Google

מרים פרחי, אבנר פרחי - בנימין לוי

פסקי דין על מרים פרחי | פסקי דין על אבנר פרחי | פסקי דין על בנימין לוי

4774/06 א     07/09/2010




א 4774/06 מרים פרחי, אבנר פרחי נ' בנימין לוי








בית משפט השלום בחדרה




07 ספטמבר 2010

ת"א 4774-06 לוי נ' פרחי ואח'


בפני
:


כב' השופטת
קרן אניספלד





בקשה מס' 19


מבקשים-נתבעים


1.מרים פרחי

2.אבנר פרחי


נגד


משיב-תובע

בנימין לוי


החלטה

1.
לפני בקשת הנתבעים להורות על דחיית התובענה על הסף ולחלופין על מחיקת סעיפים מכתב-התביעה. עילת הבקשה נעוצה בכך שהתחוור לתובעים לאחרונה, כך לטענתם, שהתובע הגיש לבית-משפט השלום בנתניה תובענה נפרדת אשר נסבה על עניינים המתבררים בהליך זה. התובע מתנגד לבקשה.

2.
התובענה שלפני הוגשה, בקליפת אגוז, בגין נזקים שנגרמו לתובע לטענתו בשל הפרת הסכם לשיתוף פעולה עסקי שנכרת בינו לבין הנתבעים ושעניינו הקמת מכון שטיפה לכלי-רכב (להלן העסק). סכום התובענה הועמד על סך של 323,488 ₪ למועד הגשתה. הוגשה תביעה שכנגד.

3.
התובענה הנוספת אשר תלויה ועומדת בתיק אז' (שלום נתניה) 17894-05-09 (להלן התובענה הנוספת) הוגשה על-ידי התובע נגד שגיא מוטורס שיווק ושרות בע"מ (להלן שגיא מוטורס). בגדרה של התובענה הנוספת נתבעה שגיא מוטורס לשלם לתובע סך של 511,063 ₪ למועד הגשתה וכן נתבע סעד של מתן חשבונות. התובענה שם נסמכת על הטענה לפיה הפרה שגיא מוטורס את התחייבויותיה כלפי התובע בעניינים שונים הקשורים להפעלת העסק.

4.
עיינתי בבקשה על נספחיה וכן בתגובות השונות שהוגשו על-ידי בעלי-הדין בגדרה, לרבות אלה שעניינן המצאת הבקשה והתגובה.

5.
עצם הגשתה של התובענה הנוספת אינה מצדיקה את דחיית התובענה או מחיקת סעיפים מכתב-התביעה שעל-יסודו נפתח ההליך. תקנות סדר הדין האזרחי מתירות לתובע לצרף נתבעים ולאחד עילות אך אינן מחייבות אותו לעשות כן ושיקול הדעת בכגון דא הוא של התובע [ראו תקנות 22 ו-46]. אני דוחה, על כן, את הבקשה לדחיית התובענה על הסף או למחיקת סעיפים מתוכה.
6.
בה בעת אין שיקול-דעתו של תובע אשר בחר להגיש תובענות נפרדות נגד נתבעים שונים בגין מעשה אחד חופשי מביקורת שיפוטית. כך, למשל, ניתן לעתור לגורם השיפוטי המוסמך לכך על-פי התקנות בבקשה לאחד את הדיון בתובענות ולקבוע את הפורום שידון בהן. גם הדין המהותי מגביל את כוחו של תובע להיפרע את נזקיו בגדרן של תובענות נפרדות באופן שסך כל הפיצוי שישולם לו על-ידי הנתבעים השונים בגין אותה עילה לא יעלה על שיעור הנזק שנגרם.

7.
עיון בכתב-התביעה שעל-יסודו הוגש הליך זה ובכתב-התביעה נשוא התובענה הנוספת מעלה
ששני ההליכים נסבים לכאורה, ולו גם בחלקם, על נושא אחד הקשור בהקמת העסק, בהפעלתו ובהסכמים שנערכו לשם כך. נראה לכאורה כי בירור ההליכים עשוי להצריך קביעות עובדתיות דומות, כגון זהותו על בעל העסק שהוא הזכאי לרווחיו והנושא בהוצאותיו. הן אינטרס הצדדים המתדיינים בכל אחד משני ההליכים והן האינטרס הציבורי מצדיקים לכאורה המנעות מתוצאה בה ייקבעו בכל אחד מן ההליכים המתבררים בנפרד ממצאים עובדתיים סותרים באותו עניין. מצטרף לכך האינטרס הציבורי שבבירור המחלוקות הקשורות בעסק ביעילות ותוך חיסכון בזמן שיפוטי.

8.
בתגובתם שהוגשה היום ביקשו הנתבעים ליתן להם שהות לפנות לגורם השיפוטי המוסמך לכך בבקשה להורות על איחוד הדיון בשתי התובענות. לבקשה זו יש להיעתר, אף שהיא כרוכה בדחיית דיון ההוכחות שנקבע בהליך זה ליום 15.9.2010. בנסיבותיו של מקרה זה גוברים השיקולים שנמנו לעיל על השיקול שבאי-דחיית מועד דיון שנקבע ולא כל שכן דיון שמטרתו שמיעת הוכחות. האיזון בין השיקולים הנוגדים מצדיק מתן שהות מוגבלת ותחומה בזמן לנתבעים להגיש את בקשתם לאיחוד הדיון בתובענות, זאת תוך קביעת מועד חלופי לשמיעת הוכחות הצדדים ככל שהבקשה לאיחוד הדיון תידחה.

9.
לפיכך יידחה הדיון הקבוע ליום 15.9.2010.
ככל שהנתבעים מבקשים להגיש בקשה לאיחוד הדיון בתובענות לגורם השיפוטי המוסמך לכך, יעשו כן עד יום 15.10.2010 כשימי פגרה באים במנין התקופה.
אם תדחה הבקשה, או לא תוגש מכל סיבה שהיא, תשמענה הוכחות הצדדים בתובענה דנן במועדים כלהלן:
ראיות התובע והנתבע שכנגד – ביום 11.4.2011 משעה 10:00 ואילך.
ראיות הנתבעים והתובעים שכנגד – ביום 28.4.2011 משעה 10:00 ואילך.

10.
הוצאות הבקשה בסך 2,500 ₪ בצירוף מע"מ תחולנה על-פי תוצאות ההליך העיקרי.

המזכירות תמציא ההחלטה לצדדים בפקס' ידני.


ניתנה היום,
כ"ח אלול תש"ע, 07 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.











א בית משפט שלום 4774/06 מרים פרחי, אבנר פרחי נ' בנימין לוי (פורסם ב-ֽ 07/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים