Google

המוסד לבטוח לאומי - ח'אלד יוסף שלבי

פסקי דין על המוסד לבטוח לאומי | פסקי דין על ח'אלד יוסף שלבי

2794/03 בל     17/03/2004




בל 2794/03 המוסד לבטוח לאומי נ' ח'אלד יוסף שלבי




1
בתי הדין לעבודה
ב"ל 2794/03
בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת
17/03/2004

כב' השופטת עידית איצקוביץ

בפני
:

המוסד לבטוח לאומי

בעניין:
המבקש
הלשכה המשפטית

ע"י ב"כ
נ ג ד
ח'אלד יוסף שלבי
המשיב
החלטה
1. בבקשה שבפני
י ביקש המוסד לביטוח לאומי (להלן: "המבקש") לעכב את ביצוע החלטה של ועדה רפואית מדרג ראשון 24.10.03 אשר קבעה למשיב נכות יציבה בשיעור 10% בגין הפגיעה בעבודה מיום 13.12.00 בשל הגשת ערר לועדה רפואית לעררים.

2. בדיון אשר התקיים בבקשה הסכימו ב"כ הצדדים שתשלום המענק יעוכב לתקופה של 60 יום כאשר ב"כ המבקש יעשה את כל המאמצים על מנת שתוך מועד כאמור הועדה לעררים תתכנס, תדון ותיתן החלטה ועליו היה להודיע על כך תוך 60 ימים. סוכם כי במידה והועדה לעררים לא תגיע להחלטה עד לאותו מועד, בית הדין יתן החלטה בבקשה.

3. בהתאם למוסכם הודיע ב"כ המבקש כי בתאריך 11.2.04 התכנסה ועדה לעררים. הועדה לא סיימה את הדיון, אלא קבעה כי מאחר והמשיב הוזמן לניתוח יש לזמן אותו 3 חודשים לאחר הניתוח ולדון שנית.

על כן, לא צפויה החלטה בערר שהוגש מטעם המבקש לפני לתום 3 חודשים נוספים לפחות.

4. בענייננו, הבקשה לעיכוב ביצוע מתייחסת להחלטת פוסק רפואי ולא ל

פסק דין
של ערכאה שיפוטית, אך לצורך העניין - בהתאם להלכה פסוקה- יש להחיל בעקרון אותם כללים, בשינויים המחויבים.
המבחנים שיש לבחון כשמחליטים על עיכוב ביצוע של

פסק דין
, הם:

א. סיכויי הצלחה בערעור;
ב. האפשרות להשיב את המצב לקדמותו במקרה שהערעור יתקבל.

5. בבג"צ 5580/98 אליהו סופר נ. שר העבודה ואח', התייחס בית המשפט להחלטות הניתנות על ידי ועדה רפואית ולצורך העניין פסק שם, שהזוכה זכאי לקבל לידיו פרות זכייתו.
כן התייחס בית המשפט שם לזכותו של הנכה לקבל המענק שהוא זכאי לו עם קביעת דרגת נכות, הואיל ומענק זה דרוש לנכה לצורכי מחיה, וכן לנקוט הליכים משפטיים אם ימצא לנכון, וללא קבלת המענק, זכויותיו יכולות להיפגע.

יחד עם זאת, קבע בית המשפט העליון בבג"צ הנ"ל, שאין באמור כדי לשלול מנגנון המאפשר עיכוב ביצוע במקרים מתאימים, במקרה זה יש לשקול סיכויי הערעור של הנכה או של המוסד, החשש מקשיי גביה של המוסד אם יזכה האחרון בערעור, השאלה אם בידי הנכה הביטחונות להבטחת החזר המענק וכד'.

6. באשר לסיכויי הערר, בעניינינו יש לציין כי החלטת הועדה לעררים על פיה היא דוחה את הדיון ומתן החלטתה עד 3 חודשים לאחר הניתוח מצביעה לכאורה על כך שהיא מאמינה כי המצב הרפואי טרם התייצב ויכול להשתנות לאחר הניתוח. לאור זאת, יש סיכוי, לכאורה, כי הועדה לעררים תשנה את החלטת הועדה מדרג ראשון.

7. באשר למאזן הנוחות והנזקים שייגרמו לכל אחד מהצדדים אם תתקבל הבקשה, יש להביא בחשבון כי המשיב כבר קיבל סך של 20,000 ₪ מתוך המענק, והסכום שנותר הוא, לפי חישובי המבקש, סך של 51,960 ₪. המבקש טען לקשיי גבייה, אם הערר יתקבל אך טענה זו לא הוכחה.

8. בהתחשב בנסיבות, לאור ההחלטה של הועדה לעררים להמתין לתוצאות הניתוח שהמשיב אמור לעבור שעשוי לשנות את המצב הסופי, וסכום המענק שכבר שולם, אני מחליטה להיעתר לבקשה לעיכוב ביצוע של ההחלטה של הועדה מדרג ראשון, עד שתינתן החלטה על ידי ועדה לעררים.

אין צו להוצאות.

9. כל צד רשאי להגיש בקשת רשות ערעור לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים תוך 15 יום מקבלת ההחלטה.

ניתנה היום כ"ד באדר, תשס"ד (17 במרץ 2004) בהעדר הצדדים.

עידית איצקוביץ
, שופטת
נבאל פאהום








בל בית דין אזורי לעבודה 2794/03 המוסד לבטוח לאומי נ' ח'אלד יוסף שלבי (פורסם ב-ֽ 17/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים