Google

סילוי דיוניזה - שלי לוי - משה בצלאל,שפרה בצלאל

פסקי דין על סילוי דיוניזה - שלי לוי | פסקי דין על משה בצלאל | פסקי דין על שפרה בצלאל |

15037/04 בשא     12/02/2004




בשא 15037/04 סילוי דיוניזה - שלי לוי נ' משה בצלאל,שפרה בצלאל




1
בתי המשפט
דמ 006192/03
תיק בשא 15037/04
בית הדין האזורי לעבודה בירושלים
12/02/2004
תאריך:
כב' הרשמת יפה שטיין

בפני
:

סילוי דיוניזה - שלי לוי

בעניין:
תובעת - מבקשת
בר-חיים ואח'

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1. משה בצלאל

2. שפרה בצלאל


נתבעים - משיבים
יובל ג'משיד

ע"י ב"כ עו"ד

החלטה
זוהי החלטה בבקשה לתיקון כתב תביעה.

נימוקי הבקשה:
התובעת ילידת הפיליפינים, אינה דוברת אנגלית טובה, ומחוסר קומוניקציה עם בא כוחה הקודם, לא נרשמה טענתה כי עבדה 20 שעות ביממה ולא רק 8. (אף שעבדה לטענתה 20 שעות ביממה).
לפיכך, טענה זו לענין מס' שעות העבודה בפועל לא הוכנסה לתביעה הקודמת , ויש לקבלה.

ב"כ המשיבים מתנגד לבקשה
לדבריו כל ההליך עד כה נעשה באופן מסורבל וגורם לטרדה רבה לנתבעים. כמו למשל:
1. הפסקת ההתקשרות היתה ב - 99, ואילו רק שנתיים לאחר מכן נזכרה התובעת להגיש תביעתה.
2. במכתב הראשון שנשלח לנתבעים נטענו רק טענות לענין הפרשי שכר מינימום ופדיון חופשה, בעוד שבכתב התביעה "צצה" לראשונה תביעה לשכר עבודה (ואם לא קיבלה שכר עבודה, ברור שבמכתב היתה התייחסות בראש ובראשונה לענין זה). עתה לראשונה, 3.5 שנים לאחר סיום העבודה, "נזכרה" גם בכך שעבדה יותר שעות (דבר שמוכחש).
3. התביעה המקורית הוגשה לביה"ד האזורי לעבודה בת"א,, ללא הצדקה, דבר שגרם לטוירחה מיותרת.
4. התביעה הוגשה במקור כנגד הנתבעים, שהינם בני 91, ו - 93, באמצעות "בנם האפוטרופוס דוד בצלאל", אלא שכלל לא היה מינוי אפוטרופוס, והבן כלל אינו צד לתביעה.
5. התובעת קיבלה בת"א פס"ד בהעדר הגנה, אף שלא היתה מסירה כדין (דבר שגרם בסופו של דבר לביטול פסה"ד), והתובעת אף פתחה בהליכי הוצל"פ.

לטענת ב"כ הנתבעת התביעה כיום, אם יאושר התיקון, תשנה לגמרי את העילות בתיק היות וכתוצאה מהשינוי, הסכום הנתבע יהיה בשיעור של 900% מסכום התביעה המקורית.
לאור כל זאת, ולאור התנהלות התיק עד כה, מתנגד ב"כ המשיבים לתיקון כתב התביעה.

עיקרי ההלכות הנוגעות לתיקון כתב תביעה קובעות כי:
1. פסיקת בתי המשפט בכללותו לענין תיקון כתבי טענות היא גישה ליברלית, ובמיוחד כשמדובר בשלב בו טרם הסתיים שלב הדיונים המוקדמים. גישה זו בד"כ ליברלית עוד יותר בביה"ד לעבודה. ענין זה נובע הן מהשינוי בנוסח התקנות המתייחסות לתיקון כתב התביעה בתקנות סדר הדין האזרחי התשמ"ד - 1984, לעומת ס' 41 לתקנות ביה"ד לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב - 1991, והן בשל אופי ניהול הדיונים בביה"ד לעבודה.
לענין זה ר' דב"ע שן/23-2, מד"י נ' יורם מלמן, פד"ע כא, 360, וכן דב"ע נו/ 318-3 שפירו יעקב נ' מד"י (לא פורסם), מיום 21/5/96 .

2. יחד עם זאת, סמכותו של ביה"ד להתיר תיקון כתב טענות איננה בלתי מוגבלת, וגם ביה"ד נוהג בד"כ ע"פ עקרונות היסוד שנקבעו בפסיקתו של ביהמ"ש בכל הנוגע לתיקון כתבי טענות (דב"ע תשן/ 3-90, שופר סל בע"מ נ' פאני קייטנברג, פד"ע כב' 21 ).

3. חרף הליברליות בה נוהגים בתי המשפט ואף בתי הדין לעבודה, לאפשר לפלוגתאות השוניות במחלוקת לבוא אל שולחן הדיונים, תוך מתן היתר לתיקון כתבי טענות - אין נעתרים לבקשה לתיקון כתב התביעה גם בביה"ד לעבודה כדבר שבשיגרה (דב"ע 330/85, אלבו נ' רבינטקס תעשיות בע"מ, פד"ע לט (2), 556, 557 ) ויש להתייחס לכל בקשה - בהתאם לנסיבותיה.

4. ההלכה היא בבתי המשפט כי כאשר תיקון כתב התביעה משנה את יסוד התביעה ומחליף את העילה המקורית בעילה אחרת לגמרי, אשר מעלה למעשה מחלוקת חדשה השונה בתכלית מזו שהתעוררה בתביעה המקורית, יסרב ביהמ"ש להענות לבקשת התיקון (ע"א 634/66, יאנקי נ' ברנסה פד"י כא', (1) 390, 392). כך גם קבע ביה"ד לעבודה כי משמשנה אדם לחלוטין את עילת תביעתו, כנגד נתבע חדש, אין ברגיל ביה"ד מתירו (דב"ע מח/ 3-166 פרידמן נ' תדיראן (לא פורסם)).
לאחר שביה"ד עיין בטיעוני שני הצדדים, ובפסיקת ביה"ד, סבור ביה"ד כי לאור מגמת ביה"ד, יש לאפשר לתובעת לתקן את תביעתה, על מנת שמלוא הפלוגתאות תובאנה בפני
ביה"ד, וינתן לה יומה. יחד עם זאת, ולאור העובדה שהתובעת היתה מיוצגת ע"י עו"ד כבר בעת הגשת כתב התביעה המקורי (ומשהטענות החדשות הועלו לראשונה 3.5 שנים לאחר סיום עבודתה), ולאור העובדה שנגרמו לנתבעים הוצאות בשל התיקון (כולל הצורך בהגשת כתב הגנה מתוקן), תשלם המבקשת למשיבים סכום של 750 ₪ + מע"מ הוצאות, ללא קשר לתוצאות התיק העיקרי.

לאור סכום התביעה, התיק אינו מתאים לדיון בפני
רשם, ומזכירות ביה"ד תעבירו למסלול של דיון רגיל בפני
שופט.

ניתנה היום כ' בשבט, תשס"ד (12 בפברואר 2004) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים.
יפה שטיין
, רשמת
006192/03דמ 730 גלית לוי








בשא בית דין אזורי לעבודה 15037/04 סילוי דיוניזה - שלי לוי נ' משה בצלאל,שפרה בצלאל (פורסם ב-ֽ 12/02/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים