Google

אבישי עמר - אורה כבירי

פסקי דין על אבישי עמר | פסקי דין על אורה כבירי

27970-04/10 א     14/06/2010




א 27970-04/10 אבישי עמר נ' אורה כבירי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



ת"א 27970-04-10 כבירי נ' עמר





מספר בקשה:2

בפני

כב' השופטת
אביגיל כהן

המבקש - הנתבע
אבישי עמר


נגד

המשיבה - התובעת
אורה כבירי



החלטה

1.
בפני
בקשה שהוגשה ע"י הנתבע (להלן: "המבקש") להעברת הדיון לבית משפט השלום ברמלה, בשל העדר סמכות מקומית לבית משפט זה.

2.
לטענת המבקש, עפ"י הוראת תקנה 3 (א) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984 (להלן: "תקסד"א") הקובעת את החלופות המקנות סמכות מקומית, יש להעביר את הדיון לבית המשפט המוסמך במחוז מרכז – בית משפט השלום ברמלה: המבקש מתגורר ברמלה ומקום המעשה או המחדל שבשלו תובעת המשיבה הינו ברמלה.

3.
לטענת המשיבה, היא מונתה כמומחית מתחום הגרפולוגיה מטעם בית המשפט
ברמלה אך המשיבה לא הייתה בבית המשפט ברמלה מתוך בחירה. עבודתה בוצעה בעיר תל-אביב. המבקש התרעם על עבודתה או ליתר דיוק על ממצאי בדיקתה אשר נערכו על ידה בתל אביב ופגע בשמה הטוב ועל כן העילה נוצרה בעיר תל אביב.

4.
בתשובה לתגובה מוסיף המבקש וטוען כי, בכתב התביעה נטען כי המבקש פעל בניגוד לחוק איסור לשון הרע במהלך דיון שהתקיים בבית המשפט השלום ברמלה. היינו, עילת התביעה נוצרה כביכול לטענת המשיבה במהלכו של דיון אשר התקיים בנוכחות המשיבה והמבקש בבית משפט השלום ברמלה ולא בעת שהמשיבה כתבה את חוות דעתה במשרדה בתל-אביב.




5.
לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים, הגעתי למסקנה ולפיה יש מקום להורות על העברת התובענה לבית משפט השלום ברמלה וזאת מהנימוקים הבאים:
א)
תקנה 3(א) לתקסד"א מונה את החלופות לקביעת סמכות מקומית:
"תובענה שאינה כולה במקרקעין, תוגש לבית המשפט שבאזור שיפוטו מצוי אחד מאלה: (1) מקום מגוריו או מקום עסקו של הנתבע; (2) מקום יצירת ההתחייבות; (3) המקום שנועד, או שהיה מכוון, לקיום ההתחייבות; (4) מקום המסירה של הנכס; (5) מקום המעשה או המחדל שבשלו תובעים".

ב)
אף לגרסת המשיבה בכתב התביעה, מקום מגוריו של המבקש – הנתבע, הינו ברמלה; עוד עולה ברורות מכתב התביעה כי מקום המעשה או המחדל שבשלו תובעת המשיבה הינו ברמלה – כאמור בסע' 5 לכתב התביעה: "ביום 7.4.10 התקיים דיון בבית משפט השלום ברמלה בעניין התיק, בסיומו החלו הנוכחים לעזוב את האולם ובלכתם לעבר מסדרון בית המשפט, לפתע החל לצעוק הנתבע כלפי התובעת..." .
יצוין, כי בסעיף 17 לכתב התביעה טענה התובעת, כי יש סמכות מקומית לבימ"ש השלום בת"א "לאור מקום מושב הצדדים לתיק זה" אך אין חולק על כך שהנתבע (אשר מקום מגוריו רלוונטי לתקנה 3 (א) לתקסד"א) מתגורר ברמלה.

6.
לסיכום:
א)
המזכירות תעביר התובענה לביהמ"ש השלום ברמלה.

ב)
התובעת תישא בהוצאות הבקשה ושכ"ט עו"ד בסך 1,000 ₪
+מע"מ.

ג)
המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום,
ב' תמוז תש"ע, 14 יוני 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 27970-04/10 אבישי עמר נ' אורה כבירי (פורסם ב-ֽ 14/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים