Google

אשר ביטון - מנהל מקרקעי ישראל ,רשם האגודות השיתופיות ,משרד החקלאות ,נציבות המים ,הסוכנות היהודית לא"י ,המועצה האזורית "הערבה התיכונה"

פסקי דין על אשר ביטון | פסקי דין על מנהל מקרקעי ישראל | פסקי דין על רשם האגודות השיתופיות | פסקי דין על משרד החקלאות | פסקי דין על נציבות המים | פסקי דין על הסוכנות היהודית לא"י | פסקי דין על המועצה האזורית "הערבה התיכונה" |

704/03 ברע     02/02/2004




ברע 704/03 אשר ביטון נ' מנהל מקרקעי ישראל ,רשם האגודות השיתופיות ,משרד החקלאות ,נציבות המים ,הסוכנות היהודית לא"י ,המועצה האזורית "הערבה התיכונה"




1
בתי המשפט

ברע000704/03
בית משפט מחוזי באר שבע
02/02/2004
תאריך:
כבוד השופט ניל הנדל

בפני
:
אשר ביטון

המבקש:

י. כרמון

ע"י ב"כ עוה"ד
נ ג ד
1. מנהל מקרקעי ישראל

4. רשם האגודות השיתופיות

5. משרד החקלאות

6. נציבות המים

המשיב:

א. אדם
- מטעם פמ"ד
ע"י ב"כ עוה"ד
2. הסוכנות היהודית לא"י
ק. גורביץ

ע"י ב"כ עוה"ד
3. המועצה האזורית "הערבה התיכונה"
ר. לשם
ע"י ב"כ עוה"ד
בקשת רשות ערעור על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע
בבש"א (3889/03 ו- 3890/03)
שניתנה ע"י כב' השופט י.שפסר

החלטה

1. המבקש עותר להרשות לו לערער על החלטת בית משפט השלום לפיה נדחתה בקשתו למתן צו עשה שיחייב את המשיבים לגרום לחידוש אספקת המים לשטח חקלאי המצוי במושב שיזף, ולמתן צו מניעה כנגד פינויו מהשטח.

2. כלל הוא שערכאת הערעור תטה שלא להתערב בהחלטת הערכאה המבררת במתן צו עשה או לא תעשה זמני. אין בכלל בכדי להפתיע. קיים קשר גומלין בין הערכאות בכגון דא. ככל ששיקול הדעת של הערכאה המבררת רחב יותר, ואכן הוא רחב, כך מצומצם שיקול דעתה של ערכאת הערעור.

בית משפט קמא נתן החלטה מנומקת ועניינית תוך שבחן היטב את עמדת המבקש. אכן עולה כי המבקש השתהה בהגשת בקשתו. המבקש לא הצליח לכאורה להצביע על הוכחת זכות בשטח. כל שהוא הוכיח הינו קשר בעבר, אין די בכך להניח תשתית לקיומו של קשר משפטי בהווה.

טוען המבקש כי בית משפט קמא התעלם ממכתבים שונים. ברם, מכתבים אלה מצביעים על שיג ושיח, לגבי דיני השימוש בנכס, שלא התבשל לכדי הסכם אשר יצא לפועל. מהמכתבים לא עולה שעומדת למבקש זכות קניינית עצמאית בלתי תלויה בשטח.

3. עיקרו של דבר, בית משפט בחן את סוגיית הסעד הזמני על פי המבחנים הרלוונטיים שנקבעו בפסיקה. במקרה דנא המבחנים משולבים. שיהויו של המבקש מחזק את טענת המשיבים שהכלל של שמירה על הקיים פועל לטובתם, וכן שמאזן הנוחות לא עומד דווקא לטובת המבקש.

לא מצאתי שיש הצדקה להעניק רשות ערעור במקרה זה.



המבקש ישא בהוצאות משיבים 1, 4, 5, ו-6 כאחד, משיבה 2 ומשיבה 3 כל אחד מאלה בסך 1,500 ₪.

ניתנה היום י' בשבט, תשס"ד (2 בפברואר 2004) בהעדר הצדדים.
ניל הנדל
- שופט








ברע בית משפט מחוזי 704/03 אשר ביטון נ' מנהל מקרקעי ישראל ,רשם האגודות השיתופיות ,משרד החקלאות ,נציבות המים ,הסוכנות היהודית לא"י ,המועצה האזורית "הערבה התיכונה" (פורסם ב-ֽ 02/02/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים