Google

איוון גורביץ - מחמוד גוטי, ביטוח ישיר

פסקי דין על איוון גורביץ | פסקי דין על מחמוד גוטי | פסקי דין על ביטוח ישיר |

47292/08 א     11/08/2010




א 47292/08 איוון גורביץ נ' מחמוד גוטי, ביטוח ישיר










בית משפט השלום בתל אביב - יפו




11 אוגוסט 2010

ת"א 47292-08 גורביץ נ' גוטי ואח'





בפני

כב' השופטת זהבה אגי
– סגנית נשיאה

תובעים

1.

איוון גורביץ



נגד

נתבעים

1. מחמוד גוטי

2. ביטוח ישיר





החלטה


בפני
י בקשה מטעם הנתבעת למינוי מומחה בתחום הפסיכיאטרי לקביעת נכותו של התובע ללא קשר לתאונה.

הנתבעת מבססת בקשתה על מסקנות ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי (נכות כללית) אשר קבעה כי התובע סובל מהפרעת אישיות ואינו מסוגל לשום עבודה מפרנסת.

התובע מתנגד לבקשה. התובע מציין כי הוא אינו מתכחש למצבו הנפשי עובר לתאונה אלא שלטעמו, אין רלוונטיות לסוגיית מצבו הנפשי בקשר לתאונה נשוא התביעה.

מהתיעוד אשר צורף לבקשה עולה כי בשנת 2006 הגיש התובע תביעה לקצבת נכות כללית במסגרתה ציין כי היה מאושפז בבית חולים פסיכיאטרי "באר יעקב". ועדה רפואית (נכות כללית) מיום 12.2.07 קבעה כי התובע סובל מהפרעת אישיות ואינו מסוגל לעבודה מפרנסת בגלל מצבים פסיכוטיים כתוצאה משימוש בסמים והיעדר מוטיבציה להיקלט במסגרת כלשהי. הועדה קבעה לתובע נכות בשיעור 40% בגין הפרעת אישיות לפי תקנה 34 (ד-ה).

הנני סבורה כי מצבו הנפשי של התובע עובר לתאונה כפי שבא לידי ביטוי במסמכי המוסד לביטוח לאומי מהווה, ללא ספק, ראשית ראיה לאפשרות קיומה של נכות פסיכיאטרית ללא קשר לתאונה, המצדיקה מינוי מומחה רפואי בתחום זה.
ככל שאכן קיימת נכות כאמור, ישנה לכך רלוונטיות לשאלת כושר השתכרותו של התובע בעבר ובעתיד ושאלת הקשר הסיבתי בין הפגיעה בכושר ההשתכרות, ככל שקיימת, לבין התאונה נשוא התביעה.

לאור האמור לעיל, אני ממנה את פרופ' מיכה נוימן כמומחה בתחום הפסיכיאטרי לקביעת נכותו של התובע ללא קשר לתאונה. בשכר טרחתו המומחה בסך של 5,000 ₪ בתוספת מע"מ תשא הנתבעת.


ב"כ בעלי הדין יעבירו למומחה טרם הבדיקה, את כל החומר הרפואי שבידיהם, למעט חוות דעת רפואית, ב"כ התובע תוך 15 יום מהיום, וב"כ הנתבעים תוך 45 יום מקבלת מסמכי התובע.
אין להעביר למומחה את החלטות הועדות הרפואיות במל"ל.
כמו כן, אין לשלוח למומחה העתק החלטה זו.


ניתנה היום,
א' אלול תש"ע, 11 אוגוסט 2010, בהעדר הצדדים.












א בית משפט שלום 47292/08 איוון גורביץ נ' מחמוד גוטי, ביטוח ישיר (פורסם ב-ֽ 11/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים