Google

ועדה מקומית לתכנון לב השרון - עופר כרז

פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון לב השרון | פסקי דין על עופר כרז

9937-08/09 תוב     20/05/2010




תוב 9937-08/09 ועדה מקומית לתכנון לב השרון נ' עופר כרז




לך



4


בית משפט השלום בנתניה

תו"ב 9937-08-09 ועדה מקומית לתכנון לב השרון
נ' כרז



20 מאי 2010





בפני
כב' השופטת הבכירה אביבה טלמור

המאשימה

ועדה מקומית לתכנון לב השרון
– עו"ד שגיא טנא


נגד

הנאשם
עופר כרז
– בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד מירב ינאי
<#2#>


<#3#>
גזר דין

במסגרת תיק תו"ב 9937-08-09 בית משפט השלום נתניה הורשע הנאשם
בעבירת כתב האישום המתוקן
שעניינה אי קיום צו בית משפט, עבירה לפי סעיף 210 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה- 1965.
ב"כ המאשימה בטיעוניו לעונש ציין הדברים הבאים "מדובר על עבירת אי קיום צו בית משפט כשמדובר בבנייה רחבת היקף שנבנתה ללא היתר כדין של בית מגורים בשטח של 180 מ"ר. בית משפט זה גזר דינו של הנאשם ביום 28.2.05 הצו לא קויים הכל כמפורט בכתב האישום. התביעה עותרת לתשלום קנס שלא יפחת מ- 90,000 ₪ וכן שיחתום על התחייבות בסכום שיקבע על ידי בית המשפט שלא יחזור ויבצע אותה עבירה שעניינה אי קיום צו בית משפט או עבירה על פרק י' לחוק התכנון והבניה כאשר מועד כניסתה של ההתחייבות יהיה בעוד 24 חודשים".
ב"כ הנאשם עתר להקלה בעונשו של הנאשם בציינו הדברים הבאים :"המצב של המושב הספציפי הזה בו נמצא הנכס היה בעייתי כך שמונה לו מפרק ובעקבות המינוי הזה נתגלעו בעיות בהנהלת החשבונות, כספים של החברים ירדו לטימיון ובקשר לבניות והמושב היה עסוק במשך שנים בניסיון להסדיר את הנושאים הכספים עם החברים ועם ספקים למיניהם ולא ניתן היה לקדם את הנושא של קבלת ההיתרים. הנושא נעשה באמצעות מפרק עו"ד חיצוני וזה לא היה קושי שנגע לנאשם בלבד. אחרי שכל הנושאים האלה הוסדרו, ביום 17.2.07 שזה בתוך תקופת הצו ועדיין לא פקע הצו, היתה פניה למינהל וצורפו תוכניות והנאשם הגיש את כל המסמכים הנדרשים כדי לקבל את ההיתר. בית המגורים הזה הוא מכיל את המגורים של הנאשם ושל אמו. הפעולות של הנאשם נעשו על פי מסמכי מתנה עוד משנת 1998 ומתנהל בין הנאשם לאמו.
סמוך לאחר פניה למינהל התגלה סכסוך בין הנאשם לבין אימו שהיא נותנת המתנה. הסכסוך הביא לכך שהוגשו תביעות הדדיות בבית המשפט לעניני משפחה בכפר סבא אשר עדיין מתנהלים שם. במהלך אותם דיונים ביקש הנאשם מהמינהל להמשיך ולקדם את התוכנית ללא קשר לשאלת הבעלות על מנת להכשיר את הטעון היתר ללא קשר למי צודק בשאלת הבעלות על הנכס, המינהל סירב ובית המשפט לא הוציא צו. בנסיבות אלה אנו מבקשים מבית המשפט לאמץ את אותו קטע נוגע לכך שהנאשם יחתום על התחייבות שלא יחזור ויבצע אותה עבירה או עבירה על חוק התכנון הבניה וזו תכנס לתוקף בעוד 24 חודשים מהיום אולם מבקשים שבית המשפט יתחשב בהתנהגות בפועל שכן לא מדובר בנאשם שברגע האחרון מבקש ארכות אלא עשה פעולות נדרשות, שילם כספים כדי לקבל היתרים והדבר נתקע בנסיבות שלא בשליטתו ולכן להקל בגובה הקנס ככל שניתן. אני מבקש שההקלה תהיה משמעותית בגובה הקנס ובוודאי לא כפי שהתביעה טענה.
הנאשם כבר שילם במסגרת התיק הקודם שבו הוצא צו הריסה. כל קנס שיוטל על הנאשם וגם סעיף המרה במאסר אי תשלום קנס יהיה על פי שיקול דעת בית המשפט ובתשלומים ישולם הקנס".
לאחר ששקלתי בזהירות יתירה טיעוני הצדדים אומר כי מדובר בעבירה חמורה ביותר שעבר הנאשם.
לא אחת נקבעה
בפסיקה חומרתה של העבירה שעניינה אי קיום צו שיפוטי. אינטרס הציבור הגובר על פני כל אינטרס של הפרט דורש קיומם של צווים שיפוטיים.

בית המשפט אינו יכול ליתן יד לתופעה פסולה זו
שעניינה אי קיום צווים שיפוטיים.

במסגרת תיק עמק 10537/04 בית משפט השלום נתניה ניתן גזר הדין ביום 28.2.05, כשבמסגרתו ניתנה לנאשם אורכה של 3 שנים לביצוע הצווים השיפוטיים כפי שנקבעו בו וכך גם הוטל עליו קנס בסך של 60,000 ₪ בגין הבניה רחבת ההקף שבנה ללא היתר בניה כדין – דהיינו בניית בית מגורים בשטח של כ-180 מ"ר והצבת 2 קרוואנים בשטח של 25 מ"ר כל אחד מהם - הכל ללא היתר כדין. הנאשם הפר את הצווים השיפוטיים שניתנו בגזר הדין מיום 28.2.05 ולא קיימם.
עד היום אין לנאשם היתר לבניה רחבת ההקף נשוא הצווים השיפוטיים שניתנו בגזר הדין מיום 28.2.05.

המסר הברור הינו ללא כל קשר בקשיים בהשגת היתר ובהליכים שננקטים לשם כך – שיש לקיים צווים שיפוטיים כלשונם.

יחד עם זאת, אני מתחשבת לקולא בכך שהנאשם הודה באשמה. הנאשם ממשיך ונוקט בהליכים מול הרשויות השונות לצורך קידום קבלת ההיתרים הנדרשים בחוק וכפי שנטען ע"י הנאשם הליכים אלו דורשים גם נקיטת הליכים במסגרת בית משפט לענייני משפחה בכפר סבא הכל על מנת לקדם נושא קבלת ההיתרים הנדרשים בחוק לבניה נשוא הצווים השיפוטיים והשמוש בה.
בנסיבות אלו, ולאחר ששקלתי כאמור בזהירות יתירה הנסיבות כולן אני מורה בזאת כדלקמן:

1. אני דנה הנאשם לתשלום קנס
בסך של 35,000 ₪ או 360 ימי מאסר תמורתם.
הקנס ישולם ב -10 תשלומים שווים ורצופים כשהראשון לא יאוחר מיום 1.6.10 ובכל ראשון לחודש שלאחר מכן.
אי תשלום שיעור אחד משיעורי הקנס במועד מעמיד את כל יתרת הקנס לפירעון מיידי.
2. הנאשם יחתום על התחייבות על סך 50,000 ₪ למשך שנתיים להימנע מלעבור עבירה שעניינה אי קיום צו בית משפט.
ההתחייבות תיחתם היום בבית המשפט ואם לא תיחתם ייעצר הנאשם למשך 30 יום.
ההתחייבות תכנס לתוקפה בעוד 24 חודשים מהיום.
3. על מנת להרתיע הנאשם מלחזור ולבצע עבירה שעניינה אי קיום צו בית משפט, אני דנה הנאשם לתקופת מאסר של 3 חודשים על תנאי למשך שנתיים והתנאי שלא יחזור ויבצע עבירה שעניינה אי קיום צו בית משפט. חישוב תקופת המאסר על תנאי יחל בעוד 24 חודשים מהיום.

זכות עירעור תוך 45 ימים מהיום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' סיון תש"ע, 20/05/2010 במעמד הנוכחים.



אביבה טלמור
, שופטת בכירה

הוקלד על ידי: נאוה לוי







תוב בית משפט שלום 9937-08/09 ועדה מקומית לתכנון לב השרון נ' עופר כרז (פורסם ב-ֽ 20/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים