Google

ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל - רמי חלבי, ג'מאל חלבי, כרמי חלבי

פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל | פסקי דין על רמי חלבי | פסקי דין על ג'מאל חלבי | פסקי דין על כרמי חלבי |

44998-07/10 צא     01/08/2010




צא 44998-07/10 ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל נ' רמי חלבי, ג'מאל חלבי, כרמי חלבי








בית משפט השלום בחיפה



צ"א 44998-07-10 ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל
נ' חלבי ואח'





מספר בקשה:1

בפני

כב' השופטת
רננה גלפז מוקדי

מבקשת
ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל


נגד

משיבים
1.רמי חלבי
2.ג'מאל חלבי
3.כרמי חלבי



החלטה


1.
זו בקשה למתן צו הפסקה שיפוטי וצו זמני למניעת פעולות, בקשה אשר הוגשה על ידי הועדה המקומית רכס הכרמל כנגד כל אחד מן המשיבים, אשר בהתאם לתמצית מידע מלשכת רישום המקרקעין, הינם הבעלים של מקרקעין הידועים כחלקה 15 בגוש 11519 באזור שטח המועצה המקומית דאלית-אל- כרמל (להלן: "המקרקעין"), בהם בוצעו עבודות בנייה שונות, ללא היתר כדין.
עיון במסמכים השונים שצורפו לתיק בית המשפט מעלה כי צו הפסקה מנהלי ראשון הוצא ביום 5/10/09 וצו נוסף הוצא ביום 22/7/2010. ביום 12/10/09 פנה המשיב 1 אל מהנדס המבקשת בדרישה לבצע פעולות לסילוק מילוי אדמה אשר הושלך במקום על ידי הרשות המקומית ולדברי המשיב 1 גורמת לסיכון הנוסעים בכביש. בתאריך 18/10/09, במענה למכתב האמור, כתב מהנדס המבקשת אל המשיב 1 כי העבודות שבוצעו אשר גרמו לסיכון, הן עבודות אשר בוצעו על ידי המשיבים וכי הוצא צו הפסקת עבודה אשר צורף גם למכתב זה.

2.
עם קבלת הבקשה, נקבע דיון במעמד הצדדים אשר התקיים היום.

3.
בדיון העידו מהנדס המבקשת וכן מפקח מטעמה, אשר תצהיריהם צורפו לבקשה. כמו כן, נמסרו דברים מפיו של ב"כ המשיבים, הוא המשיב 1. הצדדים הציגו תצלומים שונים של מקום העבודות ושל האזור.

מדברי מהנדס המבקשת עולה כי העבודות שבוצעו במקרקעין שינו את המצב הטופוגרפי במקום באופן המסכן את המשתמשים בכביש המשיק לחלקה. הוצאו שני צווי הפסקה מנהליים, האחד ביום 5/10/09 והשני ביום 22/7/2010, אולם המשיבים אינם נשמעים לצווים אלה, לפיכך, לא נותר אלא לפנות לבית המשפט בבקשה זו. לדברי מהנדס המבקשת, הוא מקבל מדי יום תלונות מאנשי השכונה אודות הסיכון שיצרו המשיבים במקום. מהנדס המבקשת טען כי התקיימו ישיבות בהן נכח המשיב 1, אשר דרש מן המועצה להקים קיר תמך במקום, אולם הובהר לו מפורשות כי הדבר לא יבוצע בשל שיקולים כספיים ומשפטיים. מהנדס המבקשת הבהיר כי ראש המועצה אינו חבר בועדת המשנה לעת עתה, ועל כן, הוא אינו בעל סמכויות כלשהן באשר למתן היתרים מן הסוג הנדרש במקרה זה.

4.
המשיבים טענו כי הקיר הוא חלק מהקמת כביש שהמועצה המקומית אמורה לפתח והכוונה היא שהקיר יוקם על פי הנחיות הרשות המקומית, אשר אף נתנה את הסכמתה לבנייה, בישיבה שהתקיימה בין המשיב 1 לראש הרשות המקומית. הסכמת ראש הרשות המקומית ניתנה באותה ישיבה, בעל-פה.
המשיבים טענו כי הכביש הינו מסוכן והמבקשת נמנעת ממתן פתרון אמיתי וכולל למקום, שכן אין עדיין תוכניות בינוי למקום ובפועל, המדובר בדרך מסוכנת. המשיבים טענו כי בחירת המבקשת להפסיק את העבודות הינה ממניעים אישיים ופסולים, אולם מניעים שכאלה, לא רק שלא נטענו במפורט, אלא שלא הובאה כל ראיה באשר לכך ומוטב היה לו היו נמנעים המשיבים מהעלאת טענה שכזו באופן שבו הועלתה. המשיבים טענו כי מתן צו הפסקה שיפוטי כמבוקש, יגרום להנצחת המצב הקיים שבו נעשה שימוש יום-יומי בכביש מסוכן מבלי שהרשות המקומית תטפל בבעיה.

המשיב 1 נשאל במהלך הדיון האם העבודות הנראות בתמונות שהוגשו על ידי המבקשת בוצעו על ידי המשיבים, והשיב, בתחילה, בשלילה, אך בהמשך, טען כי ישיב לשאלה "בעת הצורך". בקשת בית המשפט כי יבהיר את תשובתו וכי ייתן מענה לשאלה מי מבצע את העבודות במקרקעין נותרה בלא מענה.
עוד טען המשיב 1 כי צווי ההפסקה המנהליים כלל לא הומצאו לידי המשיבים. טענה זו עומדת בסתירה להתבטאויות שונות של המשיב 1, בין היתר, לשאלתו בעמ' 4 ש' 29 "למה לא צרפת את המכתב שאני שלחתי לך, בגינו הגבת". עיון במכתב התגובה אליו מתייחס המשיב 1 בסייפא של דבריו, מעלה כי המדובר באותו מכתב תגובה בו צויין במפורש כי הוצא צו הפסקה מנהלי. כמו כן, טענה זו נסתרת בדברי העד חוסייסי, אשר ביצע את מסירת צווי ההפסקה המנהליים ולדבריו, בעת מסירת הצו הראשון, באוקטובר 2009, היה במשרדו של המשיב 1, אשר נכח במשרד ומסר את הצו למזכירתו. את הצו השני, הותיר בביתו של המשיב 2, אשר לא היה בביתו. יוער כי בין אם הומצאו צוי ההפסקה המנהליים ובין אם לאו, הרי שעל פי סעיף 225א לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה – 1965 (להלן: "החוק"), אין באי-מסירת ההודעה כדי לפסול את תוקפו של הצו.

5.
סעיף 239 לחוק קובע כדלקמן:
"(א)
נעשתה עבודה, או השתמשו במקרקעין, בדרך ובנסיבות שיש בהם משום עבירה לפי סעיף 204, בין שהוגש על העבירה כתב אישום לבית המשפט ובין שטרם הוגש, רשאי בית המשפט לצוות על הנאשם, או על מי שנראה לבית המשפט אחראי לביצוע העבירה, ועל כל מי שעובד בשירותם – להפסיק את העבודה או את השימוש (להלן – צו הפסקה שיפוטי), ותקפו של הצו יהיה עד לביטולו או שינויו על ידי בית המשפט..."

סעיף 204 עוסק גם במקרים בהם נעשית עבודה או שימוש במקרקעין בלא היתר, כאשר ביצוען העבודה או השימוש טעונים היתר לפי החוק.

תכליתו של צו הפסקה שיפוטי המוצא מכוח ס' 239 לחוק היא למנוע אפשרות של השהיית ביצוע צווים בדרך של גרירת הליכים משפטיים באופן מלאכותי כדי להרוויח זמן וכן להקפיא את הבנייה, בעודה באיבה, כשהבנייה נעשית בחריגה מההיתר או מהתכנית, עד שיתברר העניין לגופו, על-מנת למנוע מצב בו יקשה להחזיר את הגלגל לאחור.

6.
בענייננו, לטענת המבקשת, לא הוצא היתר בניה לעבודות המבוצעות במקום. מנגד, המשיבים לא הציגו כל ראיה שהיא לכך שהעבודות מבוצעות
על פי היתר.
טענת המשיבים באשר לכך מתמצית בדבריו של המשיב 1, הוא ב"כ המשיבים, אשר לדבריו, נכח בפגישה עם ראש הרשות המקומית במהלכה אישר הלה, בעל-פה, את הקמת הקיר. טענה זו, אף אם תתברר כנכונה, אין בה כדי לשנות ממסקנתי כי העבודות המבוצעות במקרקעין, נעשות, לעת עתה, בלא היתר ולכן, איני מוצאת להיעתר לבקשת המשיבים לקבוע דיון נוסף בבקשה, בנוכחות ראש הרשות המקומית, סגנו ושתי עובדות נוספות, ואיני מוצאת לדחות את מתן ההחלטה בבקשה עד לקיומו של דיון שכזה.
ראש הרשות אינו חבר בועדה המשנה לעת הזו ואין לו כל מעמד כעת לעניין היתרי בניה. גם אם אכן התבטא ראש הרשות בחיוב בכל הנוגע להקמת קיר במקרקעין, הרי לא יעלה על הדעת כי עבודה שכזו תבוצע מבלי שקיבלה לכך היתר כחוק. לפיכך, לא ראיתי כיצד עדותו של ראש הרשות המקומית תוכל לשנות מעמדתי כי העבודות בוצעו ומבוצעות בלא היתר כדין.

משכך, בהעדר היתר לביצוע העבודות, בדין הוצאו צווי ההפסקה המנהליים. התעלמותם של המשיבים מצוים אלה, התעלמות אשר פשרה לא הובהר לעומק במהלך הדיון בפני
, שכן לא התעורר כל צורך בבירור ממצה של העניין, אינה ברורה לי. בהתאם לכך, מן הדין להוציא צו הפסקה שיפוטי, כמבוקש.

7.
אני מורה על הפסקת כל עבודות הבניה המבוצעות במקרקעין הידועים כחלקה 15 בגוש 11519 בתחומי המועצה המקומית דאלית-אל-כרמל, או בכל חלק ממנה, לרבות עבודות החפירה המבוצעות על ידי המשיבים במקרקעין האמורים, וזאת לאלתר.
אני אוסרת על המשיבים להשלים את העבודות הנ"ל, לרבות בניית קירות מכל סוג שהוא בחלקה.
אני מורה למשטרת ישראל להגיש למבקשת סיוע לשם אכיפת צווים אלה.

8.
בשולי הדברים, המשיבים מלאים טענות כרימון, כלפי המבקשת, אשר לדבריהם, אינה עושה די לפתרון בעיית הכביש המסוכן המוביל לבתיהם. מנגד, מהנדס המבקשת טען כי את הסיכון יצרו המשיבים עצמם, במעשיהם, כאשר חפרו במקרקעין עד "לקו אפס". ראוי כי המבקשת תבחן את הטענות על מנת לעשות כל שלאל ידה לצורך הבטחת ביטחונם של העושים שימוש בדרך. מובן כי אין באמור כדי להכשיר יוזמות מקומיות של תושבים, בניגוד ובלא היתרים כדין.

המזכירות תמציא החלטה זו בדחיפות לב"כ הצדדים.

ניתנה היום,
כ"א אב תש"ע, 01 אוגוסט 2010, בהעדר הצדדים.














צא בית משפט שלום 44998-07/10 ועדה מקומית לתכנון רכס הכרמל נ' רמי חלבי, ג'מאל חלבי, כרמי חלבי (פורסם ב-ֽ 01/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים