Google

רוני ששון - כונס הנכסים הרשמי, הנאמן בפש"ר של רוני ששון, בנק לאומי לישראל בע"מ

פסקי דין על רוני ששון | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי | פסקי דין על הנאמן בפש"ר של רוני ששון | פסקי דין על בנק לאומי לישראל |

3244/10 עא     26/05/2010




עא 3244/10 רוני ששון נ' כונס הנכסים הרשמי, הנאמן בפש"ר של רוני ששון, בנק לאומי לישראל בע"מ




החלטה בתיק ע"א 3244/10
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
3244/10 - ב'


בפני
:

כבוד הרשם גיא שני


המערער:
רוני ששון



נ


ג


ד



המשיבים:

1. כונס הנכסים הרשמי



2. הנאמן בפש"ר של רוני ששון



3. בנק לאומי לישראל בע"מ


בקשה לפטור מעירבון




החלטה



המערער בהליך שבכותרת מבקש לפטור אותו מהפקדת עירבון. השיקולים הנבדקים בבקשה שכזו הם יכולתו הכלכלית של המערער וסיכויי ההליך. בענייננו, ככל שמדובר במצבו הכלכלי של המערער, הבקשה שלפניי אינה מפורטת די הצורך ואינה נתמכת באסמכתאות מספקות. כל שצורף לתצהירו של המערער, שהוא-עצמו מנוסח בכלליות, הוא דו"ח על הכנסות והוצאות שהגיש המערער לכונס הנכסים הרשמי
; הא ותוּ לא. המבקש אף לא צירף תלושי משכורת התומכים בטענתו בדבר השתכרותו החודשית, או מסמכים אחרים המבססים את הטענות הכלולות בתצהירו (כגון לגבי סכום המזונות שהוא משלם). בכל הנוגע לאפשרות לגייס את כספי העירבון מהסביבה הקרובה טוען המערער בלאקוניות – וללא כל אסמכתא – כי אין לו משפחה קרובה שיכולה לסייע. בכך לא סגי, ויובהר כי המערער אינו מסביר למשל מדוע לא ניתן להיעזר בהוריו (שאצלם הוא מתגורר), בקרובים אחרים או בידידיו לצורך הפקדת הסכום הדרוש. המבקש גם לא מסביר כיצד הוא מממן את ייצוגו.


מן העבר השני, איני מתעלם מכך שבקשת הפטור מוגשת במסגרת הליך הנסב על הליכי פשיטת רגל, כלומר הליך שקשור ליכולתו הכלכלית של המערער. בכגון דא הנטייה היא להפעיל בצורה גמישה את סמכות הפטור, תוך התחשבות גם במעמדם היחסי של הצדדים. במכלול הנסיבות, לאחר ששקלתי את טענות הצדדים מכאן ומכאן, ומשסברתי כי סיכויי הערעור אף הם אינם גבוהים במידה המצדיקה פטור מעירבון, באתי למסקנה כי התוצאה הראויה היא לחייב את המערער בהפקדת עירבון בסך של 5,000 ₪. העירבון יופקד תוך 21 ימים מעת המצאת החלטה זו, שאם לא כן יידחה ההליך ללא צורך בהתראה נוספת.

ניתנה היום, י"ג בסיוון תש"ע (26.5.2010).







גיא שני





ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

10032440_d02.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 3244/10 רוני ששון נ' כונס הנכסים הרשמי, הנאמן בפש"ר של רוני ששון, בנק לאומי לישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 26/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים