Google

אביחי האלה - חברת סלקום ישראל

פסקי דין על אביחי האלה | פסקי דין על חברת סלקום ישראל

43723-02/10 תק     30/05/2010




תק 43723-02/10 אביחי האלה נ' חברת סלקום ישראל








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה



31 מאי 2010

ת"ק 43723-02-10 האלה נ' חברת סלקום ישראל






בפני

כב' השופט
הרווי גרובס

התובע
אביחי האלה


נגד

הנתבעת
חברת סלקום ישראל




פסק דין



1.
התובע מסר מכשיר מסוג "נוקיה מ-65" לתיקון אצל הנתבעת. הוא התבקש לשמור כרטיס הזכרון אצלו, אך כאשר חזר לאסוף את המכשיר, נציג הנתבעת הכניס את הכרטיס למכשיר. הכרטיס ננעל והתברר שלא ניתן לעשות
בו שימוש נוסף או לשחזר אותו.


התובע טוען ששמר הרבה חומר בכרטיס: מדידות שעשה אצל לקוחות, הקלטות חשובות עם גורמים שונים, למשל
שיחה חשובה עם המוסך, שאיתו יש וויכוח על
אחריות לתיקון מנוע. המכשיר הוא כלי מרכזי לעבודתו היום-יומית.
הנתונים שהיו בכרטיס (מלבד מספר טלפון) הצטברו
במשך לפחות שבוע ימים
- והכל אבד.

לטענתו, הנתבעת זלזלה בתלונותיו, לא טרחה בכלל לבדוק מהם נזקיו
והציעה לו פיצוי מעליב
בזמן אויר בשווי של כ – 150 ₪.

התובע עותר לסכום של 6,000 ₪, כמפורט כדלקמן:


-
בגין הזלזול ועגמת נפש

1,000 ₪

-
בגין בזוז זמן בהליך זה
1,000 ₪
-
בגין הפסדים כספיים מאובדן הנתונים
4,000 ₪

2.
בין יתר תלונותיו, התובע סבור שהיה על הנתבעת להזהיר אותו לפני הסכנה לאיבוד
הנתונים בכרטיס –
sim
דבר שהוא טוען, על פי בדיקות באינטרנט, קורה מידי פעם.

3.
הנתבעת טוענת שהיה על התובע, כמקובל, לדאוג לגבות את הנתונים לפני מסירת המכשיר לתיקון (התובע טעו שהוא מגבה את המכשיר, כל מספר ימים, אך למחשב שלו
היתה תקלה).

כמו-כן, הנתבעת טוענת כי התובע הגדיר סיסמה למכשיר ה –
sim
על מכשירו, בעת שקיבל אותו לידיה. לאחר התקנה מחדש של כרטיס ה-
sim
במכשיר המתוקן התבקש התובע להקיש את הסיסמא, אך כשל, על כן אין לתובע אלא להלין על עצמו.
נציג הנתבעת הסביר לבית המשפט,כי ברגע שהלקוח מוסר את המכשיר לתיקון, הובהר לו שכל הנתונים במכשיר יימחקו – אין לטענתו סכנה דומה לגבי זיכרון הכרטיס. ניסיונות של הנתבעת מול "נוקיה" לא הצליחו לפתור את הבעיה ולכן הציעו לתובע פיצוי סביר.

3.
התובע טען נמרצות שלא הגדיר אי פעם סיסמא לכרטיס

sim
וחזר וטען שבניגוד לטענת הנתבעת התקלה שעליה הוא מתלונן היא תופעה מוכרת.

לאחר ששקלתי טיעוני הצדדים החלטתי לדחות את התביעה ולהלן הנימוקים:

א.
אין ספק שאם התובע היה דואג לגבות את הנתונים לפני התיקון היה בכך
למנוע את הבעיה. עניין זה נקבע כמפורש בטופס התיקון ולהלן לשון הטופס:


"אנה גבה עצמאית את התכנית במכשירך בטרם הפקדת המכשיר".

ב.
לאור האמור אין הנתבעת אחראית למה שהתרחש במקרה דנן.

לפיכך הנני דוחה את התביעה.

אין צו להוצאות.


ניתן היום,
י"ז סיון תש"ע, 30 מאי 2010, בהעדר הצדדים.





הוקלד ע"י שולמית נחום-שלום







תק בית משפט לתביעות קטנות 43723-02/10 אביחי האלה נ' חברת סלקום ישראל (פורסם ב-ֽ 30/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים