Google

אידה מעין - הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים

פסקי דין על אידה מעין | פסקי דין על הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים

520/08 וע     30/05/2010




וע 520/08 אידה מעין נ' הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



30 מאי 2010

ו"ע 520-08 אידה מעין
נ' הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים




בפני

כב' השופט
שלמה פרידלנדר


עוררים

אידה מעין


נגד

משיבים
הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים





פסק דין


לפניי ערר לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, בגדרו טוענת העוררת לקשר סיבתי בין מחלת האוסטיאופורוזיס ממנה היא סובלת לבין נרדפותה בשואה. הערר נדון והוכרע על ידי וועדה זו במותב קודם. בפסק הדין מיום 27.7.08 נדחה הערר מחמת קביעה כי אין קשר סיבתי בין עילת הנרדפות המוכרת, גירוש פנימי ברומניה, לבין המחלה הנדונה. אולם, נקבע כי הערר ייבחן שוב על יסוד עילת נרדפות חלופית של עוצר ביאסי, בו שהתה העוררת לטענתה, לאחר שהמשיבה תבחן עילה זו. המשיבה התבקשה להודיע עמדתה בעניין זה, אך לא מצאתי בתיק עמדה כזו.
כמו כן, לא מצאתי בתיק את פרוטוקול הדיון מיום 25.11.09; כנראה על רקע התקלות שאפיינו את תמלול ההקלטות שנערכו באותו מועד, בשל שביתת הקלדנות. יחד עם זאת, בתרשומת פנימית שלי מצאתי כי בדיון האמור הוחלט להמתין להמלצות וועדת שני בדבר הקשר בין אוסטיאופורוזיס בגיל מבוגר לבין הנרדפות בשואה.
משהגיעו ההמלצות, ולאורן, יש מקום לקבל את הערר ללא צורך בדיון; שהרי וועדת שני קבעה כי יש להכיר בקשר סיבתי מלא בין נרדפות בשואה, לרבות מסוג 'המעגל השני' של נרדפים שלא שהו במחנות וגטאות, לבין מחלת האוסטיאופורוזיס.
הערר מתקבל.
בשולי הדברים אציין כי המשיבה דחתה בשעתו את בקשת העוררת להכרה במחלת יתר-לחץ-דם. העוררת הגישה ערר כללי, ובהמשך ההליך לא מצאתי כי עניין זה הועלה. לפיכך יש לראותו כמי שנזנח. חרף זאת, וועדת שני פרסמה גם המלצות בדבר מחלה זו. מוצע לעוררת לבחון את זכאותה הפוטנציאלית גם בגין מחלה זו, ובמידת הצורך – להגיש בקשה מתאימה למשיבה. העוררת מופנית לנוסח ההמלצות באתר הרשות לזכויות ניצולי השואה
http://ozar.mof.gov.il/lishka/docs/shani-sukeret10.pdf
.

ניתן היום,
י"ז סיון תש"ע, 30 מאי 2010, בהעדר הצדדים.










וע בית משפט שלום 520/08 אידה מעין נ' הרשות המוסמכת - חוק נכי רדיפות הנאצים (פורסם ב-ֽ 30/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים