Google

אהרון הנרי לסקר - אדיב מח'ול

פסקי דין על אהרון הנרי לסקר | פסקי דין על אדיב מח'ול

38878-03/10 תאק     21/06/2010




תאק 38878-03/10 אהרון הנרי לסקר נ' אדיב מח'ול








st1\:*{behavior: }
בית משפט השלום בעכו



תא"ק 38878-03-10 מח'ול נ' לסקר







בקשה מספר 3

בפני

כב' הרשם
אורי אוחיון

המבקש:
הנתבע
אהרון הנרי לסקר


נגד

המשיב:
התובע
אדיב מח'ול



החלטה


ביום
20.5.10
ניתן

פסק דין
לאחר שהזמנה נמסרה לנתבע ביום 11.4.10, ולאחר שלא הגישה כתב הגנה כנגד התביעה בתיק זה.

היום מבקש המבקש לבטל פסק הדין שניתן בהעדר.

מסירת ההזמנה לדין:
המבקש טוען, כי לא קיבל את כתב התביעה, ונודע לו על הגשת התביעה רק כאשר קיבל את פסק הדין מיום 20.5.10.

מעיון שערך המבקש בכתב התביעה, עולה כי החתימה על אישור המסירה, איננה חתימתו של המבקש, וכמו כן ישנה טעות בכתובתו של המבקש.

הטענות לגוף העניין:
המשיב הינו עורך דין, אשר ייצג את המבקש ברכישת זכויות במקרקעין באדמות עין שרה. המבקש חתם על יפוי כוח המייפה את כוחו של המישה לייצג אותו ואחרים בכל הקשור לטיפול המשפטי.


ביום 17.2.95 חתם המבקש על הסכם שכר טרחה עם המשיב, לפיו נקבע כי את התשלום של המשיב, כמו כן נקבע כי במקרה של הפסקת הטיפול או סיום הטיפול בפשרה תוך 6 חודשים מאותו היום
ישולם הסכום שנקבע, ובנוסף עוד 50%.

ביום 18.9.07 פנה המשיב אל המבקש ואחרים, ודרש תשלום בסך של 5,000 ש"ח, על חשבון שכר הטרחה המוסכם בין הצדדים.

המבקש טוען, כי הוא לא היה מעוניין להמשיך ולקבל את שירותיו המשפטיים של המשיב, וזאת מכיוון שלא היה מרוצה מדרך הטיפול המשפטי. ולכן ביום 9.12.99 שלח המבקש מכתב למשיב והודיע לו כי אין הוא מעוניין שהמשיב ימשיך לייצג אותו יחד עם האחרים.

ביום 19.12.99 שלח ועד הרוכשים למשיב מכתב בגין הפרה של הסכם היצוג, בין המבקש ואחרים, וזאת מכיוון שמשיב ללא הסכמתו של המבקש חתם עם קבלן של בעלי המגרשים, ודרש מהמשיב להפסיק את הייצוג המשפטי.

המבקש הבחין כי המשיב לא נעתר לדרישותיו להפסקת הייצוג, לכן פנה המבקש ואחרים לבית המשפט המחוזי ותבעו את ביטול מינויו של המשיב ככונס נכסים. בית המשפט אישר את בקשתו של המבקש, ומינוי של המשיב ככונס נכסים בוטל.

המבקש פנה לעורך
הדין שמעון רביב על מנת שייצג אותו ואחרים בתביעה כספית כנגד המוכרים האחרים, אולם המשיב התנגד לכך והחל לנהל התכתבויות רבות עם עורך דין רביב, לפיהן אין המבקש רשאי להחליף את הייצוג כל עוד לא שילם עבור הטיפול המשפטי שאותו ביצע המשיב. עורך הדין רביב התנגד לטענותיו של המשיב, וטען כי המבקש לא צריך את הסכמתו של המשיב לשם החלפת הייצוג.

ביום 5.10.00 וביום 27.5.01 פנה המשיב אל המבקש, בדרישה לתשלום חוב שכר הטרחה לפני הגשת תביעה משפטית.

כמו כן טוען המבקש, כי חלה התיישנות, וזאת מכיוון שתקופת התיישנות שאינו במקרקעין הינה 7 שנים, ולכן התביעה התיישנה עוד בשנת 2003 או לכל המאוחר בשנת 2005.

בנוסף המשיב לא פנה למבקש במשך שנים רבות, ולא דרש את תשלום שכר הטרחה, וניתן לראות בשיהוי של המשיב כמעין ויתור על זכויותיו בכל הנוגע לשכר הטרחה, וזאת בעיקר לאור האיומים של המשיב בשנת 2001 להיגש תביעה כנגד המבקש בגין שכר הטרחה. לכן מכיוון שחלפו שנים רבות אין בידי המבקש את כל החומר המוכיח את התנהלותו של המשיב.

התנהגותו של המשיב מהווה הפרה של הסכם התקשרות שהיה בין המבקש למשיב, ולכן זכאי המבקש לבטל את ההסכם, ואין הוא חייב למשיב כל תמורה בגין אותם פעולות שביצע המשיב עד לאותו השלב, שכן המבקש נאלץ לשכור עורך דין אחר שינהל את התביעה, דבר שכרוך בהוצאות כספיות נוספות.

המבקש טוען, כי להורות על מחיקת כותרת בסדר דין מקוצר, ולהעביר את התביעה לפסים רגילים, וזאת מכיוון שהיא אינה מבוססת על ראיה בכתב או ראשית ראיה בכתב, שממנו ניתן ללמוד כי המבקש התחייב לשלם למשיב אחוזים משווי המגרש. כמו כן ישנה מחלוקת בנוגע לסכום שכר הטרחה שסוכם בין הצדדים.

עיכוב הליכים:
המבקש לא קיבל את מכתב ההזמנה, וטוען כי החתימה על אישור המסירה איננה חתימתו.

באשר לעילה לגופו של עניין לביטול פסק הדין
, המבקש טוען, כי הטענה כי הוא חייב למשיב בגין אחוזים מהמגרש איננה נכונה, כמו כן המבקש
ואחרים ביקשו מהמשיב להפסיק את הייצוג, המשיב לא נעתר לבקשתו של המבקש וחתם על הסכם עם קבלן, ולכן התנהגותו של המשיב גרמה להפרה של הסכם שנחתם בין הצדדים.

בפי המבקש בנוסף טענה של התיישנות התביעה הכספית.

לאור האמור, אני מורה לעכב ההליכים נגד המבקש על פי פסק הדין נשוא בקשה זו.


תגובה:
אני מורה להעביר העתק הבקשה על נספחיה למשיב או ב"כ, שימסור תגובה לבקשת המבקש תוך 10 ימים מקבלתו, כשהתגובה לא תעלה על שני עמודים.
במידה והמשיב מבקש לסמוך על עובדות שאינן עולות מבקשת המבקש או החומר בתיק, עליו לתמוך אותן עובדות בתצהיר או בראיות מתאימות, אחרת לא יילקחו אותן עובדות בחשבון עת אבוא ליתן החלטה בבקשה.

ניתנה היום,
ט תמוז תש"ע, 21 יוני 2010, בהעדר הצדדים.














תאק בית משפט שלום 38878-03/10 אהרון הנרי לסקר נ' אדיב מח'ול (פורסם ב-ֽ 21/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים