Google

מוריס אקרמן, שרה אקרמן - מ ד י נ ת י ש ר א ל

פסקי דין על מוריס אקרמן | פסקי דין על שרה אקרמן | פסקי דין על מ ד י נ ת י ש ר א ל

90408/04 בש     23/02/2004




בש 90408/04 מוריס אקרמן, שרה אקרמן נ' מ ד י נ ת י ש ר א ל




1
בתי-המשפט
בפני
כב' השופט חאלד כבוב
ב"ש 90408/04
ב-עפ"א 80035/04
1. מוריס אקרמן

2. שרה אקרמן

על-ידי בא-כוחם - עו"ד איינהורן
.
המבקשים:

נ ג ד
מ ד י נ ת י ש ר א ל
על-ידי באת-כוחה - הפרקליטה גב' גור-רפלד
.
המשיבה:
ה ח ל ט ה
1. זוהי בקשה שנושאת כותרת "בקשה דחופה ביותר לעיכוב ביצוע צו הריסה" ובמקום אחר נשאה כותרת "בקשה בהולה לעיכוב ביצוע במעמד צד אחד", שמתייחסת להחלטת בית משפט לעניינים מקומיים בחולון (כב' השופטת ריבי צוק) מיום 15/1/04, שדחתה שתי בקשות לביטול צו הריסה מנהלי שהוגשה על ידי המבקשים כנגד המשיבה.
בית המשפט קמא בהחלטה ארוכה, מפורטת ומנומקת דחה את בקשות המבקשים.
בית המשפט התייחס בהחלטתו להליך קודם שבמסגרתו הוצא צו הריסה דומה בשנת 02' התייחס לערעור שהוגש על אותה החלטה לבית משפט זה, ערעור שנדחה בשל האיחור בהגשתו תוך קביעה שסיכוייו אינם גבוהים.
על החלטת ערכאת הערעור הוגש ערר לבית משפט העליון ביום 20/8/03, בו נדחתה בקשת רשות ערעור אשר חודשיים לאחר אותה החלטה של בית משפט עליון הוגשו הבקשות נשוא בקשה זו, כאשר המבקשים העלו לראשונה טענה שהצו בטל וניתן בחוסר סמכות.

2. אמנם ב"כ המבקשים החליפו את הסניגור שייצג אותם בהליכים אלה, והעלו לראשונה את הטענות בדבר היות הצו בטל משום הינתנו בחוסר סמכות, אך הלכה פסוקה היא שאין בהחלפת ייצוג משום סיבה המצדיקה לאפשר העלת טענות חדשות בהליך שכבר הגיע לכדי סיום.
עיקרון סופיות הדיון כמו גם העיקרון של הגבלת האפשרות להגשת ערר או ערעור על החלטה הם עקרונות היסוד של שיטת משפטנו, ואין להעלות על הדעת מצב שבו עניין יובא לבית המשפט יעבור את כל ערכאות השיפוט האפשריות, אך לאחר מכן יבוא אותו צד לאחר שהחליף את הייצוג, ויבקש להעלות טענות חדשות שזיכרן לא בא במסגרת הדיונים שהתנהלו עד לאותו שלב.

3. בית המשפט קמא בהחלטתו התייחס גם לטענות שהועלו על ידי המבקשים בדבר מתן צו בחוסר סמכות, על אף שקבע בהחלטתו שאין מקום להתיר העלת טענות שכאלה אך עשה זאת למען הזהירות.
דומני שבית המשפט קמא בא לקראת המבקשים כברת דרך ארוכה שאינה מחוייבת המציאות, ודי היה בנסיבות העניין אם היה דוחה את הטענות באופן עקרוני משום העובדה שאין הדעת סובלת מצב שבית המשפט יידרש פעם אחר פעם לדון בעניינו של אותו צו כאשר כל פעם מעלה המבקש טענות נוספות זיכרן לא בא בבקשות הקודמות, כל זאת באמתלה של החלפת ייצוג ורצון להעלות טענות שלא הועלו על ידי סניגור קודם.
בית המשפט קמא דן וניתח באופן מעמיק את הטענות שהועלו על ידי המבקשים בדבר מתן הצו בחוסר סמכות, דחה טענות אלו, אך הוסיף שגם אם היה מקבל טענות אלה אין מדובר בפגם מהותי שמצדיק ביטול ההחלטות באופן עקרוני.

4. בדיון שהתקיים בפני
י חזרו הצדדים על כל טענותיהם שהועלו בפני
בית המשפט קמא, אך בסופו של דיון דחיתי את מתן החלטתי על מנת לבדוק טענה נוספת שהועלתה על ידי המשיבה לפיה המבקשים באים לבית המשפט בלי ידיים נקיות, שעה שביצעו בביתם עבודות בנייה נוספת על אלה שהוצע בגינן אותו צו.
ביום 12/2/04 התקבל בבית המשפט מכתבו של מנהל התכנון וההנדסה בעיריית חולון לפיו בביקורת שערך במקום באותו יום התברר לו כי המבקשים סגרו בקומת הקרקע חלק מקומת עמודים בשטח של כ-17 מ"ר ואילו בקומת המרתף קיים שטח נוסף הבנוי בגודל של כ-50 מ' שלא מאוכלס ואף צורף תסריט תומך.
עוד באותו יום התקבלה בבית המשפט הודעה של המבקשים עם הסברים שניתנו על ידי המבקשים באשר לממצאי הביקורת.
תשובות אלו שהתקבלו על ידי המבקשים אינן מניחות את הדעת וזאת בלשון המעטה, וגם אם מדובר בחריגה שנעשתה בתום לב כטענת המבקשים, אין בכך כדי לפטור אותם מאחריות.

5. דומני שהגיעה העת לסיים פרשה עגומה זו שנמשכת כבר פרק זמן ארוך, ארוך מדי לטעמי, כאשר המבקשים מצליחים משך פרק זמן ארוך ביותר לעכב את ביצועו של הצו, ביצוע שהיה נכון להוציאו לפועל עוד לפני פרק זמן רב.
למבקשים ניתנה הזדמנות סבירה, ואף הרבה מעבר לכך להביא את עניינם בפני
בית המשפט, ואינני רואה כל הצדקה לעיכוב ביצוע שעה שמדובר בערעור שסיכוייו זעומים ואולי אף אפסיים, כאשר מתקבל הרושם שמדובר בהליך נוסף שנועד לדחות את הקץ ותו לא.
לפיכך, מצאתי לדחות את הבקשה לעכב את הביצוע עד לשמיעת הערעור.
למותר לציין, שחלק ניכר מהבנייה ללא היתר אינה קיימת יותר, משום העובדה שזו נהרסה כמעט לחלוטין וכל מה שנותר הוא קיום מרפסת שנסגרה עם קורות לגג, והצו כאמור מתייחס רק לקורות הגג שיש להסירן.

ניתנה היום, א' באדר התשס"ד, 23 פברואר 2004, בלשכתי.
חאלד כבוב
, שופט








בש בית משפט מחוזי 90408/04 מוריס אקרמן, שרה אקרמן נ' מ ד י נ ת י ש ר א ל (פורסם ב-ֽ 23/02/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים