Google

דוד פחימה - גיא רייף

פסקי דין על דוד פחימה | פסקי דין על גיא רייף

195-06/09 א     28/05/2010




א 195-06/09 דוד פחימה נ' גיא רייף








בית משפט השלום בקריות




28 מאי 2010

ת"א 195-06-09 פחימה נ' רייף




בקשה מס' 4

בפני

כב' השופטת
לובנה שלאעטה חלאילה


המבקש/התובע

דוד פחימה


נגד


המשיב/הנתבע

גיא רייף


החלטה


הבקשה נדחית.

העובדה כי עסקינן בתביעה שטרית אין בה, כשלעצמה, כדי להביא להפיכת סדר הבאת הראיות. סדר זה נקבע בהתאם לטענות ההגנה שמעלה הנתבע ונטל השכנוע החל בעניינן. (לדוגמא, בתביעה שטרית שבה מעלה הנתבע טענת זיוף, הנטל על התובע להוכיח את דבר החתימה).

בעניינו, שתי טענות עיקריות בפיו של הנתבע. האחת, טענה לתחולת חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות (להלן "החוק") ואי עמידת התובע בהוראות החוק. השנייה, טענת פרעון, כאשר הצדדים חלוקים, בין היתר, ביחס לסכום ההלוואה.

מאחר והתובע שולל תחולת החוק להסדרת הלוואות חוץ בנקאיות, יש לברר תחילה מהי המסגרת המשפטית בה אנו מצויים, לאמור אם חל החוק ואם לאו, כאשר הכלל הינו כי מי שנותן הלוואה, יראו אותו כמי שנתנה בדרך של עיסוק (כלשון החוק), אלא אם הוכיח אחרת. (ראה ע"א 4003/07 בס ארנון נ' אברהם אריה).

אף טענת הפרעון, שמעלה הנתבע, אינה מביאה להפיכת סדר הבאת הראיות שכן אינה מגיעה לכדי טענה של הודאה והדחה, הואיל וסכום ההלוואה, שנפרעה לשיטת הנתבע, אינו מוסכם בין הצדדים.

בע"א 777/80 שרייבר נ' שטרן (עמ' 146) נקבע כי ""כדי להעביר את נטל הראיה מתובע לנתבע, צריכה טענת הנתבע להיות מסוג הודאה והדחה - 'כן אבל', כלומר הודאה בכל העובדות הנטענות על ידי התובע, כשבצדה של אותה הודאה, טענות המפקיעות את זכותו של התובע... טענת ההגנה, שאינה מודה בכל העובדות של עילת התביעה, אינה מטענת 'הודאה והדחה', המעבירה את נטל הראיה על הנתבע" (הדגשה של הח"מ).

בנסיבות אלה, הנטל מוטל על התובע ואין מקום לסטייה מהוראת תקנה 158 לתקנות סדה"א, בדבר הבאת סדר הבאת הראיות.

למעלה מן הנדרש אומר כי, התובע כבר הגיש תצהיר המפרט את גרסתו ואין בהגשת תצהירי עדות ראשית מטעמו, תחילה, כדי לפגוע פגיעה כלשהי בזכויותיו הדיוניות.

סוף דבר – הבקשה נדחית
.

אני מאריכה לתובע את המועד להגשת תצהירי עדות ראשית עד ליום 10.6.10.

הנתבע יגיש את תצהירי עדיו עד ליום 10.7.10.

המזכירות תמציא החלטה זו לב"כ הצדדים.

ניתנה היום,
ט"ו סיון תש"ע, 28 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 195-06/09 דוד פחימה נ' גיא רייף (פורסם ב-ֽ 28/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים