Google

עמיר אילן מולנר - שרות בתי הסוהר

פסקי דין על עמיר אילן מולנר | פסקי דין על שרות בתי הסוהר

51612-08/10 עתא     31/08/2010




עתא 51612-08/10 עמיר אילן מולנר נ' שרות בתי הסוהר





בית המשפט המחוזי מרכז
עת"א 51612-08-10 מולנר(אסיר) נ' שרות בתי הסוהר
31 אוגוסט 2010
לפני כב' השופט אברהם טל
, סג"נ
העותר
עמיר אילן מולנר
(אסיר)

נגד

המשיב
שרות בתי הסוהר

<#2#>
נוכחים:
ב"כ העותר עו"ד רותם טובול

ב"כ המשיב עו"ד איה קמיניץ


החלטה

העותר מרצה 32 חודשי מאסר בגין עבירות נשק, קשירת קשר לפשע והכנת עבירה בחומרים מסוכנים, והוא עותר כנגד החלטת המשיב להעבירו לכלא רימונים, וזאת במסגרת היותו אסיר הפרדה שעל פי מדיניות המשיב מועבר ממתקן כליאה אחד לשני כל שישה חודשים, מועד שחלף ביום 20.8.10.
בעקבות הגשת העתירה, החליט בית המשפט לעכב את העברתו של העותר מכלא רימונים והוא נמצא שם כיום מכוח החלטה זו.

ב"כ העותר טוען בכתב העתירה ובטיעוני באת כוחו בפני
כי העותר החל טיפול רפואי והוא נתון במעקב רפואי במקום מאסרו הנוכחי, הוא סובל מקוצר נשימה באופן קשה, בשל כך התעלף פעמיים והופנה לבית החולים מאיר לבדיקה קרדיולוגית שנקבעה ליום 31.10.10.

המשיב מתנגד לעיכוב העברתו של העותר לכלא איילון, גם לא עד למועד הבדיקה בבית החולים מאיר, שכן לטענתו בבית סוהר איילון אמנם לא קיימים חלונות בתאים של אגף ההפרדה, בו נמצא העותר כיום, אולם באגף ההפרדה בכלא איילון ישנו מזגן במסדרון שמזרים אויר לתאים דרך חלון גבוה המותקן מעל הדלת, כמו כן יש מאוורר בתא, ומתא השירותים יש חלונות הפונים למסדרון ודרכם מוזרם, כאמור, אויר.

באשר למצבו הרפואי של העותר, הוצג בפני
מכתבו של רופא בית סוהר רימונים לפיו העותר נבדק על ידי רופא, בעקבות בדיקתו התקבל טיפול, והוא הוזמן לבדיקה קרדיולוגית שנקבעה ליום 31.10.10 בבית חולים מאיר בכפר סבא.
לרופא בית סוהר רימונים לא ידוע על מחלת אסתמה ממנה סובל העותר, אין תיעוד לכך שעבר התקפי אסתמה והוא לא מקבל טיפול תרופתי בעניין זה.
כמו כן, ביום 14.7.10 נלקחו מהעותר בדיקות דם שנמצאו בגדר הנורמה.
באשר לבדיקה הקרדיולוגית, השיבה ב"כ המשיב, עו"ד קמיניץ, לאחר שביררה עם רופאת בית סוהר איילון, ד"ר מדר, כי העותר יובא לבית החולים מאיר במועד הבדיקה שקבוע לו או שייקבע לו תור מוקדם יותר בבית חולים אחר.

הסדר זה איננו מקובל עלי שכן הוא טומן בחובו אפשרות שיבוטל התור בבית החולים מאיר ולא יקבע תור מוקדם יותר בבית חולים אחר, ומשכך אני מקבל את העתירה ומורה על עיכוב העברתו של העותר מבית סוהר רימונים לבית סוהר איילון, גם בהתחשב בתנאי האוורור שקיימים בבית סוהר איילון ואשר אין מחלוקת שהם פחות טובים מאשר אלה הקיימים באגף ההפרדה בבית סוהר רימונים.

המשיב יהיה רשאי להעביר את העותר מכלא רימונים לבית סוהר איילון סמוך לאחר בדיקה קרדיולוגית שתיערך לעותר בבית חולים. ההחלטה תועבר לידיעת ב"כ העותר 24 שעות לפני המועד שייקבע לביצועה, והעותר יהיה רשאי להגיש עתירה בעניין זה, שתידון במועד מוקדם ככל האפשר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"א אלול תש"ע, 31/08/2010 במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל
, שופט
סגן נשיא









עתא בית משפט מחוזי 51612-08/10 עמיר אילן מולנר נ' שרות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 31/08/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים