Google

יהודה ניסים, ברכה ניסים - מינהל מקרקעי ישראל, יחיא סלימן ניסים, שרה ניסים ואח'

פסקי דין על יהודה ניסים | פסקי דין על ברכה ניסים | פסקי דין על מינהל מקרקעי ישראל | פסקי דין על יחיא סלימן ניסים | פסקי דין על שרה ניסים ואח' |

12400/06 א     30/05/2010




א 12400/06 יהודה ניסים, ברכה ניסים נ' מינהל מקרקעי ישראל, יחיא סלימן ניסים, שרה ניסים ואח'








בית משפט השלום בירושלים



30 מאי 2010

ת"א 12400-06 יהודה ניסים ואח'

נ' מינהל מקרקעי ישראל
ואח'

בש"א 1348/10
בש"א 1349/10





בפני

כב' השופט שמעון פיינברג
, סגן לנשיאה


תובעים

1
.
יהודה ניסים

2
.
ברכה ניסים


נגד


נתבעים

1.מינהל מקרקעי ישראל
2.יחיא סלימן ניסים
3.שרה ניסים
4.הסוכנות היהודית לארץ ישראל
5.נוחם מושב עובדים



החלטה


בפני
י בקשה מטעם הנתבעת 1 (להלן : הנתבעת) למחיקת חלקים מכתב התביעה המתוקן שהוגש ביום 3.11.08 וכן בקשה למחוק חלקים מתצהירי עדות ראשית מטעם התובעים.

הטענה המרכזית של הנתבעת היא כי כתב התביעה המתוקן והתצהירים מטעם התובעים מעלים טענות עובדתיות סותרות בניגוד לתקנה 72(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי. מצד אחד, טוענים התובעים כי זכותם במשק נשוא התביעה הועברה אליהם על ידי בעל הזכויות הקודמות שהוא אביו של התובע, שהתיישב במושב נחם שבו מצוי המשק מאז שנות 50 של המאה הקודמת. מצד שני, טוענים התובעים שזכותם במשק נובעת מהסכמה של המוסדות המיישבים, קרי האגודה השיתופית של המושב והסוכנות היהודית, שהכירו בתובע כ"מתיישב" בבית שבמושב שבו הוא מתגורר מאז שנות 70 של המאה הקודמת. לטענת התובעים, הכרה זו מחייבת את הנתבעת.

לאחר קריאת הבקשות ותגובות הצדדים, הגעתי למסקנה שלא מדובר בהכרח בעובדות סותרות המצדיקות מחיקה של חלקים מכתב התביעה או מהתצהירים. ניתן לראות בטענות הנטענות על ידי התובע, כטענות משפטיות חילופיות באשר למקור זכויותיו במשק, הנובעות ממערכת עובדתית אחת המתוארת בכתב התביעה [ראה תקנה 72(ב) סיפא לתקנות].

הנתבעת גם התנגדה לסעיפים שונים שבתצהירי התובעים שבהם טענות עובדתיות המהוות הרחבת חזית.

לאחר שעיינתי בטענות ובסעיפים הרלוונטיים, הגעתי למסקנה שאין מקום למחיקת חלקים מהתצהיר. גם אם הטענות תתבררנה כנכונות בסופו של דבר, יש במחיקת חלקים מתצהירים כדי לגרום לסרבול ההליך הדיוני (למשל במקרים שבהם
סעיפים מסוימים הנמחקים, מנוסחים באופן
הקושר אותם עם סעיפים אחרים שאינם נמחקים). בכלל, הפרוצדורה של מחיקת חלקים מתצהיר, לדעתי, אינה רצויה כלל. עם זאת, שמורות לנתבעת טענותיה לעניין הרחבת חזית ובית המשפט יתייחס לעניין במידת הצורך בפסק הדין.

לפיכך, הבקשות נדחות.

הוצאות דיון בבקשה בסך 1,500 ₪ + מע"מ, יהיו בהתאם לתוצאות שבפסק-הדין.

זה עתה קיבלתי בקשה בהסכמת הצדדים לדחיית הדיון ההוכחות הקבוע למחר, עקב מחלתו של ב"כ התובעים. אני נעתר לבקשה ודוחה את מועד ההוכחות מיום 31.5.10 ליום 14.10.10 מהשעה 09:00.

המזכירות תודיע לצדדים.

ניתנה היום,
י"ז סיון תש"ע, 30 מאי 2010, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 12400/06 יהודה ניסים, ברכה ניסים נ' מינהל מקרקעי ישראל, יחיא סלימן ניסים, שרה ניסים ואח' (פורסם ב-ֽ 30/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים