Google

חגי אפללו - מדינת ישראל

פסקי דין על חגי אפללו |

4688-02/09 מת     26/06/2010




מת 4688-02/09 חגי אפללו נ' מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי בחיפה



26 יוני 2010

מ"ת 4688-02-09 מדינת ישראל
נ' אפללו






בפני

כב' השופט
רון שפירא


מבקש

חגי אפללו
ת.ז. 028822468


נגד


מבקשה

מדינת ישראל



החלטה

נגד המבקש הוגש כתב אישום שיחס לו עבורות של סחיטה באיומים, איומים והטרדה, עבירות שנעברו נגד מי שהיתה בעבר בת זוגו. ביחד עם כתב האישום הוגשה גם בקשה למעצרו עד לתום ההליכים. בית משפט זה הורה על שחרורו לחלופת מעצר בתנאי מעצר בית בבית קרובי משפחה במושב צוריאל שבגליל המערבי תוך יצירת מנגנון פיקוח האמור למנוע מהמבקש יצירת קשר עם המתלוננת ומשפחתה. בית המשפט העליון אישר את השחרור עם כי הצביע על החשש שיש בליבו בשים לה לאופיו של הנאשם.

בהמשך התלוננה המתלוננת כי המבקש מטרידה ומתקשר אליה. בית משפט זה קבע כי קימות ראיות לכאוריות לפיהן הפר המבקש את תנאי השחרור. בית המשפט העליון הורה על החזרתו למעצר. לאחר חלוף זמן הורה בית המשפט העליון על שחרורו ממעצר לחלופת המעצר שאושרה בעבר.

ביום 6/4/10 אישר בית משפט זה את יציאת המבקש מהכתובת בה הוא שוהה בחלופת מעצר לעבודה בנהריה. יצוין כי המבקש עוסק בתווך וסחר של דירות. עקב מעצרו המלא והחלקי בתקופה ממושכת נפגעו, כך לטענתו, מקורות הכנסתו. בהתאם ביקש לאפשר את יציאתו לעבודה. בית המשפט אישר את יציאתו לעבודה ובתנאי שישהה בנהריה בלבד ובכל עת יהיה מלווה ע"י אימו או מפקח אחר שאושר.

להשלמת התמונה יצוין כי בין לבין השלימה המתלוננת את עדותה. ההליך בתיק העיקרי קבוע ליום 5/9/10 לסיום שמיעת ראיות המאשימה.

כעת בפני
בקשה לאפשר למבקש להרחיב את התחום הגאוגרפי בו יוכל לפעול כמתווך גם מחוץ לנהריה וכן להסיר את המגבלה לפייה עליו להיות מלווה בכל עת באימו או במפקח אחר שאושר. עוד עותר הוא כי יותר לו לצאת את חלופת המעצר גם בשבת מאחר ויש בשבתות פעילות בתחום של הצגת דירות לקונים וכיצ"ב.

ב"כ המבקש טוען כי אין עוד כל מסוכנות מהמבקש והראיה היא כי מאז ששוחרר ממעצר לא יצר כל קשר עם המתלוננת. עוד מדגיש הוא את חלוף הזמן, העובדה שהמתלוננת סיימה להעיד מחד והקושי של המבקש לבצע את עבודתו כאשר הוא מוגבל בתנועותיו ומלווה ע"י אימו. ב"כ המאשימה מתנגדת לבקשה
ומציינת את השתלשלות כל ההחלטות בפרשה זו, לרבות קביעות בית משפט זה ובית המשפט העליון כי המבקש הפר בעבר את תנאי השחרור שנקבעו.

לאחר שעיינתי בטיעוני הצדדים ובשים לב להשתשלשלות ההחלטות בעניינו של המבקש, כמפורט לעיל, החלטתי להעתר חלקית לבקשתו. לענין זה אני מביא בחשבון את התקופה שחלפה מאז ששוחרר ממעצר בפעם השניה, תקופה בה לא הייתה כל תלונה על הפרת תנאי השחרור. עוד אני מביא בחשבון כי המבקש למד בעבר את מחיר הפרת תנאי השחרור ויש להאמין כי הנסיון ירתיעו מלחזור ולהפר את התנאים בשנית. כמו כן המתלוננת העידה. אמנם בני משפחתה האחרים טרם העידו ואולם אינני רואה סיכון כי המבקש ייצור עימם קשר. מובן כי ככל שיצור קשר ידועה להם הדרך לפנות לפרקליטה המטפלת ולמשטרה, כפי שכבר נעשה בעבר.

עם זאת אינני רואה כי יש לקום להעתר באופן מלא לבקשת המבקש שענינה השארתו ללא כל פיקוח לאורך כל שעות היום. כמו כן אינני רואה לנכון לאשר את שהייתו בכל מקום בישראל. ניתן לאשר את שהייתו מחוץ לנהריה ואולם בגבולות שיבטיחו את הרחקתו מהמתלוננת וממשפחתה.

בהתאם אני מורה כדלקמן:

אני מתיר את יציאת המבקש מחלופת המעצר במושב צוריאל לצרכי עבודתו כל יום, לרבות בשבת, בין השעות 07:00 – 20:00. המבקש יכל להסתובב לצרכי עבודתו בנהריה וכן בישובים המצויים מעכו וצפונה (כולל העיר עכו) ובישובים המצוים מקו כרמיאל ומערבה (כולל כרמיאל). המבקש לא יהיה מלווה במשך היום במפקח ואולם עליו להתייצב בכל בוקר בין השעות 07:00 – 09:00 בתחנת המשטרה בנהריה ולמסור ביומן התחנה את תכנית העובדה המשוערת
לאותו היום וכן עליו להתיצב בתחנת המשטרה בנהריה כל יום בין השעות 18:00 – 19:00.

מאחר וברוב שעות היממה המבקש
אינו נמצא במושב צוריאל אני מורה כי ככל שקים איזוק אלקטרוני הוא יוסר, זאת בהעדר אפקטיביות לפיקוח האלקטרוני. הסרת האזיק תיעשה ע"י טכנאי מוסמך מטעם יחידת הפיקוח האלקטרוני בתאום בין הסנגור ליחידת הפיקוח.

החלטה זו ניתנה בהעדר הצדדים ותועבר לב"כ הצדדים בהקדם האפשרי. מאחר ולעת הזו שובתות מזכירויות בתי המשפט ובהעדר וודאות לאופן מסירת ההחלטה לב"כ הצדדים אני מורה כי ההחלטה תיכנס לתוקפה ביום 1/7/10 אלא אם כן יוגש ערר על ההחלטה ותינתן החלטה אחרת ע"י בית משפט מוסמך.





ניתנה היום,
י"ד תמוז תש"ע, 26 יוני 2010, בהעדר הצדדים.














מת בית משפט מחוזי 4688-02/09 חגי אפללו נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/06/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים