Google

חיה (קרול) גמסון - ישעיהו הולנדר, ליאורה הולנדר

פסקי דין על חיה (קרול) גמסון | פסקי דין על ישעיהו הולנדר | פסקי דין על ליאורה הולנדר |

1747-08/09 תאק     25/04/2010




תאק 1747-08/09 חיה (קרול) גמסון נ' ישעיהו הולנדר, ליאורה הולנדר








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



25 אפריל 2010

תא"ק 1747-08-09 גמסון נ' הולנדר ואח'






בפני

כב' השופט
אהוד שוורץ


תובעת/משיבה

חיה (קרול) גמסון


נגד


נתבעים/מבקשים

1.ישעיהו הולנדר
2.ליאורה הולנדר



החלטה


בפני
בקשה למתן רשות להתגונן.

המשיבה הגישה ביום 3.8.2009 תביעה בסדר דין מקוצר נגד המבקשים למתן סעד כספי על סך 290,000 ₪. התביעה מבוססת על המחאה שנתנו המבקשים למשיבה במסגרת עסקת מכר שנערכה בין הצדדים ובוטלה.

בין המבקשים לבין המשיבה נחתם ביום 30.6.09 הסכם מכר לפיו לפיו, רכשו הנתבעים את מלוא זכויות התובעת במשק עזר מס 128 באגודת נחלים הכולל בית בן 6 חדרים על שטח של כ 2.5 דונם והידוע כחלקה 24,25 בגוש 6291 המוגדר במנהל מקרקעי ישראל כ"משק עזר" (להלן: "המשק")

בין הצדדים הוסכם, כי במעמד החתימה על ההסכם ישולם סך של 700,000 ₪ כתשלום ראשון באמצעות המחאה שנמסרה לידי ב"כ התובעת (להלן:" ההמחאה"), ההמחאה שנמסרה כשיק בטחון והוסכם שתשאר אצל ב"כ התובעת ולמשך 10 ימים. משלא נמסרה ההמחאה הבנקאית , נמסרה המחאת הנתבעים לפרעון והשיק חולל משניתנה הוראת ביטול.

לטענת המשיבה הוראת הביטול מהווה הפרת הסכם,

ביום 14.10.09, הגישו המבקשים בקשה למתן רשות להתגונן, היא הבקשה שבפני
.


טענות הצדדים

לטענת המבקשים , המשיבה התובעת הפרה את ההסכם בכך שההמחאה שניתנה כשיק בטחון לידיה הנאמנות של ב"כ, תוך הפרה ברורה של המוסכם בין הצדדים, הופקדה, למרות שידעה כי בכוונתם להחליף את ההמחאה כבר למחרת, ועוד לפני המועד הקבוע בהסכם ולאחר שנושא דמי ההסכמה יוסדר בין הצדדים. לטענתם המשיבה הפרה את ההסכם בכך שהטעתה את המבקשים בעניין תשלום "דמי ההסכמה" למנהל וסירובה של המשיבה לקיים מו"מ למציאת פתרון וכן הוטעו בנוגע למתן הסכמה של המושב לעסקה. בנוסף המשיבה סרבה לתקן את הטעויות שנפלו בהסכם והתנתה את התיקון בתנאים שונים.

לטענת המשיבה, טענות המבקשים הן "הגנת בדים". התקיים מו"מ ארוך שתחילתו ב- 12/08 ושבמהלכו נמסרו לידי המבקשים יפוי-כח לעיין בכל המסמכים הנוגעים למשק ולרישומו. כאשר המבקשים מיוצגים ע"י עו"ד לאורך כל תקופת המו"מ ושביצע בעצמו את כל הבדיקות אודות מצב המשק ,רישומו וזכויות הבניה בו. לטענתה, נתבקשה שלא להשכיר את המשק ע"מ שיעבור לידי המבקשים מהר ככל הניתן. לטענתה, המחאה בנקאית לא נמסרה לידיה וזאת לאחר ארכות שנתנה וזאת שעה שהתברר לה כי הנתבעים מחזיקים בהמחאה הבנקאית ובהתאם לכך הפקידה המשיבה את ההמחאה שניתנה לה ע"י הנתבעים. כאשר למחרת הודע לה ע"י הבנק כי ההמחאה חוללה משניתנה הוראת ביטול
ובהודעת הבנק צוין כי חוללה בשל העדר כיסוי מספיק.
התובעת טוענת להפרת ההסכם מצד הנתבעים ובשל כך ביום 13.7.09 הודיעה על ביטול הההסכם ודרשה את סכום הפיצוי המוסכם ובסך 10% מן התמורה.

דיון ומסקנות

לאחר שעיינתי בחומר שבתיק והדיון אני מחליט ליתן למבקשים רשות להגן ולהלן נימוקי:
הלכה ידועה היא, כי בבוא בית המשפט להחליט בבקשה למתן רשות להתגונן, הוא אינו בודק את אמיתותן של העובדות הנטענות בתצהיר, אלא יוצא מההנחה, שהאמור בתצהיר אמת. כך ייטה להיעתר לבקשה בכל מקרה בו מגלה התצהיר הגנה אפשרית בפני
התביעה, גם אם מדובר בהגנה דחוקה. מטרתו של הליך סדר הדין המקוצר היא למנוע דיון בתובענה אם יתברר כי אין לנתבע סיכוי להצליח בהגנתו והיא בבחינת "הגנת בדים" מקום בו ישנה הגנה אפשרית אף אם היא קלושה, ייאפשר בית המשפט לנתבע להציגה.
ראה:
ע"א 3374/05
אליהו אוזן נ' בנק איגוד לישראל בע"מ
(פורסם בנבו)

רשות להתגונן תינתן מקום בו תצהיר המבקש מגלה "הגנה לכאורה", שאינה "הגנת בדים" ודי בהגנה מסוג זה כדי להצדיק בירור משפטי .

במקרה דנא, ניתן למצוא בטענות המבקשים הגנה לכאורה וביחס להסכם שנחתם ומועד פרעון ההמחאה . בשלב זה לא ניתן לומר, כי טענות ההגנה אותן העלו המבקשים בעניין ההסכמות בין הצדדים והתנהלות המשיבה נטולות כל יסוד. טענות ההגנה אשר הועלו בהקשר זה הן טענות הדורשות בחינה ועל כן, ניתנת למבקשים רשות להתגונן .

לגבי המשך הדיון אני קובע :
1.


תצהיר המבקש יהווה כתב הגנה.
2.


הצדדים יגישו תצהירי עדות ראשית, ותיק מוצגים כדלקמן : -
המשיבה בתוך 45 יום מקבלתה החלטה זו.
המבקשים בתוך 45 יום מקבלתם תצהירי המשיבה.
3.


באם מי מהצדדים מבקש להעיד אדם שאין באפשרותו להגיש תצהיר מטעמו, יגיש בקשה לביהמ"ש לזמנו לעדות ללא תצהיר, בצירוף הנימוקים הרלבנטיים.
4.


נקבע לקד"מ ליום
13.10.2010
- שעה
10:00
.

חובת התייצבות על בעלי הדין עצמם למועד שנקבע.

מבלי לפגוע באמור, התיק יועבר לגישור למגשר עו"ד ירון בן דוד מרחוב אבא הילל 7, בית סילבר, קומה 7, רמת גן. טל: 03-6139977 פקס – 03-6139555 והצדדים יתאמו הנדרש עם המגשר ובתוך שבעה ימים מקבלתם ההחלטה.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים ולמגשר.

ניתנה היום,
יא' אייר תש"ע, 25 אפריל 2010, בהעדר הצדדים.














תאק בית משפט שלום 1747-08/09 חיה (קרול) גמסון נ' ישעיהו הולנדר, ליאורה הולנדר (פורסם ב-ֽ 25/04/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים