Google

מדינת ישראל - מיכאל אוסטרובסקי

פסקי דין על מיכאל אוסטרובסקי

21589/03 בש     24/12/2003




בש 21589/03 מדינת ישראל נ' מיכאל אוסטרובסקי




1
בתי המשפט
בש 021589/03
בית משפט מחוזי באר שבע
24/12/2003
תאריך:
כבוד השופטת חני סלוטקי

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת

נגד
מיכאל אוסטרובסקי
המשיב
ב"כ המבקשת - עו"ד סעדון

המשיב בעצמו וב"כ - המתמחה ללה שמאי ממשרדו של עו"ד חמי

נוכחים:

החלטה

1. בפני
ערר המדינה על החלטת בית משפט השלום באשקלון (כב' השופט ר. בן יוסף) מיום 21/12/03, לפיה הורה בית משפט קמא על שחרורו של המשיב בערובה בבקשת המדינה לעוצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, על פי כתב אישום שהוגש נגדו לבית משפט קמא ובו מיוחסות למשיב שתי עבירות של סחר בסם מסוכן ועבירה נוספת של תיווך בסם מסוכן.

העבירות המיוחסות למשיב עניינן במכירת סמים מסוכנים לסוכן משטרה בשתי הזדמנויות שונות: האחת - ביום 28/4/03 ובה מואשם המשיב במכירת 5 טבליות של סם מסוכן מסוג mdma וכן סם מסוכן מסוג קנבוס במשקל 6.06 גרם בסכום כולל של 200 ₪.
השניה - ביום 22/5/03 בה מואשם המשיב במכירת 15 טבליות סם מסוכן מסוג mdma תמורת 600 ₪.

האישום העוסק בתיווך בסם עניינו בתיווך בין המשיב לסוכן המשטרה, בכך שהאחר מכר לסוכן המשטרה, בתיווכו של המשיב, 10 טבליות mdma.

2. בבית משפט קמא נסובה המחלוקת בין הצדדים בעניין חלופת המעצר.

בעניין זה הוזמן על ידי בית משפט קמא תסקיר מעצר ובו המליץ שירות המבחן על שחרור המשיב למעצר בית מלא בבית אמו ובפיקוחה של אמו, אחותה ושני אחיו לסירוגין וכן על פיקוח מעצר של שירות המבחן.

על פי האמור בתסקיר, קטע מעצרו הנוכחי של המשיב תהליך של שינוי בחייו והמשך מעצרו של המשיב עלול להוביל להתדרדרות במצבו. קצינת המבחן התרשמה ממוטיבציה גבוהה להינתק מהחברה השולית ולהמשיך בהליך השיקום. על פי התרשמותה, נסיבות מעצרו של המשיב מצביעות על קשייו של המשיב להיתנתק באופן מוחלט מהחברה העבריינית ועל הצורך בהמשך התערבות טיפולית אשר תסייע לשמר את ההישגים אליהם הגיע המשיב.

בית משפט קמא אימץ את המלצת שירות המבחן, למרות "הקושי שבמקרה" כדבריו, הנעוץ בעברו הפלילי של המשיב הכולל גם עבירות סמים ומאסר מותנה בר הפעלה.

לדעת בית משפט קמא נסיבות ביצוע העבירות מצדיקות לראות עניינו של המשיב כאחד מאותם מקרים חריגים ויוצאי דופן בהם ישחרר בית המשפט לחלופת מעצר גם בעבירות סמים.

3. בערר נטען כי שגה בית משפט קמא בכך שקבע כי פניית הסוכן למשיב היא שעוררה את רצונו של המשיב לעסוק בסחר בסמים. העוררת טוענת כי מחומר הראיות יש להסיק, כי המשיב הפיק רווח מעסקאות הסמים שאחרת לא היה כועס על הסוכן שפנה באופן ישיר לסוחר הסמים, אשר בינו ובין הסוכן תיווך המשיב בעסקה נשוא האישום השלישי.

עוד טוענת העוררת כי בית משפט קמא התעלם מכך שהמשיב ביצע את העבירות בעת שהוא ריצה מאסר בעבודות שירות ובהיותו תחת פיקוח שירות המבחן.
4. ערר זה בדין יסודו.

מסקנת שירות המבחן לפיה המשיב "ניתק את קשריו עם החברה העבריינית וערך שינוי בחייו שאופיין בעבודה יציבה עם אחיו ובמתן בדיקות שתן נקיות" אינה יכולה לעמוד.

העבירות המיוחסות למשיב בוצעו לכאורה עת היה המשיב נתון בפיקוח שירות המבחן, פיקוח אשר הוטל עליו ביום 8/7/02 והסתיים ביוני 2003.

את העבירות הנדונות ביצע המשיב בין החודשים אפריל עד אוגוסט 2003.

לא זו אף זו: המשיב ביצע לכאורה את העבירות המיוחסות לו במקביל לריצוי עבודות שירות שהוטלו עליו בתיק אחר (ת.פ. 2352/02 של בית משפט השלום באשדוד). כפי שעולה מעיון בגזר הדין בתיק הנ"ל היה על המשיב להתחיל בביצוע עבודות השירות ביום 1/4/03 ומדברי המשיב בפני
הוא אכן ריצה את עבודות השירות.

לא זו ולא זו אלא אף זו: המשיב ביצע לכאורה את העבירות המיוחסות לו עת תלוי ועומד נגדו מאסר מותנה של 7 חודשים שהוטל עליו בתיק הנ"ל.

אציין כי למשיב עבר פלילי מכביד למדי בעבירות רכוש, אלימות וסמים, כי עבודות השירות הוטלו על המשיב בגין עבירה של ניסיון לסחר בסמים, וכי פיקוח המבחן הוטל עליו לאחר שהמשיב ריצה עונש מאסר של 14 חודש. נראה, כי המשיב לא השכיל לנצל את ההזדמנויות שניתנו לו לאחר מכן.

בנסיבות אלה, לא היה ראוי המשיב לאמון שבית משפט קמא נתן בו כשהורה על שחרורו לחלופת מעצר, שהרי המשיב, אשר היה נתון בפיקוח שירות מבחן ובעת שביצע עבודות שירות ומאסר מותנה תלוי ועומד כנגדו, לא היסס לכאורה, לעבור עבירות, פעם אחר פעם.

במשיב שכזה קשה ליתן אמון כי יקיים את תנאי השחרור.

אף אם אניח לטובת המשיב, כי פעל כמתווך גם בשני האישומים הראשונים, כטענת בא-כוחו, אין בכך כדי להפחית מחומרת העבירות המיוחסות לו שהרי המתווך, הינו חוליה בשרשרת הפועלים להפצת הסם, אותה יש לגדוע.

מחומר הראיות ניתן אכן להסיק, כטענת העוררת, ואף שאין על כך ראיה ישירה, כי המשיב הפיק רווח מהתיווך שתיווך בין הסוכן לאחר ומעסקאות הסחר, שאלמלא כן מדוע כעס המשיב על הסוכן כשזה פנה ישירות לאחד הסוחרים לאחר שקודם לכן רכש ממנו סם בתיווך המשיב?

אם כטענת ב"כ המשיב, נבע כעסו של המשיב, לא ממניעת הרווח, אלא בשל הפרת האמון שיש בכך כלפי הסוחר, מדוע זה אמר המשיב לסוכן שלהבא יפנה אליו, אם ירצה לרכוש כדורי אקסטזי ומסר לו את מספר הפלאפון שלו?

נראה, כי לצד עבודתו במסעדה עם אחיו, המשיך לכאורה המשיב את עיסוקיו העברייניים.

על כן ובקבלי את הערר אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו.

ניתנה היום כ"ט בכסלו, תשס"ד (24 בדצמבר 2003) במעמד הנוכחים
ח. סלוטקי, שופטת








בש בית משפט מחוזי 21589/03 מדינת ישראל נ' מיכאל אוסטרובסקי (פורסם ב-ֽ 24/12/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים