Google

מדינת ישראל - מילאד נג'אר

פסקי דין על מילאד נג'אר

1463/04 בש     04/03/2004




בש 1463/04 מדינת ישראל נ' מילאד נג'אר




11
בתי המשפט

בש 001463/04
בית משפט השלום חיפה
04/03/2004
תאריך:
כב' השופטת ניצה שרון

בפני
:
מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת

- נ ג ד -
מילאד נג'אר


המשיב
ב"כ המבקשת - רס"ב גב' יעבץ
ב"כ המשיב - עו"ד גב' רינגר
מהסניגוריה הציבורית
המשיב - בעצמו, באמצעות הליווי
נוכחים:

החלטה

בפני
בקשה לעצור את המשיב עד תום ההליכים, לפי סעיף 21 לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) התשנ"ו-1996 (להלן: "חסד"פ מעצרים").

ביחד עם הבקשה הוגש נגד המשיב כתב אישום (ת.פ. 1270/04) המייחס לו את העבירות הבאות: איומים - 2 עבירות לפי סע' 192 לחוק העונשין, תשל"ז-1977 (להלן: "חוק העונשין").
תקיפת סתם (של בן זוג) - עבירה לפי סע' 382(ב)(1) לחוק העונשין.
כניסה והתפרצות לבית מגורים - עבירה לפי סע' 406(ב) לחוק העונשין.
החזקת נכס החשוד כגנוב - עבירה לפי סע' 413 לחוק העונשין.

העובדות מפורטות בכתב האישום ב-2 אישומים, כאשר באישום הראשון עבירת האיום שנעשתה ביום 17.1.04 מופנית כלפי בת זוגו במידה ולא תיתן לו את הזהב שברשותה במקום הכסף שדרש היא תמות במקום. באישום השני העבירות בוצעו ב-18.1.04, לאחר ששנית ביקש כסף מבת זוגו ומשסירבה דחף אותה ופנה משם לדירת שכנתו, דפק על דלתה וביקש את תעודת הזהות שלו ו-300 ש"ח. משסירבה השכנה לפתוח לו את הדלת, איים עליה כי יהרוג אותה ואחר כך פתח את הדלת על ידי בעיטות וכנכנס פנימה לדירת השכנה.

הנאשם נתפס בדירת השכנה ומשעוכב בתחנת המשטרה נמצאו בבגדיו 3 שעוני יד שהם חשודים כגנובים.
בטרם טענו הצדדים לבקשה נערכו 2 תסקירי מעצר מטעם שירות המבחן ובהם מוצעת חלופה לשהות המשיב בביתו ללא תנאים מגבילים של מעצר בית.

הצדדים טענו לעניין הבקשה, כאשר ב"כ המאשימה מדגיש את מסוכנותו של המשיב בעובדה שצבר לחובתו הרשעות רבות ובהן עבירות אלימות, סמים, רכוש, הפרות הוראה חוקית, ועבירות אלימות במשפחה.
עד היום הורשע 35 פעמים ובעבר ריצה 9 מאסרים ממושכים וקיים נגדו מאסר מותנה בן 9 חודשים מת.פ. 1421/03 (בימ"ש שלום חיפה) שעניינו פריצה לרכב, איומים והחזקת סכין.

התובע מדגיש את העובדה כי המשיב ביצע את המיוחס לו בכתב האישום הנוכחי יומיים בלבד לאחר שהשתחרר ממאסרו האחרון ובעת שהיה נתון תחת פיקוחו של קצין מבחן.
התובע מדגיש את חומרתן של עבירות האלימות במשפחה ואת התייחסות המחוקק בכך שהכפיל את העונש בצידן.
עוד מציין הוא כי עבירת אלימות במשפחה מקימה עילת מעצר נפרדת מכוח הוראת סעיף 21(א)(1)(ג)(5) לחוק המעצרים.
ובנוסף, רואה הוא את מסוכנותו של המשיב בכך שחרף המאסר על תנאי שקיים כנגדו ביצע את מעשי האיומים ומעשי האלימות כלפי אשתו.

התובע מציין כי בעת שהמשיב נעצר היה תחת השפעת סמים ולדעתו אין כל ערובה שלא יטול סמים או כדורים אחרים הגורמים לו לפרצי אלימות. הוא מדגיש גם את העובדה שלא הוצעה כל חלופה ראויה או מסגרת אליה יעבור המשיב שבה יוכל לקבל את הטיפול המתאים. לדבריו, גם בתסקיר מצויינת התגובה האלימה של המשיב הנובעת משימוש בכדורים או אלכוהול.
מאחר ולדעת התובע לא ניתן לפקח על המשיב שלא יטול כדורים או ישתה אלכוהול, יש לעצרו עד תום ההליכים.
הסניגורית גורסת שאם המשיב יקבל את תחליף הסם באופן קבוע לא יהיה זקוק לכדורים שאשתו מקבלת (בגלל מצבה הנפשי הקשה).
בנוסף, עיקר טענותיה המתבססות על הכרסום שיש בראיות שבתיק.
לעניין האישום הראשון, היא מפנה לגירסאות השונות שנתנה האישה במשטרה, בשלב שהוא נטל ממנה את הזהב טענה לתקיפתה ולאחר מכן משהחזיר לה את הזהב חזרה בה ואמרה כי לא תקף ואף לא איים.
תחילת האירועים היתה לאחר שהנאשם נתן בידי אשתו 10,000 ש"ח ומשבקשם בחזרה טענה כי לא נותר כסף בידה מאחר ובסכום זה היא כיסתה את חובותיהם.

הסניגורית מפנה לעובדה שהאישה מסרה עדות 3 פעמים במשטרה, כאשר העדויות אינן עקביות ואף סותרות אחת את השניה.

לעניין האישום השני, טוענת הסניגורית כי כל מה שביקש המשיב מהשכנה זה את תעודת הזהות שלו ואת כספו (300 ש"ח) שהפקיד בידיה. משסירבה לפתוח לו את דלת דירתה, בעט בדלת והדלת נפתחה כתוצאה מכך, ואז נכנס לדירת השכנה בכדי לחפש את השייך לו (תעודת הזהות והכסף).

באשר ל-3 שעונים שנתפסו אצל הנאשם, מפנה הסניגורית לפרוטוקול הדיון במעצרו מיום 19.1.04 ושם צויין כי יש לגביהם קבלה והם נקנו בשוק הפשפשים.
לכן, לטענת הסניגורית בכתב האישום לכל היותר ניתן היה להאשימו באיומים כלפי אשתו ושכנתו ובהשגת גבול.

גם לגבי האישומים שנקט בהם הנאשם, מסתייגת הסניגורית ואומרת, כי הינם מהשפה ולחוץ ואין מאחוריהם דבר, ובדוואי שלא כוונה, כי אם היתה בליבו כוונה הרי שהיה פוגע בשכנה עד שהמשטרה הגיעה למקום.

הסניגורית בנוסף לטענותיה בדבר הכרסום בראיות ושבכך די כדי לבדוק חלופת מעצר, היא גם מפנה לתסקיר שירות המבחן המציין את הסיבות להשארת המשיב בביתו והעובדה שבני הזוג מוכרים היטב לשירות המבחן; ומזכירה את דברי אשתו בדיון בפני
כב' השופטת וילנר ומציגה גם תעודה רפואית בדבר מצבה הנפשי של האישה.

נתקבלו 2 תסקירי שירות מבחן במסגרת המעצר והם מציינים כי המשיב אינו מסוכן לא לבני ביתו ולא לקהילה. אין הם מתעלמים מהעובדה שלפעמים הוא נוטה לאבד שליטה במצבים בהם שתה באופן מופרז אלכוהול או השתמש בכדורים פסיכיאטריים השייכים לאשתו (המטופלת בבריאות הנפש באופן אמבולטורי).

שירות המבחן לאור היכרותו מספר שנים את המשיב קבע כי הינו זקוק לטיפול והשגחה ובתנאים כאלה הוא מסוגל לשמור על גבולות ולמלא אחר הוראות הגופים המטפלים.
לכן ובנוסף בשל דרישת אשתו כי יחזור לביתו, שירות המבחן ממליץ על שחרורו של המשיב בערבויות מתאימות ללא תנאים מגבילים של מעצר בית ולהעמידו בפיקוח מעצר של שירות המבחן לתקופה של 6 חודשים, כאשר בתקופת הפיקוח שירות המבחן יפגש עם בני הזוג ויפנה את המשיב לקבלת טיפול בתחליף סם במסגרת מוכרת.

שירות המבחן התחייב כי במידה והמשיב יפר את התנאים הטיפוליים תוגש בקשה לדיון מחודש בעניינו.

קצין המבחן בדבריו בביהמ"ש, מציין את היכרותו את המשיב כשנתיים מאז היה נתון במבחן סמים טהור שנה וחצי ובתקופה זו אף ניתן טיפול זוגי לבני הזוג והם המשיכו להיות בקשר עם שירות המבחן מעבר לתקופה.
שירות המבחן מכיר את האישה שהינה אישה אסטרטיבית וחזקה ושהמשיב לא מהווה כל איום בעבורה.

והוסיף גם כי בעקבות תקלה שארעה המשיב לא הצליח ליצור קשר עם שירות המבחן כשהשתחרר מהכלא, ואז עבר את העבירות בגינן נעצר.
ולדברי קצין המבחן: "היום בני הזוג מגוייסים לעבור טיפול זוגי אצלנו".

לאחר עיון בתיק החקירה ובחינת דברי הצדדים ובמיוחד דבריו של קצין המבחן בעקבות 2 תסקירי המעצר שניתנו, הגעתי לכלל דעה כי במקרה הנדון ניתן במקרה זה להסתפק בשחרורו של המשיב ובלבד שיתייצב לטיפול פרטני וזוגי ביחד עם אשתו בשירות המבחן מיד ויעשה את כל המוטל עליו על ידי קצין המבחן.
הפיקוח על ידי שירות המבחן יהיה לתקופה של 10 חודשים.
במידה והמשיב לא ימלא באופן מלא אחר הוראות שירות המבחן, תוגש מיד בקשה מטעם שירות המבחן לדיון מחודש בעניינו.

להבטחת קיום התנאים של פיקוח, השגחה, טיפול ומילוי אחר כל הוראות שירות המבחן ואי לקיחת הכדורים המיועדים לאישה, יחתום המשיב על התחייבות כספית בסך 10,000 ש"ח וכן תינתן ערבות צד ג' של אשתו על סך 10,000 ש"ח.

למזכירות: יש לשלוח עותק החלטה זו לשירות המבחן.

ניתנה היום יא' באדר, תשס"ד (4 במרץ 2004), במעמד הצדדים.

ניצה שרון
, שופטת
הקלדנית: עירית ת.








בש בית משפט שלום 1463/04 מדינת ישראל נ' מילאד נג'אר (פורסם ב-ֽ 04/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים