Google

מאיר שמש - מדינת ישראל

פסקי דין על מאיר שמש |

22012-04/10 עמת     09/05/2010




עמת 22012-04/10 מאיר שמש נ' מדינת ישראל





לפני כב' השופט ד"ר אחיקם סטולר
העורר
מאיר שמש
(עציר)

נגד

המשיבה
מדינת ישראל

<#2#>
נוכחים:
ב"כ העורר - עו"ד כהן ועו"ד אזולאי

ב"כ המשיבה – עו"ד גינדין

העורר הובא על ידי שב"ס

החלטה

בפני
י ערר על החלטתו של בית משפט השלום בפ"ת, בתיק מ"ת 16430-04-10, מיום 14.4.10 (כב' השופט שטרנליכט), אשר הורה על הגשת תסקיר משלים בעניינו של העורר והאריך את מעצרו של העורר עד להחלטה אחרת. כנגד העורר הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של הכשלת שוטר במילוי תפקידו, תקיפה חבלנית של שוטר והיזק במזיד בצוותא. כעולה מכתב האישום מדובר באירוע שבו התקבלה הודעה למוקד המשטרה על רעש בעיר אלעד, מתנדבי המשטרה הגיעו למקום וביקשו מהמרעישים לעזוב את המקום. לאחר מכן שהרעש המשיך, אנשי המשטרה הגיעו פעם נוספת, התפתחה תגרה בין העורר ואחרים לבין המתנדבים ובמעמד זה, כך לפי כתב האישום, תפס העורר את אחד המתנדבים בכך שחנק אותו בזמן שישב בניידת והיכה אותו באגרופיו בראשו. כתוצאה מהתקיפה נגרמו למתנדב חבלות מדממות באפו, ונפיחות ושריטות במצחו והמתנדב סבל מסחרחורות. העורר עצור מ- 9.4.10, דהיינו חודש.

חלק משיקולי בית משפט קמא בעניינו של העורר הם: "המשיב אינו מקבל אחריות על מעשיו כפי שצוין לעיל ודבר זה יש כדי להגביר במידת מה את מסוכנותו של משיב זה העולה מהמעשים המיוחסים לו בכתב האישום". עם כל הכבוד לבית משפט קמא, העובדה שנאשם שמוגש נגדו כתב אישום אינו מודה בעובדות כתב האישום, לא יכולות להוות נסיבה שבגינה לא ישוחרר למעצר. אם כך יהיו פני הדברים, כי אז כל נאשם שכופר בחבות, באופן אוטומטי היה נעצר עד תום ההליכים וכמובן אין זה הדין ואין זו ההלכה ויש זכות קנויה לנאשם – זכות חוקתית שלא להודות בעובדות כתב האישום.

בעניינו של העורר התקבל תסקיר וממנו עולה, כי שירות המבחן היה מוכן לשלוח אותו למעצר בית, אך החלופות שהוצעו בעניינו – אמו, אשר אישה בת 50, נשואה ואם לשבעה ילדים, לא יכולה הייתה לשמש כמפקחת, שכן אין היא מהווה דמות מרסנת ומציבת גבולות עבור העורר. לכן נוכח הסיכון במצבו של העורר, בהתחשב בהתרשמותו של שירות המבחן מחוסר התאמתה של האם לפקח עליו, לא המליץ שירות המבחן על שחרורו. יחד עם זאת, שירות המבחן כתב שבמידה ויוצעו מפקחים אחרים, יוכלו לבחון התאמתם. בדיון שנערך בפני
י מסתבר שעניינו של העורר אמור להידון ביום חמישי, 13.5.10, וגם החלופות שנבחנו ע"י שירות המבחן לא אושרו. לכן נוכח העובדה שהעורר כבר עצור למעלה מחודש בעבירות אותן תיארתי לעיל, ולאור העובדה שגם שירות המבחן סבור שניתן לאיין את מסוכנותו אם יוצעו בעניינו חלופות מתאימות, ראיתי לבחון את דודו ודודתו כמפקחים עליו, לכן אפשרתי לב"כ המשיבה לחקור את מסוגלותם וזאת לאחר שלדוד אין עברות פליליות.

אשר על כן, שוכנעתי שהמפקחים הם מפקחים ראויים, ובהתאם לתסקיר שירות המבחן, אשר לא שלל שהייתו של העורר במעצר בית, אני מורה כדלקמן:
א. העורר ישוחרר למעצר בית מלא, בבית דודיו, מר חביב ופנינה ביטון, מרח' מיכל 1 בכפר סבא.
ב. אני ממנה את ביטון חביב ת.ז. 067454165 וכן את גב' ביטון פנינה ת.ז. 053386447, כמפקחים על העורר. אחד מהמפקחים יהיה כל העת במחיצת העורר. במידה והעורר יעזוב את הבית עליהם להודיע מיד למשטרת ישראל בתחנת כפ"ס.
ג. כל אחד מהמפקחים יחתום ערבות, בסך של 7,000 ₪.
ד. הפקדה במזומן בסך של 2,500 ₪.
ה. איסור יציאה מהארץ.
ו. הפקדת דרכון.
ז. ערבות עצמית ע"ס של 8,000 ₪.
אני מורה על ביטול הדיון הקבוע בבית משפט שלום בפ"ת ביום 13.5.10, וכן החלטה זו מייתרת הגשת תסקיר משלים בעניינו של העורר. על המזכירות לשלוח החלטה זו לשירות המבחן, ובמידה ולא הוכן תסקיר בעניינו של העורר, אין צורך להכין תסקיר נוסף.

ניתנת אורכה להפקדת הדרכון עד ליום 11.5.10.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ"ה אייר תש"ע, 09/05/2010 במעמד הנוכחים.

אחיקם סטולר, שופט
הוקלד על ידי: רחלי עוז
1
בית המשפט המחוזי מרכז
עמ"ת 22012-04-10 שמש(עציר) נ' מדינת ישראל
09 מאי 2010








עמת בית משפט מחוזי 22012-04/10 מאיר שמש נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 09/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים