Google

מדינת ישראל - עטה בדיר

פסקי דין על עטה בדיר

52225-07/10 מת     31/08/2010




מת 52225-07/10 מדינת ישראל נ' עטה בדיר










בית המשפט המחוזי מרכז

מ"ת 52225-07-10 מדינת ישראל
נ' בדיר(עציר)



31 אוגוסט 2010




לפני: כבוד השופט אילן ש' שילה
, סג"נ

המבקשת:
מדינת ישראל

באמצעות ב"כ עו"ד ליטל נהלל


נגד

המשיב:
עטה בדיר
(עציר)
באמצעות ב"כ עו"ד תרצה שחם קינן



החלטה



לפניי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים בקשר עם כתב אישום שהוגש נגדו בת"פ 52198-07-10, שבו הוא מואשם בעבירות של קשירת קשר לפשע, שוד בחבורה, ניסיון שוד בחבורה, נהיגה בזמן פסילה ללא רישיון נהיגה בתוקף וללא ביטוח והדחה בחקירה.

לפי כתב האישום נהג המשיב פעמים אחדות ברכב חרף העדר רישיון ופסילתו מלנהוג שעליה ידע. באחת הפעמים הוא אסף עימו ברכב אחד בשם חליל עמירה ששהה בישראל שלא כחוק, קשר עימו קשר לגנוב כלי רכב כדי להעבירם לשטחים המוחזקים ולמחרת שוב אסף אותו ואחר ברכב כדי לנסות ולגנוב כלי רכב.

ביום 15.7.10 פנו המשיב ושני חבריו האמורים לנהג מונית כדי שיסיעם, ותוך כדי הנסיעה למקום שאליו הפנו את נהג המונית ולאחר שעצר לבקשתם, הורו לו לצאת, איימו עליו, ניסו לקשור את ידיו מאחורי גבו ופגעו בו בהטחתו לקרקע, וכל זה כשעימם סכינים.

ב"כ המשיב לא כפרה בקיומן של ראיות לכאורה לצורך הדיון שלפניי, אך ביקשה להפנות את המשיב לקבלת תסקיר שירות המבחן לשם בדיקת חלופת מעצר. לטענתה מדובר בבחור צעיר שלחובתו אך שתי הרשעות בלבד, ואף על פי שאין להקל ראש בחומרת העבירה, הרי בסופו של דבר לא נקט המשיב באלימות.

ב"כ המבקשת הגישה את רישומו הפלילי של המשיב, שבפעם האחרונה נגזר עליו עונש של מאסר בפועל במשך 36 חודשים בגין קשירת קשר במסגרת מניעת תחרות עסקית, איומים וגרימת נזקים בדרך של הצתה לרכוש בהיקף של כשני מיליון ₪. באותו עניין נגזר על המשיב גם עונש של מאסר על תנאי למשך שנתיים בגין כל עבירת פשע.

סבורני כי אין מקום לשקול בעניינו של המשיב חלופת מעצר, שעל כן אין צורך בדרישה של תסקיר שירות המבחן.

אין חולק שהעבירות המיוחסות למשיב חמורות ומקימות חזקת מסוכנות. הטענה כי המשיב לא נקט באלימות בפועל איננה מתיישבת עם הראיות לכאורה, והטענה הנגזרת שהאלימות לא הייתה קשה אינה גורעת מחומרת העבירה שנעשתה באמצעות שלושה. העבירה של חטיפת מוניות מנהגי מוניות תוך איומים ופגיעה בהם הייתה למכת מדינה ויש לשקול חלופות מעצר בעבירות מסוג זה רק במקרים חריגים, ואין זה המקרה שלפנינו. גם עברו הפלילי של המשיב מכביד.

בכל נסיבות העניין אינני רואה הצדקה לחיפוש אחר תחליף מעצר.

לפיכך אני מקבל את הבקשה ומורה על מעצרו של המשיב עד תום ההליכים בת"פ 52198-07-10.

ניתן היום, כ"א אלול תש"ע, 31 אוגוסט 2010, במעמד ב"כ המבקשת, המשיב ובהעדר בא כוחו ששוחרר מהתייצבות.















מת בית משפט מחוזי 52225-07/10 מדינת ישראל נ' עטה בדיר (פורסם ב-ֽ 31/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים