Google

אלה גרינברג, אברהם גרינברג - ניופאן בע"מ

פסקי דין על אלה גרינברג | פסקי דין על אברהם גרינברג | פסקי דין על ניופאן בע"מ

40470-02/10 תק     20/07/2010




תק 40470-02/10 אלה גרינברג, אברהם גרינברג נ' ניופאן בע"מ








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתביעות קטנות בתל אביב - יפו



ת"ק 40470-02-10 גרינברג ואח' נ' ניופאן בע"מ






בפני

כב' השופט
צבי כספי


תובעים

1
.
אלה גרינברג

2
.
אברהם גרינברג


נגד


נתבעת

ניופאן בע"מ



החלטה

התובעים אלה ואברהם גרינברג
, תובעים את חברת ניופאן בשל תקלות חוזרות במכונת כביסה מסוג אריסטון אשר נרכשה אצל הנתבעת. התובעים רכשו את מכונת הכביסה ביום 12.12.07. במעמד רכישת מכונת הכביסה רכשו התובעים, בנוסף לאחריות שניתנה ע"י הנתבעת ל-12 החודשים הראשונים, שירותי אחזקה לתקופה של -24 חודשים בתשלום נפרד.
בחודש אוגוסט 2009 כ-שנה ושמונה חודשים לאחר קנית מכונת הכביסה החלה המכונה להתקלקל; בכל פעם תקלה מסוג אחר. על כך מסכימים הצדדים.
התובעים טוענים כי השירות שניתן להם ע"י הנתבעת היה לגישתם לא ראוי בלשון המעטה, הטכנאים אחרו לבוא על אף הזמנים להם התחייבה הנתבעת, לעיתים האיחור היה אחור של ימים. משך תיקון מכונת הכביסה במקרים מסוימים ארך שבועות. מכונות הכביסה החלופיות אותן קיבלו היו לא ראויות, כל אלו לטענת הנתבעים גרם להם נזק של ממש היות והם משפחה של 8 נפשות על כן הוגשה תביעה זו.
הנתבעת מסכימה כי היו תקלות שונות במכונת הכביסה וכי במקרים מסוימים תיקון מכונת הכביסה התארך עקב בעיית מציאת חלפים מתאימים או טעויות באבחון התקלות
ע"י טכנאים או מסיבות אחרות.
יתר על כן, גם מכונות הכביסה החלופיות שסופרו לתובעים, אם היו תקינות, גרמו להם סבל רב שכן הן מכונות לכמות כביסה של 5 ק"ג בעוד התובעים, משפחה ברוכת ילדים, נזקקים למכונות כביסה של 8 ק"ג כפי שרכשו, שגם היא מופעלת על ידיהם מספר פעמים ביום.
אין לנתבעת הסבר מדוע בין מכונות הכביסה החלופיות המוחזקות על ידיה, אין מכונה ל 8 ק"ג כביסה, למרות שהיא מוכרת מכונות כאלה.
אין חולק כי מכונת הכביסה אכן הייתה פגומה, ונראה כי עיקר המחלוקת בין הצדדים הוא גובה הפיצוי.
יש לייחס לזכותה של הנתבעת את ניסיונותיה לסיים את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט אך נראה כי הצדדים לא הצליחו למצוא את הנוסחה לפיצוי אשר יניח את דעתם.
אשר על כן אני קובע כי הנתבעת תשלם לתובעים את הסכומים הבאים:
-.1,700 ₪
החזר על
מחצית גובה עלות מכונת הכביסה נשוא התביעה וזאת לאור העובדה כי במשך תקופה העולה על שנה וחצי לא היו לנתבעים תלונות בעניין תפקוד מכונת הכביסה וכי הנתבעים השתמשו בה ונהנו ממנה, 5,500 ₪ פיצוי בגין עוגמת הנפש. סה"כ 7,200 ₪. בצירוף ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה ועד התשלום בפועל וכן את אגרת המשפט.







ניתנה היום,
ט' אב תש"ע, 20 יולי 2010, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 40470-02/10 אלה גרינברג, אברהם גרינברג נ' ניופאן בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/07/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים