Google

מאלכ הייב - מדינת ישראל

פסקי דין על מאלכ הייב |

31251-08/10 עמי     26/08/2010




עמי 31251-08/10 מאלכ הייב נ' מדינת ישראל




לך



5


בית המשפט המחוזי בנצרת בשבתו כבית-משפט לערעורים פליליים

עמ"י 31251-08-10 הייב נ' מדינת ישראל



26 אוגוסט 2010


בפני
כב' השופט אשר קולה

העורר

מאלכ הייב

נגד

המשיבה
מדינת ישראל
<#2#>
נוכחים:
העורר – הובא [ע"י הליווי]
בשם העורר – עו"ד ואסים דאהר
בשם המשיבה – עו"ד אלעד


החלטה

בפני
י בקשת העורר לשנות את תנאי שחרורו כפי שהוחלט על ידי בית משפט קמא בהחלטתו מיום 5.7.10.

עיינתי בהחלטה זו ובה קבעה כב' סגן הנשיא השופטת גופר, בסעיף 20 להחלטתה, כי אכן קיימת תשתית ראיתית בסיסית אלא שמדובר בתשתית ראיתית לקויה שאין בה כדי להצדיק מעצרו של המשיב עד תום ההליכים. משכך, קבעה כב' השופטת גופר בסעיף 24 להחלטתה, כי אין בתשתית הראיתית מצדיקה מעצר של ממש אך עם זאת אין לומר שאין ראיות כלל ועל כן יש להורות על שחרורו של המשיב לחלופת מעצר שיהיה בה כדי לענות על המסוכנות הנובעת מן המשיב ומשכך על חלופת המעצר יכלול הרחקה ממקום מגוריו של המשיב ומאזור פעילותו וכן מעצר בית בצירוף איזוק אלקטרוני ותחת פיקוחו של ערב אחראי.

בהחלטה המשלימה של כב' השופטת גופר מיום 7.7.10 בחנה כב' השופטת גופר את החלופה שהוצעה על ידי העורר למעצר בית בחוות הסוסים והבקר של אביו בסמוך לצומת נהלל וקבעה, כי אין בחלופה זו כדי לאיין את מסוכנותו של העורר שכן מדובר במקום מרוחק 10 דקות נסיעה בלבד מאזור פעילותו של העורר ובנוסף מדובר באזור רחב ידיים כך שאפשרות הפיקוח על המצוי בו כמעט ואינה קיימת. עוד קבעה כב' השופטת גופר כי אביו של העורר אינו כשיר לשמש כמשמורן וזאת עקב עברו הפלילי. גם באשר למשמורן הנוסף שהוצע שם, קבעה כב' השופטת גופר, כי הגם שהוא נטול עבר פלילי הרי שהוא סר למרותו של האב ותלוי בו לפרסתו ולכן אף הוא אינו יכול לשמש כמשמורן.

בדיון היום שב והציע העורר כי אביו ישמש כמשמורן בליווי אמו ואשתו.

באשר לאביו של העורר כבר אמרה כב' סגן הנשיא גופר דברה ואיני מוצא כל סיבה להתערב בהחלטתה זו.

באשר לאמו ולאשתו של העורר, הרי שסבורני שבנסיבות העניין אין די בהן כדי להוות סמכות מספקת אשר תפקח על העורר, באשר העורר יציית להוראותיהן.

לגופם של דברים סבורני, כי נוכח הראיות הדלות כפי שקבעה כב' סגן הנשיא השופטת גופר עצמה, ונוכח העובדה, כי העורר שיכנע אותי שאין ביכולתו לשכור דירה במקום מרוחק ממקום
מגוריו, הרי שסבורני, כי בנסיבות העניין ניתן להסתפק בחלופת מעצר הולמת או בבית הוריו או אפילו בביתו הוא ובתנאי כי יוצע גם ערב משמורן שאיננו אחד מהערבים שהוצעו עד כה ושהינו גבר נטול עבר פלילי אשר ישהה יחד עם העורר בכל שעות היממה וזאת בנוסף לאיזוק האלקטרוני ולהפקדת התחייבויות של העורר והתחייבות צד ג'.

אשר על כן, בשלב זה, אני דוחה את הערר.

היה ויעמוד העורר בתנאים שקבעתי לעיל, יובא הדיון בשנית לבית משפט השלום אשר יבחן את כשירותו של המשמורן המוצע לשמש כמשמורן בהתאם לתנאים שקבעתי לעיל
.
<#4#>
ניתנה והודעה היום ט"ז אלול תש"ע, 26/08/2010 במעמד הנוכחים.



אשר קולה
, שופט

הוקלד על ידי: סיגל בן יהודה







עמי בית משפט מחוזי 31251-08/10 מאלכ הייב נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים