Google

חלימה עיסא - מדינת ישראל

פסקי דין על חלימה עיסא |

4176-07/10 בפמ     22/07/2010




בפמ 4176-07/10 חלימה עיסא נ' מדינת ישראל








st1\:*{behavior: }
בית משפט לתעבורה במחוז המרכז



בפ"מ 4176-07-10 עיסא נ' מדינת ישראל






בפני

כב' השופטת
מגי כהן


מבקשים

חלימה עיסא


נגד


משיבים

מדינת ישראל



החלטה

לפני בקשה לביטול פסילה מנהלית של רישיון נהיגה שהוטלה על המבקשת למשך 60 יום בתאריך


21.06.10 בגין גרם תאונת דרכים.

נסיבות התאונה הינן כדלקמן :

בתאריך 21.06.10 בשעה 15:03 לערך נהגה המבקשת ברכב פג'ו על כביש ממערב למזרח ,במחלף היציאה לכביש 6 דרום, סטתה ימינה מנתיב נסיעתה ,חסמה מסלול נסיעתו של משא איסוזו (להלן: "הרכב המעורב"), כתוצאה מכך פגע נהג הרכב המעורב עם חזיתו בחלק אחורי של רכב הפג'ו.
כתוצאה מכך נגרמו חבלות ליושבי הרכב ונגרם נזק לכלי הרכבים.

לאחר שעיינתי בבקשה ובתיק החקירה ושמעתי את טיעוני הצדדים, הגעתי למסקנה כי דין הבקשה להדחות וזאת מהנימוקים הבאים:

בבש"פ 8450/02 זינגר יהודה נ' מדינת ישראל
נקבע ע"י כבוד השופטת פרוקצ'ה :


" שיקול הדעת הניתן לאיש משטרה לעניין זה בנוי משני רבדים : האחד-רובד ראייתי שעניינו בשאלה האם קיים חומר ראיות לכאורה המבסס את אשמת הנהג בעבירה המיוחסת לו. השני-עיקרו בשאלה האם קיימת מסוכנות לציבור מהמשך נהיגתו ".

על בית המשפט לבחון קיומן של ראיות לכאורה לאחריותו של המבקש לגרם התאונה וקיומה של מסוכנות בהמשך נהיגתו.

תיק החקירה שהוגש לעיוני והכולל הודעות של המבקשת ושל נוסעת שהיתה עימה, ושל הנהג ברכב האיסוזו שהיה מעורב בתאונה ושל נוסעים שהיו עימו ברכב.
תרשים וטיוטת דו"ח בוחן שטרם הושלם מעלה קיומן של ראיות לכאורה.
המבקשת והנוסעת שהיתה עימה טענו כי נסעו רק בנתיב הימני והרכב שנסע מאחוריהם פגע ברכבה מאחור.
בהודעותיהם של הנהג והנוסעים ברכב המעורב בתאונה ,טענו כי המבקשת נסעה בנתיב השמאלי ובאופן פתאומי סטתה לנתיב הימני.
במהלך הדיון הציגה המבקשת
תצלומים של רכבה וניתן להתרשם מהם כי קיימת פגיעה קשה לכאורה בחלק האחורי הימני , וניתן להתרשם כי מדובר בפגיעה שנגרמה עקב סטייה לכאורה של המבקשת לנתיב הימני.

אצין כי אם גרסתה של המבקשת כי נסעה תמיד בנתיב הימני, הרי שהפגיעה היתה לכאורה צריכה להראות אחרת. על כן, הנני סבורה כי די בראיות הקיימות כדי להוות ראיות לכאורה.

בנוגע למסוכנות, מסוכנותו של נהג נמדדת באמצעות שני מקורות כפי שנקבע על ידי כבוד השופט מלץ בבש"פ 513/88 מדינת ישראל
נ' רז גוליו :


" השאלה המרכזית במקרים כגון אלה היא, האם נהיגתו של הנהג המעורב מסכנת את בטחון הציבור בדרכים. על אלה ניתן ללמוד משני מקורות : התנהגותו של הנהג בתאונה הנדונה, והתנהגותו בדרכים בדרך כלל, כפי שהיא באה לידי ביטוי בהרשעותיו הקודמות"

אומנם המבקשת אוחזת ברישיון נהיגה משנת 1983 ולחובתה הרשעה קודמת אחת מסוג ברירת משפט.
יחד עם זאת הפגיעה מהתאונה קשה ומעידה לכאורה על נהיגה רשלנית ומסוכנת .

אני סבורה שלנוכח תוצאת התאונה ,ראויה תקופת צינון ואני משאירה את הפסילה על כנה.

זכות ערר כחוק.
המזכירות תחזיר את החומר למשיבה.

ניתנה היום,
י"א אב תש"ע, 22 יולי 2010, בהעדר הצדדים.














בפמ בית משפט לתעבורה 4176-07/10 חלימה עיסא נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 22/07/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים