Google

יעל אור פלדמן - אליס בטון, יוסי כהן

פסקי דין על יעל אור פלדמן | פסקי דין על אליס בטון | פסקי דין על יוסי כהן |

18574-02/10 הפ     25/06/2010




הפ 18574-02/10 יעל אור פלדמן נ' אליס בטון, יוסי כהן








בית משפט השלום בבית שאן



ה"פ 18574-02-10 בטון ואח' נ' אור פלדמן





מספר בקשה:2

בפני

כב' השופטת
עיריה מרדכי

המבקשת
יעל אור פלדמן


נגד

המשיבים
1.אליס בטון
2.יוסי כהן



החלטה

1.
בפני
בקשה מטעם הנתבעת למחיקה על הסף של המרצת הפתיחה ולחילופין, להעברת הדיון בתיק לסדר דין רגיל.

2.
ביום 20/7/04, המבקשת ערכה עבור המשיבים (שהינם התובעים) הסכם מכר מקרקעין. התובעים הינם שני הצדדים של החוזה. בהתאם לתנאי הסכם המכר ובמסגרת ביצועו, הועברו למבקשת סכומי כסף שונים בנאמנות.

3.
בהמרצת הפתיחה עותרים התובעים, בין היתר, להורות על העברת סך 221,607 ש"ח, שהופקדו בידי הנתבעת בנאמנות, לידי ב"כ המשיבים.

4.
לטענת המבקשת, התביעה להעברת הסך הנ"ל איננה בבחינת תביעה לצו עשה אלא תביעה לסעד כספי ועל כן אינה ראויה להתברר כהמרצת פתיחה. בנוסף, נטען על ידה שאין המדובר בהכרעת שאלה כלפי מי שהיה נאמן אלא שבית המשפט ידרש לדון בטענות בדבר זיוף, תשלומים, קיזוזים, טענות למרמה וכדומה. בנסיבות שכאלו ראוי שבית המשפט יורה על העברת הדיון להליך בסדר דין רגיל.

5.
בתגובתם לבקשה טענו המשיבים כי יש לראותם כ"נהנים" וצדדים לעסקת המקרקעין הזכאים לבקש, במסגרת הליך זה, סעד של צו עשה כנגד הנתבעת, אשר שימשה כנאמנת וחייבת למלא את תפקידיה על פי הוראות הדין ועל פי הוראות החוזה שנערך על ידה עבור הצדדים.

6.
לעניין טענת המבקשת כי מדובר בהליך מורכב ומסובך, נטען כי טענות התובעים נתמכות במסמכים בכתב אשר מהווים בחלקם, "הודאת בעל דין". כמו כן, בירור הכספים שהוצאו מהנאמנות ושולמו ממנה הינו בירור יחסית פשוט וקל ככל שכספי נאמנות יש לנהל, כחשבון בנק נפרד.

7.
הייחוד שבניהול תובענה בדרך של המרצת פתיחה הינו בבירור מהיר ומקוצר, הנעשה על בסיס תצהירים, ותקנה 248 לתקנות סד"א מונה את רשימת האנשים הזכאים לפנות בהליך שכזה לבירור השאלות המנויות בתקנות 249.

8.
בכתב תגובתה, מודה המבקשת שהועברו לידיה כספי נאמנות, בסך כולל של 243,000 ש"ח, אולם לטענתה התשלומים והכספים להם היתה זכאית המשיבה, הועברו לידיה בקיזוז שכ"ט והוצאות להם היתה זכאית, מטעם המבקשת. הסכום שנטען לגביו כי נותר בנאמנות הינו, לטענתה, אותו הסכום שעל המבקשת 1 לשלם למינהל. המבקשת מכחישה כי פעלה בדרכי הונאה כלפי התובעים או הציגה בפני
הם מצגי שווא וכן מכחישה כי שלחה ידה בכספי הנאמנות.

9.
המרצת פתיחה זו עוסקת בדרישה להעברת כספי נאמנות אשר נטען כי הופקדו בידי המבקשת, לב"כ חדש. ספק בעיני באם טענה לזכות קיזוז אישי יכולה לחול על כספי נאמנות מהסוג הנטען. מבלי לקבוע מסמרות בדבר, על פניו, הדבר העיקרי שיש להכריע בו הינו באשר לכספים שהופקדו בנאמנות בפועל והשימוש שנעשה בהם ו/או בחלקם במסגרת אותה הנאמנות. מכאן נובעת אף היתרה המוחזקת ותו לא.

10.
בקשת התובעים להורות על העברת כספי נאמנות שהופקדו בידי הנתבעת בידי ב"כ דהיום, הינה נושא שניתן לברר במסגרת המרצת פתיחה ולא מצאתי צורך להורות על העברת הדיון להליך אזרחי רגיל, בגין הטענות שהועלו.

11.
איני סבורה שהעלאת טענה בזכות קיזוז אישית של הנאמן, אמורה, בפני
עצמה, להכביד על התובעים על ידי מתן הוראה לשינוי דרכי ניהול תביעתם, אשר הוגשה על ידם בצורה כזו על מנת לייעל את הדיון באשר לכספי הנאמנות שבידי הנתבעת והעברתם המבוקשת, במסגרת העברת הייצוג, על פי רצונם המשותף.

12.
המבקשת תשא בהוצאות הבקשה בסך 1,000 ש"ח בתוספת מע"מ, ללא קשר לתוצאות הדיון.

13.
המבקשת ביקשה כי בית המשפט יתיר לה, ככל שבקשה זו תידחה, להשלים את הראיות והתצהיר שצורף לכתב תשובתה לתביעה. לפנים משורת הדין הנני מתירה למבקשת להגיש תצהיר משלים מטעמה בהמצאה ישירה לבית המשפט ולצד שכנגד.

הדבר יבוצע עד, ולא יאוחר מיום 30/7/2010 ועל המבקשת להיערך בהתאם.


14.
התיק יקבע לתזכורת פנימית לפני למתן החלטת המשך אודות ניהול הדיון ביום 20/8/2010 בשעה 09:00.


ניתנה היום,
י"ג תמוז תש"ע, 25 יוני 2010, בהעדר הצדדים.














הפ בית משפט שלום 18574-02/10 יעל אור פלדמן נ' אליס בטון, יוסי כהן (פורסם ב-ֽ 25/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים