Google

חוא מוחמד, חוא זאהרה - ג'אנדארק קמפאניה

פסקי דין על חוא מוחמד | פסקי דין על חוא זאהרה | פסקי דין על ג'אנדארק קמפאניה

8054-06/09 א     30/05/2010




א 8054-06/09 חוא מוחמד, חוא זאהרה נ' ג'אנדארק קמפאניה








בית המשפט המחוזי בחיפה



30 מאי 2010

ת"א 8054-06-09 קמפאניה נ' מוחמד ואח'




בפני

כב' השופט
רון סוקול

המבקשים
1.חוא מוחמד
2.חוא זאהרה
ע"י ב"כ עו"ד מיכאיל דאוד ואח'


נגד

המשיבה
ג'אנדארק קמפאניה
ע"י ב"כ עו"ד חיג'אזי



החלטה

1.
בקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
מיום 26/3/10 עד להכרעה בערעור שבכוונת המבקשים להגיש לבית המשפט העליון.


בפסק הדין נשוא הבקשה הוריתי על אכיפת הסכם למכירת דירתו של המבקש 1 למשיבה.

2.
במהלך הדיונים בבקשה הובהר על ידי בא כוח המבקשים כי טרם הוגשה הודעת ערעור, אולם הוסכם על ידי הצדדים כי המועד להגשת הערעור יוארך עד לסוף חודש מאי כלומר עד 31/5/10 (פרוטוקול מיום 13/5/10).

3.
כידוע, בבקשה לעיכוב ביצוע

פסק דין
על בית המשפט לבחון שתי שאלות; סיכוי הצלחת המבקש בערעור; והחשש שמא לא ניתן יהיה, או שיהיה קשה, להשיב את המצב לקדמותו אם יזכה המבקש בערעורו (י. זוסמן, סדרי הדין האזרחי, מהדורה שביעית (1995) עמ' 859; ע"א 7221/01י.ג. רובינשטיין יצור וסחר בע"מ נ' שובל שווק מוצרים וחפצתם בע"מ, פ"ד נו(4) 178, 181 (2004)).

4.
לעניין סיכויי הצלחת הערעור לא ארחיב, שכן בדרך כלל לערכאה הדיונית שנתנה או פסק הדין אין כלים לבחון את הסיכויים, למעט במקרים בהם מתברר כי נפלה טעות בולטת, משפטית או עובדתית, בפסק הדין. לא זה המקרה שבפני
נו. המבקשים אינם טוענים לטעות בולטת שכזו אלא חוזרים על טענתם כי בהעדר חתימות על הסכם המכר לא היה מקום לאכיפתו.

5.
מאידך, יש ממש בטענת המבקשים לעניין החשש שמא לא ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו. אכיפת ההסכם משמעה רישום הזכויות בדירה על שם המשיבה (כפוף לתשלום מחיר הדירה). לרישום שכזה ישנה נפקות לעניין חיובי מס של הצדדים. כמו כן לרישום הדירה יש נפקות לצדדים שלישים שעשויים לסמוך על הרישום. יש כמובן חשש שמא המשיבה תעביר או תמשכן את זכויותיה בדירה והדבר ימנע את השבת המצב לקדמותו.
רישום הערת אזהרה לטובת המבקשים אינו מספיק כדי להבטיח את זכויותיהם, אם יזכו בערעור. מאידך אין בעיכוב ביצוע הרישום כדי לפגוע בחזקתה של המשיבה בדירה, שהרי אין חולק כי המשיבה מחזיקה בדירה ואין כל עתירה לפנותה. המשיבה אף טענה כי שיפצה את הדירה וכי הדירה מיועדת כעת למגוריה. בנסיבות שכאלו די ברישום הערת אזהרה לטובת המשיבה כדי להבטיח שהדירה לא תימכר או תשועבד לאחרים עד גמר ההליך המשפטי.

6.
כאן יש לציין כי המשיבה טרם שילמה את תמורת המכר, בשל הבקשה לעיכוב ביצוע (למעט הקיזוז לפי החלטת ההבהרה). עיכוב ביצוע הרישום ימנע ממנה ליטול הלוואה מבנק למשכנתאות ולשעבד את הדירה; משמע, אם מעוכב ביצוע פסק הדין יש לעכב גם את תשלום התמורה.

7.
עם זאת עיכוב ביצוע פסק הדין עלול בכל זאת לגרום למשיבה נזקים. המשיבה החלה בשיפוצים לשם התאמת הדירה לצרכיה ועשויה להידרש לשיפוצים נוספים. עיכוב הביצוע עלול להותיר את המשיבה עם חסרון כיס בשל אלו. זאת ועוד לעיכוב הביצוע עשויה להיות השפעה על יכולתה הכלכלית של המשיבה לשמור על ערך הכסף, שכן על פי הסכם המכר שנאכף התמורה משולמת כשהיא צמודה לשער הדולר. שינוי השער עשויים להשפיע על ערך כספה של המשיבה ועלולים להקשות עליה, אם הערעור ידחה, לשלם את התמורה. בשים לב לכל אלו יש להתנות את העיכוב בתנאים.

8.
על כן הנני מורה בזה על עיכוב ביצוע העברת הזכויות בדירה על שם המשיבה, עד הכרעה בערעור שיוגש, ובתנאי שיוגש לא יאוחר מיום 31/5/10. המשיבה תהא רשאית להמשיך ולהחזיק בדירה. אם ישתנו הנסיבות, תהא המשיבה רשאית לשוב לבית המשפט על מנת לטעון מחדש להמשך העיכוב. בשלב זה אין מקום לחייב את המשיבה להפקיד את התמורה.


כתנאי לעיכוב ולהבטחת הוצאות ונזקים שעלולים להיגרם למשיבה כתוצאה מעיכוב הביצוע יפקידו המבקשים בבית המשפט פיקדון כספי או ערבות בנקאית על סך של 30,000 ₪.

9.
בנסיבות העניין אין צו להוצאות הבקשה.

ניתנה היום,
י"ז סיון תש"ע, 30 מאי 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 8054-06/09 חוא מוחמד, חוא זאהרה נ' ג'אנדארק קמפאניה (פורסם ב-ֽ 30/05/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים