבי המדרגות.

הנתבעת טוענת כי התובעים מדמים למצוא בה "כיס עמוק" אשר אולי תעדיף לשלם סכום כלשהו כדי לסלק את התביעה, תופעה שהנתבעת נתקלת בה לא מעט, אולם אין הנתבעת מוכנה לשלם כספים בגין טענות סרק מופרכות.

4.
בדיון שהתקיים לפניי ביום 21/2/10 טען נציג הנתבעת כי הנהג, אשר אמור היה להגיע מעכו, נתקע "בפקק של המדינה" עקב חסימתו של כביש החוף וכביש 6 בגלל תאונה, ולכן לא הספיק להגיע לדיון.

בית המשפט הציע באותו מעמד לסיים את התיק בפשרה בסך 5,000 ₪. התובעים הסכימו להצעה, וניתנה שהות לנתבעת לשקול את ההצעה ולהודיע לבית המשפט את עמדתה.

5.
בהודעתה של הנתבעת נאמר כי היא הסכימה, לפנים משורת הדין, לפצות את התובעים על עלות המדרגות בלבד בסך 2,100 ₪, וזאת על אף שלא הוצגה כל ראיה כי הנתבעת אחראית לנזק למדרגות.

עוד נאמר בהודעה, כי אי התייצבותו של הנהג נבעה מכח עליון (בעיות התנועה החמורות באותו יום, שהיו בכותרות כל אמצעי התקשורת), ולכן מן הראוי לקבוע מועד נוסף לדיון.

6.
בתשובתם הודיעו התובעים כי הם משאירים לשיקול דעתו של בית המשפט את גובה הפיצוי, הואיל ואין הם מעוניינים בבזבוז זמן נוסף, ובלבד שהסכום לא יפחת מסך של 2,100 ₪.

לטענתם, מגיע להם גם פיצוי כלשהו בגין העיכוב שהיה בהשלמת הבניה וכן בגין עוגמת הנפש ובזבוז הזמן.

7.
לאחר ששקלתי את כל טענות הצדדים, ועל מנת לסיים סוף סוף את הפרשה ולהימנע מלהגדיל את הוצאותיהם על ידי קביעת דיון נוסף לצורך שמיעת עדותו של הנהג – אני קובעת כי הנתבעת תשלם לתובעים, תוך 30 ימים, סכום של 2,100 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה (30.7.09) ועד לתשלום המלא בפועל, וכן הוצאות משפט בסך 600 ₪. סכום זה ישא הפרשי הצמדה וריבית מיום מתן פסק הדין ועד לתשלום המלא בפועל.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור תוך 15 ימים
לבית המשפט המחוזי בירושלים.

המזכירות תשלח העתק מפסק הדין לצדדים.

ניתן היום,
כ"ד ניסן תש"ע, 08 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 3441/09 טל וקנין, אלי וקנין נ' שיש אלוני בע"מ (פורסם ב-ֽ 08/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים