Google

מדינת ישראל - שלום ברזאני

פסקי דין על שלום ברזאני

47431-03/10 מת     12/04/2010




מת 47431-03/10 מדינת ישראל נ' שלום ברזאני




לך



7


בית משפט השלום בנתניה

מ"ת 47431-03-10 מדינת ישראל
נ' ברזאני(עציר)



12 אפריל 2010



47347-03-10

בפני
כב' השופטת הדס עובדיה

המבקשת

מדינת ישראל
-ע"י ב"כ עו"ד צ'פניק



נגד

המשיב
שלום ברזאני
(עציר)- ע"י ב"כ עו"ד גואטה


<#2#>

החלטה

1.
התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית בעניינו של המשיב ממנה עולה כי המשיב סובל מתהליך סכיזופרני אך מחלתו נמצאת בהפוגה, ומאפשרת לו
לשמור על כושר השיפוט.

2.
נקבע בחוות הדעת הפסיכיאטרית כי במצבו הנוכחי למרות מחלתו מבין המשיב את תוצאות מעשיו, ומסוגל לעמוד לדין.
בעת בצוע העבירות המיוחסות לו ככל הנראה היה שרוי בגילופין, אינו זקוק היום לאישפוז פסיכיאטרי ,ואין צורך להתערבות פסיכיאטרית כפויה כלשהי.

3.
בכתב האישום הואשם המשיב בהתפרצות למקום מגורים, בכוונה לבצע גניבה ובגניבה.

4.
נטען בכתב האישום
כי ביום 17.3. בסמוך לשעה 13.00 התפרץ המשיב לדירה ברחוב שמורק 26 שבה מתגוררת הגב' מיטל דקל, נכנס לדירה שלא היתה נעולה, נטל ממנה את תיקה של הגב' זהבה חלקדרוב ובוא מכשיר טלפון נייד ,תמונות ומסמכים בלי הסכמתה בלי תביעה לזכות בתום לב, שהוא מתכוון לשלול הרכוש שלילת קבע.

5.
נטען על ידי הסנגורית כי הראיות שבתיק החקירה אם בכלל יהיה בהם כדי לספק פוטנציאל להרשעת המשיב קלושות ביותר.

6.
נטען על ידי הסנגורית כי הודאת המשיב איננה יכולה לשמש בסיס כלשהו להרשעתו במיוחס לו משהיא משונה בצורה קיצונית משהמשיב מוסר בגדרה גירסה לא הגיונית ולא סבירה שאיננה מחוברת בקשר לוגי כלשהי לעובדות כתב האישום.

7.
בנוסף נטען על ידי הסנגורית כי לא נלקחו טביעות אצבע מדירת המתלוננת לא נערך מסדר זיהוי, וכי משקל הזיהוי הספונטני שנערך ואולי נערך באופן מכוון ושלא בתום לב נמוך ביותר.

8.
בתיק החקירה אמנם הודאת המשיב במיוחס לו.ההודעה היא מיום 24.3.10 . בהודעתו ציין המשיב "אני מצטער. אני זוכר רק שהייתי באזורים בשכונה הייתי בקומה רביעית אמרתי מה עניינים מה שלומכם, לא זוכר עם מי דיברתי". ראה שורות 24,25.

9.
בנוסף ציין המשיב בהודעתו אני רוצה לספר את האמת אני עליתי לקומה 4, בקומה 3 הדלתות שם פתוחות תמיד, נכנסתי פנימה בקומה שלישית, חיפשתי להם את הת.ז. מהסטלה אני אוהב לראות ת.ז. ולקחתי להם את כל התיקים, לא זוכר כמה תיקים אני לוקח מה שיש, מה שיש אני לוקח, הייתי מסטול וביקשתי סליחה על זה... היו שם כמה דירות בבנין הזה עשיתי כמה דירות, עברתי דלת דלת כל הדלתות בבנין הזה היו פתוחות, נכנסתי לכל מה שפתוח בבנין ופתאום אני רואה את עצמי עם איזה 10 תיקים מצאתי שם אולי איזה גורמט ... ובהמשך "שאני רואה משהו פתוח ואני מסטול, היד לוקחת". ראה הודעתו מיום 24.3.2010 בעמ' השני.

10.
לקבילות ההודעה יטענו הצדדים טענותיהם במשפט זוטא שככל הנראה יערך בתיק העיקרי ואולם על פני הדברים ניכרים קשיים משמעותיים בהודעה במיוחד על רקע המתואר בחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו של המשיב.

11.
בתיק החקירה הודעות המתלוננת הגב' מיטל דקל שמכירה את המשיב לפי הודעותיה מהשכונה וזיהתה אותו ביום 24.3.2010 בעת שהיה בתחנה כמי ששמו שי ברנס או ברזאני אשר לו קרובת משפחה ושמה פנינה.

12.
למשמעות ומשקל זיהוי זה בהעדר מסדר זיהוי יטענו הצדדים טענותיהם בתיק העיקרי .הגב' מיטל דקל ציינה בהודעתה מיום 17.3.2010 שעלתה לדירה בסמוך לאחר שנגנב ממנה תיקה של חברתה ובמועד זה ראתה את האדם שהיא מכנה שי ברנס או שאותו היא מכירה מהשכונה, ששאל אותן מה העניינים וירד במהירות למטה.

13.
המתלוננת מציינת בהודעתה ממועד זה כי היה לו משהו בכיסים.

14.
בהודעה מיום 24.3. ציינה המתלוננת כי המשיב ביקש את סליחתה על מה שעשה ואמר שהוא מצטער.

15.
סבורתני לאור כל האמור לעיל כי יש בסיס ראייתי בתיק להרשעת המשיב במיוחס לו, אם כי יש חולשה, לבטח בהסתמכות על הודאת המשיב וגם מחדלי חקירה מסויימים הנוגעים לאי עריכת מסדר זיהוי, לאי נטילת טביעות אצבע מהדירה וכן לברורים עובדתיים שניתן היה לבצע כגון ברור עם המתלוננת מהו הדבר שראתה שמחזיק בו המשיב בשעה שפגשה בו בסמוך לאחר הגניבה מהדירה.

16.
הגם שמדובר בעבירות רכוש, להבנתי בעניינו של המשיב יש עילת מעצר הנובעת ממסוכנותו וזאת על רקע עברו המכביד ביותר הכולל עבירות סמים,אלימות,רכוש ועוד יותר מכך על רקע המתואר בחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו, ולרבות היסטוריה ארוכת טווח ומתמדת של שימוש בסמים, כולל קשים, ובנוסף תרופות שנקנות על ידו ב"שוק השחור" ,"הסנפת מנה ביום" בדרך קבע והחשש המשמעותי שלפיו המשיב מבצע עבירות לצורך מימון צריכת הסמים וגם על רקע מצבו הפסיכיאטרי כמפורט בחוות הדעת הפסיכיאטרית.

17.
מבוקש על ידי הסנגורית לשחרר המשיב בעת הזו בהשגחת אחיו. סבורתני כי במצבו של המשיב על פי המתואר לעיל, ועל פי העולה מחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו, אין מדובר בחלופה הולמת .

18.
החלופה היחידה האפשרית אשר יש לשקול היא שחרור לגמילה במחלקה לתחלואה כפולה ,אם תימצא אופציה כזו אשקול בחיוב האפשרות לשחרר המשיב וזאת גם בהתחשב באמור לעיל על רקע העבירה המיוחסת לו, ומצב התיק העיקרי מבחינה ראייתית.

19.
נדרש תסקיר שירות המבחן לבחינת האפשרות לשלב המשיב במחלקה לתחלואה כפולה במרכז הרפואי לב השרון או במרכז צעדים או בכל מקום אחר שיימצא מתאים לצרכיו של המשיב .
המשיב הביע בדיון היום רצון ללכת לגמילה.
אציין כי התקשורת עימו נראית לכאורה בעייתית.

20.
עד החלטה אחרת יהיה המשיב נתון במעצר.

21.
תשומת לב שב"ס מצבו הפסיכיאטרי כמפורט בחוות הדעת הפסיכיאטרית בעניינו והטיפול שהוא זקוק לו בתחום זה.

22.
מספר הטלפון של אחיו של המשיב מר דוד ברזאני: 050-6983480.

23.
הדיון ידחה ליום 10.5.2010 שעה 12.00.

24.
המשיב יובא באמצעות שב"ס.

25.
יצוין כי הדיון הסתיים אך בשעה 12.40 לאור עיכוב בהבאת המשיב מבית החולים פרדסיה לב השרון. יצוין בנוסף כי שעת הדיון נקבעה לשעה 8.30 וכי החל משעה זו התבקשה ב"כ המשיב להישאר בבית המשפט עד לסיום הדיון בעניינו של המשיב.

26.
המזכירות תמציא עותק ההחלטה לשירות המבחן.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח ניסן תש"ע, 12/04/2010 במעמד הנוכחים.



הדס עובדיה
, שופטת









הוקלד על ידי: סופיה עטיה







מת בית משפט שלום 47431-03/10 מדינת ישראל נ' שלום ברזאני (פורסם ב-ֽ 12/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים