Google

בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ סניף ב"ש - ניצה לבנון, כונס הנכסים הרשמי - הדרום, אלישע כהן

פסקי דין על בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ סניף ב"ש | פסקי דין על ניצה לבנון | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי - הדרום | פסקי דין על אלישע כהן |

3148/07 פשר     15/04/2010




פשר 3148/07 בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ סניף ב"ש נ' ניצה לבנון, כונס הנכסים הרשמי - הדרום, אלישע כהן








בית המשפט המחוזי בבאר שבע



15 אפריל 2010

פש"ר 3148-07 לבנון נ' כונס הנכסים הרשמי - הדרום





מספר בקשה:3

בפני

כב' השופטת
נחמה נצר


מבקשים

בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ סניף ב"ש
ת"ז: מספר זיהוי צד א'

נגד


משיבים

1.ניצה לבנון
2.כונס הנכסים הרשמי - הדרום
3.אלישע כהן



החלטה

כזכור, ביום 29.4.08 הוכרזה החייבת כפושטת רגל ובאותו מעמד הושת עליה צו תשלומים של 500 ₪.

במהלך אותו דיון ביקשה החייבת כי בית המשפט, לאחר שיכריז עליה כפושטת רגל יתן בידה הפטר.
בקשה זו נדחתה.

מתברר כי החייבת קיימה את חיוביה עד נובמבר 2008 ומאז אין היא מקיימת כלל את חובותיה. ב"כ הנושה, בנק מרכנתיל, עורר בקשה לביטול הליכי פשיטת הרגל ולביטול עיכוב ההליכים, מחמת מחדליה של החייבת. נתבקשה תגובת החייבת, וזו, במכתב שנרשם בכתב יד, איננה חולקת על כך כי חדלה מקיום חיוביה, אלא שלטענתה אין לה את האמצעים לקיים אחר צו התשלומים, וכל שכן לנסות לפרוע את חובה ולו בדרך של תשלום שיעור של 20% מסכום החוב, לקופת פשיטת הרגל.

בבקשתה מציינת עוד החייבת כי סברה שהכספים המופקדים בחברת הביטוח מגדל ישמשו לצורך העשרת הקופה, באופן הנזכר לעיל, אלא שרק בשלב מאוחר יותר נשמעה טענה מפי הכונ"ר, כי אותם כספים אינם עומדים לזכות הקיימת, אלא לזכות בעלה המנוח, שעזבונו מצוי בפשיטת רגל, ועל כן הכספים הללו אינם יכולים, לטענת הכונ"ר, לשמש מקור לקיום חיוביה של החייבת.

בהקשר לכך, ראוי כי הכונ"ר יתן דעתו לאפשרות כי אם המדובר בחוב של החייבת לבנק מרכנתיל שמקורו בהיותה ערבה לחובות החייב העיקרי – בעלה המנוח, כי אז, לכאורה, מימוש זכויות המנוח בחברת הביטוח מגדל עשוי להוות, אף משום תשלום מטעם החייבת בהליך שבו כל חובה נובע מאותה ערבות.

אשר על כן,
הכונ"ר יתן את התייחסותו המשלימה בתוך 20 יום. במסגרת ההחלטה שתינתן, לאחר שתוגש ההתייחסות, אכריע גם בבקשת הנושה לבטל את צו עיכוב ההליכים ולדחות את בקשת החייבת להכרזתה כפושטת רגל.




ניתנה היום,
א' אייר תש"ע, 15 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.














פשר בית משפט מחוזי 3148/07 בנק מרכנתיל דיסקונט בע"מ סניף ב"ש נ' ניצה לבנון, כונס הנכסים הרשמי - הדרום, אלישע כהן (פורסם ב-ֽ 15/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים