Google

טייסיר אבו ריאש - שירביט חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על טייסיר אבו ריאש | פסקי דין על שירביט חב' לביטוח בע"מ

3716/09 א     15/06/2010




א 3716/09 טייסיר אבו ריאש נ' שירביט חב' לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 3716-09 אבו ריאש נ' שירביט חב' לביטוח בע"מ






בפני

כב' השופט
גד ארנברג


תובעים

טייסיר אבו ריאש


נגד


נתבעים

שירביט חב' לביטוח בע"מ



החלטה

בפני
בקשה להבאת ראיות לסתור.
התובע נפגע בתאונת דרכים ביום
25/9/07. ועדה רפואית של המל"ל קבעה לתובע ביום 9/3/10 נכות אורטופדית של 10% נכות. הנתבעת טוענת כי הועדה קבעה את הנכות ללא שהיו בפני
ה כל הנתונים הרלבנטיים לקביעה. בין היתר בדו"ח הועדה נכתב כי הנכות נקבעת לאור העובדה שאין רישום רלוונטי בעברו של התובע ואולם עיון בתיקו הרפואי של התובע בקופת חולים, שכנראה לא היה במלואו בפני
הועדה, מלמד שישנן תלונות רבות על כאבי גב בעברו של התובע כולל הגבלות תנועה. עוד טוענת הנתבעת כי התובע עבר תאונת דרכים נוספת ביום 10/7/08 שעליה לא ניתן כל דיווח לועדה. לאחר תאונה זו התלונן התובע מס' פעמים בקופ"ח על כאבי גב. הבדיקות שעל פיהן נקבעה הנכות במל"ל נעשו לאחר התאונה הנוספת. לאור ההתעלמות מתאונה זו יש לאפשר הבאת ראיות לסתור.
התובע טוען כי תיקו הרפואי היה בפני
הועדה וכי התלונות מהעבר היו ללא כל ממצאים לכן צדקה הועדה כאשר קבעה את הנכות בהעדר עבר רלוונטי. עוד טען התובע כי בתאונה הנוספת הוא לא נפגע כלל בגבו לכן אין חשיבות לאי ידיעת הועדה על תאונה זו.
לאחר שעיינתי בטענות הצדדים באתי למסקנה כי המקרה שבפני
הוא אחד המקרים הנדירים שמצדיקים מתן רשות להביא ראיות לסתור. כידוע, הפסיקה קובעת כי בית משפט יעתר לבקשה להבאת ראיות לסתור במקרים נדירים בלבד הכוללים טעמים משפטיים כבדים כגון תרמית או טעמים עובדתיים מהותיים. נראה לי כי בנדון דנן קיימים הטעמים העובדתיים המהותיים המצדיקים מתן רשות להבאת ראיות לסתור. הן העובדה שהועדה התעלמה מהעבר העשיר של התובע באותן בעיות שבגינן ניתנה לו הנכות כאשר הועדה כותבת כי אין עבר רלבנטי והן העובדה שעליה לא ניתן לחלוק ולפיה הועדה לא ידעה כלל על התאונה הנוספת מצדיקים מתן רשות להבאת ראיות לסתור, במיוחד גם לאור העובדה שלאחר התאונה הנוספת ישנן כמה תלונות של התובע בעניין הגב שלפי האמור בהן התחילו בסמוך למועד התאונה הנוספת.
לאור כל האמור אני ממנה את ד"ר עמוס פייזר מבית חולים שערי צדק להיות המומחה מטעם בית המשפט בתחום האורטופדי. המומחה יבדוק את התובע ויתן חוות דעתו לגבי שיעור הנכות של התובע כתוצאה מהתאונה שארעה ביום 25/9/07. הנתבעת תעביר למומחה תוך 30 יום מקבלת החלטה זו את שכרו בסך 4,000 ₪ + מע"מ.
המומחה מתבקש ליתן חוות דעתו תוך 90 יום.
התיק יובא בפני
עם קבלת חוות הדעת.






ניתנה היום,
ג' תמוז תש"ע, 15 יוני 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט שלום 3716/09 טייסיר אבו ריאש נ' שירביט חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 15/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים