Google

מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי - אמיר פראירה

פסקי דין על מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי | פסקי דין על אמיר פראירה

205/09 פ     21/06/2010




פ 205/09 מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי נ' אמיר פראירה








בית המשפט המחוזי בנצרת

ת"פ 205-09 מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי
נ' פראירה


17 יוני 2010





בפני

כב' השופט
בנימין ארבל



בעניין:

מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי




המאשימה



נגד


אמיר פראירה



הנאשמים


גזר דין



הנאשם הודה במסגרת הסדר טיעון
בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן, שהינם מעשה פזיזות ורשלנות, עבירה לפי סעיף 338(א)(1) לחוק העונשין, התשל"ז-1977 (להלן:"החוק"), הפרעה לשוטר במילוי תפקידו- עבירה לפי סעיף 275 לחוק, תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות- עבירה לפי סעיף 274 (1) ו-(3) לחוק ופציעה –עבירה לפי סעיף 334 לחוק. בהחלטתי מיום 25/02/2010
הרשעתי את הנאשם בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום המתוקן.


על פי עובדות כתב האישום המתוקן מיום 25/02/2010, בהן הודה הנאשם, ביום 12/12/2009 בשעה 02:50, סמוך לצומת קיבוץ דגניה או בסמוך לכך, הורתה נידת משטרה לרכב מסוג סובארו מספר רישוי 6952109 (להלן:"הרכב")
בו נהג הנאשם, לעצור לבדיקה.
הנאשם אשר נהג ברכב התעלם מהוראת השוטרים ונמלט מהמקום במהירות מופרזת, אשר היה בה לסכן נוסעים אחרים בכביש. השוטרים דווחו בקשר על הרכב הנמלט.

השוטר סילבן סנה (להלן:"השוטר") אשר הוצב בצומת צמח הבחין ברכב הנמלט מגיע לכיוונו וסימן לו לעצור. במקום לעצור הגביר הנאשם את מהירות הנסיעה ברכב ונמלט במהירות אשר היה בה לסכן חיי אדם.

הקצין משה רוקח (להלן:"הקצין") אשר אף הוא הוצב באזור צמח, הבחין בנאשם הנמלט עם הרכב ועל כן הציב את הניידת שלו בכביש תוך שהוא מורה לנאשם לעצור. מאחר והנאשם התעלם מהוראות הקצין והמשיך בנסיעתו הפרועה
לכיוון קיבוץ מעגן, נאלץ הקצין להזיז את ניידת המשטרה מהכביש והחל בנסיעה אחרי הנאשם תוך שהוא מהבהב באורות הניידת ומורה לו לעצור. הנאשם המשיך בנסיעה פנה לחניון מיטב, סמוך לבית גבריאל ונעצר. אז פנה הקצין אל הרכב בו היה הנאשם עם שלושה אחרים (להלן:"האחרים"), ביקש לבדוק את רשיון הנהיגה של הנאשם והודיעו כי עליו לעבור בדיקת ינשוף. משפנתה השוטרת עינב סוויסה (להלן:"השוטרת") אל הנאשם כדי לבצע את בדיקת הינשוף, סירב הנאשם לשתף פעולה וצעק לעברה. בעקבות כך הודיע הקצין לנאשם כי הוא מעוכב. לאחר מכן החל הנאשם להתפרע ולתקוף שוטרים. הנאשם דחף את הקצין באמצעות ידיו בעוד האחרים מנסים למלטו מידי הקצין.

הנאשם אשר המשיך להתפרע ולהפריע לשוטרים, אף ניסה להימלט לאחר שהשוטר הודיעו כי הוא עצור וניסה לאוזקו באזיקים. הנאשם תקף את הקצין וגרם לו לשפשוף בשורש כף היד ולשריטות. לאחר שהוזהר ועל מנת למנוע ממנו להימלט, התיזה עינב גז פלפל לעבר הנאשם. בעקבות כך חדל הנאשם מלתקוף שוטרים
נאזק בידיו ונלקח למשטרת טבריה.

העובדות דלעיל, הן העובדות, אשר הוסכמו במסגרת הסדר הטיעון, ועל פיהן ניתן גזר דיני זה.

תסקיר המבחן:

על פי תסקיר שירות המבחן,
הנאשם רווק בן 24,
בן למשפחה ממוצא בדואי תושבת כפר שיבלי –אום אלג'נם. הנאשם מנהל את מסעדת "סטקית העמק" במתחם צמח, שהינה בבעלות אביו ומתגורר באתר הקרוואנים בקיבוץ מעגן באזור כפר הנופש מעגן. אביו של הנאשם בעל חברת כח אדם
ובעל המסעדה הנ"ל אמו של הנאשם עקרת בית. הנאשם מתאר את הוריו כדמויות חיוביות להזדהות ומקור חיקוי עבורו. ניכר כי הנאשם גדל במשפחה בעלת מערכת ערכים נורמטיבית.

בהתייחסותו לעבירה נטל הנאשם אחריות על מעשיו ברמה הפורמאלית. שירות המבחן התרשם
כי הוא מודע לחומרת העבירות
המיוחסות לו, אך במקביל חש קורבן
סביב נסיבות מעורבותו.

הערכת שירות המבחן היא כי מעורבותו של הנאשם בעבירות מעידה על בעייתיות מסוימת אצלו בתקשורת עם האחר, ביכולת לווסת דחפים ולכן יוכל להיתרם מהשתתפות בקבוצה טיפולית, השמה דגש על מיומנויות בניהול יחסים עם האחר.
קצין המבחן התרשם, כי קיימים אצל הנאשם חלקים אישיותיים מתפקדים, היכולים לעזור לו
לנהל אורח חיים יציב ומאוזן. במישור התעסוקתי מגלה הסתגלות ויציבות במסגרות העבודה. קצין המבחן התרשם כי אין קווים אלימים ו/או עבריינים בתפקודו, כאשר הסבירות להישנות ביצוע עבירות דומות במצבו הינה נמוכה.

המלצת שירות המבחן הינה העמדת הנאשם בצו מבחן למשך 18 חודשים וכן הטלת עונש כפי שהוסכם בן הצדדים במסגרת הסדר טיעון, מאסר שירוצה בדרך של עבודות שירות. מאסר על תנאי וקנס.


הסדר טיעון וטענות הצדדים

לאחר תחילתו של הליך ההוכחות, השכילו הצדדים להגיע להסדר טיעון. הסדר זה הביא לתיקונו של כתב האישום ולהסכמה כי על הנאשם יושתו העונשים הבאים:
עונש מאסר למשך 6 חודשים אשר ירוצה בעבודות שירות, קנס כספי, צו מבחן לשנה במסגרתו יופעל פיקוח שירות המבחן תוך השתלבות בקבוצה לטיפול בבעיות שתייה,
עונש מאסר מותנה ומרתיע ממושך לפי שיקול דעת בית המשפט ושלילת רישיון כאשר התביעה תעתור לתקופה המקסימאלית הניתנת על פי חוק, בעוד הסנגור יבקש יטען כי שלילת הרישיון תהא לתקופה קצרה.

באת כוח המאשימה סבורה כי הסדר הטיעון סביר וכי יש לאמצו. יחד עם זאת, בטיעונים לעונש, ציינה את החומרה הטמונה במעשיו של הנאשם, ואת העובדה כי במקרים אחרים הייתה עותרת להשתת עונש מאסר ממושך על נאשם כזה, ברם מפאת גילו הצעיר של הנאשם אשר זו לו הסתבכותו הראשונה עם החוק, לא עשתה כן. לשיטתה, יש לשלול את רישיונו של הנאשם למשך כ-3 שנים.

מנגד, ציין בא כוחו של הנאשם את העובדה, כי באשר לבעיית שתית האלכוהול, מאז שחרורו לחלופת מעצר, היה נתון הנאשם במעקב של שירות המבחן
והשתתף בקבוצה טיפולית, כאשר אף לאחר שבית המשפט ביטל את תנאי השחרור שהושתו על הנאשם בחר הנאשם להמשיך להתייצב בפני
שירות המבחן ולהשתתף בקבוצה טיפולית. הנאשם אף מסכים לפיקוח של שנה וחצי.
בא כוח הנאשם ציין בפני
בית המשפט כי רישיונו של הנאשם פסול עד תום ההליכים וכי קימות במקרה דנן נסיבות מיוחדות לקולא, שכן לנאשם- המנהל מסעדה - בעת ניידות, המקשה עליו להגיע לעבודה. עוד הוא טוען כי במקביל מתנהל בבית המשפט השלום תיק באשר לסירובו של הנאשם לבדיקת אלכוהול, כאשר אף שם הוא צפוי לקבל עונש.

דיון
נוכח האמור בתסקיר המבחן, אשר פורט בהרחבה לעיל, סבורני, כי הסדר הטיעון אליו הגיעו בעלי הדין, הינו שקול ומאוזן. על כן, בדעתי לאמצו.

אין ספק, כי העבירות בהן הורשע הנאשם מעוררות סלידה ויש בהן משום פגיעה בסדר הציבורי ובביטחונו של הציבור בכלל, ובציבור הנהגים בפרט. הדעת אינה סובלת את העובדה כי נהגים הנוסעים בכביש, יטלו את הדין לידיהם ויפגעו באחרים, תוך סיכון שלומם ובטחונם של משתמשי הדרך, מחמת היותם נתונים תחת השפעת אלכוהול.


ככלל, אין מקום, והדעת אינה סובלת,
שימוש באלימות בכביש. אין לאלימות מקום במקומותינו, וכל הנוהג באלימות דינו להיענש, בצורה אשר תביאו להסיק מסקנות הולמות לגבי המשך התנהלותו בעתיד. כך גם לגבי הרתעת הרבים.
נראה, כי במקרה שלפנינו, לאחר שהנאשם נעצר, ולאחר שנשלח לשירות המבחן לשם הכנת תסקיר, הפנים את הרע שבמעשיו.
הנאשם הביע
חרטה ונראה כי הלקח שלמד ילווה אותו אף בהמשך התנהלותו בעתיד.

סוף דבר - אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

עונש מאסר בפועל למשך 6 חודשים, אשר ירוצה בעבודות שירות. הנאשם ירצה את עונשו בעבודות ציבוריות במרכז יום לקשיש-המייסדים, בקיבוץ אפיקים, עמק הירדן. הנאשם יתייצב לריצוי עונשו ביום 13/07/2010 שעה 08:00 בפני
המפקח על עבודות השירות במפקדת מחוז צפון מתחם בית סוהר חרמון.

אני משית על הנאשם קנס כספי בסך של 5,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתם. הקנס יקוזז מתוך הפקדון שהפקיד הנאשם במסגרת תיק המעצר. על המזכירות לדאוג להעברת הכסף.

אני מטיל על הנאשם עונש מאסר מותנה למשך 5 חודשים, כאשר התנאי הוא כי הנאשם לא יעבור משך תקופה של שלוש שנים מהיום, כל עבירה בה הורשע במסגרת תיק זה.

אני פוסל את הנאשם מלהחזיק רישיון נהיגה למשך 24 חודשים מיום הפקדת הרישיון 25.2.10.

ניתן בזאת כלפי הנאשם צו מבחן למשך 18 חודשים, שבמהלכם הנאשם יהיה נתון תחת פיקוח של שירות המבחן, ישתתף בכל פעולות שידרש לבצע ובכל פגישה שתקבע לו, תוך מילוי הוראות קצין המבחן.


זכות ערעור תוך 45 יום מהיום לבית המשפט העליון.


ניתן היום,

21.6.10 במעמד הנאשם ובא כוחו וכן באת כוח המאשימה עו"ד אילנה ירושלמי.

























ב"כ הנאשם:
אני מבקש כי מסכום ההפקדה שהפקיד הנאשם יקוזז סכום הקנס. כמו כן אני מבקש כי מועד הפסילה יחל מיום מועד הפסילה עד תום ההליכים 25.2.10 מיום הפקדת הרשיון.

ב"כ המאשימה:
אני מסכימה.









פ בית משפט מחוזי 205/09 מ.י. פרקליטות מחוז הצפון-פלילי נ' אמיר פראירה (פורסם ב-ֽ 21/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים