Google

רון ביגל, יובל בייגל ואח' - מאיר את בייגל בע"מ, מאיר ברין, כונס נכסים רשמי

פסקי דין על רון ביגל | פסקי דין על יובל בייגל ואח' | פסקי דין על מאיר את בייגל | פסקי דין על מאיר ברין | פסקי דין על כונס נכסים רשמי |

4003-05/10 פרק     18/07/2010




פרק 4003-05/10 רון ביגל, יובל בייגל ואח' נ' מאיר את בייגל בע"מ, מאיר ברין, כונס נכסים רשמי








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פר"ק 4003-05-10 ביגל ואח'
נ' מאיר את בייגל בעמ ואח'





מספר בקשה:1

בפני

כב' הסגנית נשיאה
ורדה אלשייך


מבקשים

1
.
רון ביגל

2
.
יובל בייגל

3
.
עדנה ביגל
ע"י ב"כ עו"ד י. בית און ואח'


נגד


משיבים

1. מאיר את בייגל בע"מ

2. מאיר ברין
ע"י ב"כ עו"ד חיים צדוק ושות'

3. כונס נכסים רשמי

ע"י ב"כ עו"ד ענבל מנוצ'הרי



החלטה


עיינתי בבקשת הפירוק הזמני, ומצאתי כי דין עמדת כונס הנכסים הרשמי להתקבל.
עניין לנו בסכסוך חריף שפרץ בין בעלי מניותיה של חברה, אשר בעבר עסקה באפייה ויצור של חטיפים, אולם מזה שנים אין היא אלא בעלת מקרקעין בלבד, וזאת לאחר שמכרה את כל פעילותה לחברה אחרת, אשר המשיכה לפעול על המקרקעין בתור שוכרת. בין השוכרת לבין מבקשי הפירוק נפלה מחלוקת, ולשיטתם אין היא כיום אלא פולשת, הנעזרת שלא כדין בשותפם לחברה, מר ברין.
נקל לראות, כי ספק גדול אם בקשת הפירוק הקבוע עצמה הינה בעלת סיכוי גבוה להתקבל, ככל שהיא מבוססת על תשתית עובדתית זו.כך,, נוכח ההלכה הפסוקה הידועה והמושרשת, כי אין מקום ליתן פירוק מטעמי צדק ויושר מקום שעסקינן במחלוקת בין בעלי מניות, מלבד במקרים חריגים וקיצוניים בלבד. כמו כן, נקל לראות כי בין הצדדים (ובינם לבין השוכרת) נטושה שורה ארוכה של מחלוקות עובדתיות, אשר ספק גדול בעיני אם בקשת פירוק הינה האכסניה המתאימה לבררן.
אכן, מניות הצדדים מחולקות שווה בשווה, אולם ספק גדול האם ניתן לדבר על "מבוי סתום" מסוג המחייב פירוק, מקום בו ממילא עיסוקה היחיד של החברה הינה אחזקת מקרקעין. אמנם, המבקשים ניסו כוחם בהליכים כאלו ואחרים, אולם בנסיבות המקרה, דומה כי טרם נקטו בהליך הנכון והראוי בנסיבות המקרה: פניה לערכאה אזרחית העוסקת בחברות, במטרה לקבל סעדים מתחום דיני החברות אשר יאפשרו ניהול של החברה, או במידת הצורך הפרדה בין הצדדים – בין אם בשיטת "מכר החוצה", או בכל שיטה אחרת.

כך או אחרת, הרי שדין הבקשה הנוכחית להדחות, הן נוכח סיכויה של הבקשה העיקרית להתקבל, אשר, כאמור, אינם נראים גבוהים, והן נוכח העובדה כי לא הונחה כל תשתית מספקת לנזק בלתי הפיך אשר אינו מאפשר המתנה לדיון בסעד הקבוע. לא שוכנעתי, בנסיבות המקרה, כי ההתדיינות מול מנהל מקרקעי ישראל מצדיקה מינוי מפרק זמני דווקא, ובוודאי לא באורח שמשמעו הלכה למעשה 'מחטף' בסכסוך הנמשך בין המבקשים לבין שותפם והשוכרת.

נוכח כל האמור לעיל, דין הבקשה להדחות.
בנסיבות העניין, ונוכח מיהות וטיב הסכסוך בין הצדדים, לא מצאתי מקום ליתן צו להוצאות.

ניתנה היום,
ז' אב תש"ע, 18 יולי 2010, בהעדר הצדדים.










פרק בית משפט מחוזי 4003-05/10 רון ביגל, יובל בייגל ואח' נ' מאיר את בייגל בע"מ, מאיר ברין, כונס נכסים רשמי (פורסם ב-ֽ 18/07/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים