Google

פולישק תעשיות פלסטיקה בע"מ - גיל סטפמן

פסקי דין על פולישק תעשיות פלסטיקה בע"מ | פסקי דין על גיל סטפמן

24489-04/10 תט     06/09/2010




תט 24489-04/10 פולישק תעשיות פלסטיקה בע"מ נ' גיל סטפמן








בית משפט השלום בעפולה



ת"ט 24489-04-10 פלסטיקה בע"מ נ' סטפמן






בפני

כב' הרשמת
ג'מילה ג'בארין כליפה


תובעת-מבקשת

פולישק תעשיות פלסטיקה בע"מ
ע"י ב"כ א.כהן ואח'


נגד


נתבע-משיב

גיל סטפמן



החלטה

בפני
בקשה מטעם התובעת להעברת הדיון לבית משפט השלום בבאר שבע .
רקע עובדתי ודיוני -
התובעת הגישה ללשכת ההוצאה לפועל בבאר שבע
בקשה לביצוע תביעה על סכום קצוב בהתאם להוראות סעיף 81א1 לחוק ההוצאה לפועל התשכ"ז 1967.
הנתבע הגיש ללשכת ההוצאה לפועל בעפולה התנגדות לבקשת הביצוע .
בהתנגדות טען הנתבע כי הסמכות נתונה לבית משפט השלום בעפולה שכן מקום ביצוע העיסקה
הוא במושב הנתבע ביבניאל .
ביום 19/4/2010
ניתנה החלטה ע"י רשם ההוצל"פ להעביר את ההתנגדות לבית משפט השלום בעפולה.
בהתאם להחלטת כב' הרשם הועברה,אפוא, ההתנגדות לבית משפט נכבד זה.
ביום 8/6/2010
הגישה התובעת בקשה
להעברת הדיון לבית המשפט המוסמך בבאר שבע
בטענה כי בהתאם לסעיף 6 לתובענה על הסכום הקצוב נטען כי הסמכות המקומית נתונה לבית משפט השלום בבאר שבר על פי סכומה ומקום יצירת ההתחייבות
ולחילופין בשל העובדה שלא סוכם על מקום תשלום בין הצדדים ולכן ברירת המחדל הינה בהתאם לסעיף 44 לחוק החוזים-במקום העסק של הנושה העיקרי,קרי מקום עיסקה של התובעת.

הבקשה הועברה לתגובת הנתבע אשר מבקש לדחותה הן מאחר ולטענתו העיסקה בוצעה במושב יבניאל עם סוכן מטעם התובעת
והן לאור מצבו הרפואי והקושי לנסוע לבית משפט השלום בבאר שבע.

דיון

בהתאם לסעיף 6 לחוק ההוצאה לפועל בקשה לביצוע

פסק דין
יכולה להיות מוגשת בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל במדינה בהתאם לבחירתו של הזוכה. בכך העדיף המחוקק את נוחותו של הזוכה שכן הוא כבר מחזיק בידיו

פסק דין
לטובתו,וקיים אינטרס לאפשר לו לממשו באופן הנוח והיעיל ביותר מבחינתו.
לעניין הבקשה לביצוע התובענה הרי הביצוע כפוף לזכותו של הנתבע להגיש התנגדות כמפורט בסעיף 81א1 לחוק ההוצאה לפועל.לפיכך למגיש הבקשה ניתנה אפשרות להגישה בכל לשכת הוצאה לפועל,וזאת בדומה להגשתה של בקשה לביצוע

פסק דין
רגיל.אלא שבה בעת נקבעו כללים מיוחדים למקרה שבו מגיש הנתבע התנגדות.כללים אלו מפורטים בתקנה 109ב לתקנות ההוצאה לפועל התש"ם 1979 הקובעת:

109ב. בקשה לביצוע תביעה
(א)
(ב) על אף האמור בתקנה 15(א),התנגדות,בקשה להארכת מועד להגשת התנגדות או בקשה או תגובה לבקשה בענין בקשה לביצוע תביעה מהסוגים שעליהם יודיע שר המשפטים בהודעה שתפורסם ברשומות,יגיש הנתבע ללשכה שאליה הוגשה הבקשה או ללשכה שליד בית המשפט שאליו ניתן היה להגיש את הבקשה לביצוע התביעה כתובענה לפי תקנות סדר הדין האזרחי,אלמלא הוגשה ישירות לביצוע בהוצאה לפועל לפי הוראות סעיף 81א1 לחוק (להלן-לשכת ההגשה).
(ג) נתבע שהגיש בקשה או תגובה לבקשה באמור ללשכה שאינה הלשכה שבה הוגשה הבקשה לביצוע התביעה כאמור בתקנת משנה (ב) יפרט בה את הטעמים שלפיהם לשכת ההוצאה לפועל האמורה היא המוסמכת לפי תקנה משנה (ב).

גם תקנה 109ח (א), המפרטת כיצד על הנתבע לערוך את ההתנגדות,קובעת,כי יש לפרט בהתנגדות,בין היתר,את הטעמים שבגינם לשכת ההוצאה לפועל שאליה הוגשה ההתנגדות היא המוסמכת לפי תקנה 109ב(ב).

סעיף 81א1(ד)(2) לחוק קובע,כי עם הגשת ההתנגדות,על רשם ההוצאה לפועל להעביר את בקשת הביצוע ואת ההתנגדות לבית המשפט.הוראה חשובה ,הקובעת לאיזה בית משפט יועברו הבקשה וההתנגדות,נמצאת בתקנה 109ט, הקובעת:
109ט.(א) עוכב ביצוע הבקשה לביצוע התביעה נגד המתנגד לפי סעיף 81א1(ד)(2) לחוק,יועברו הבקשה לביצוע תביעה ,כתב ההתנגדות וכל המצורפים אליהם לבית המשפט שליד הלשכה שאליה הוגשה ההתנגדות.
מהוראות התקנות שפורטו לעיל עולה ,כי לנתבע הוקנתה זכות לבחור האם להגיש ההתנגדות ללשכת הביצוע שבה פתח התובע בהליך,או שמא ללשכה שליד בית המשפט,שלו הייתה נתונה הסמכות המקומית לדון בתובענה אלמלא הוגשה ישירות להוצאה לפועל. התקנות קובעות, כי במקרה האחרון חייב הנתבע לפרט בהתנגדותו את הטעמים שלפיהם לשכת ההוצאה לפועל האמורה היא הלשכה המוסמכת.
במקרה דנן בחר הנתבע להגיש ההתנגדות לבית משפט השלום בעפולה.
על-פי התקנות כמפורט לעיל קובע הנתבע מיהו בית המשפט המוסמך מבחינת המקום לדון בהתנגדותו. כאשר לרשם ההוצאה לפועל לא הוקנה כל שיקול דעת בעניין זה. אמנם על בחירת הנתבע להתבצע באמצעות הגשת ההתנגדות ללשכה,אשר בבית המשפט שלידה הנו מעוניין לקיים את הדיון בהתנגדות. לכן,כאשר הנתבע מעוניין לקיים את הדיון בבית המשפט,אשר לשיטתו אליו צריך היה להגיש נגדו תובענה על פי תקנות סדר הדין האזרחי,עליו להגיש את ההתנגדות ללשכה שליד בית משפט זה. לעומת זאת, אם הנתבע יבחר להגיש את ההתנגדות ללשכה שבה פתח התובע בהליך,אזי הוא יראה כמי שמחל על טענת חוסר הסמכות המקומית וכמי שהסכים לסמכותו המקומית של בית המשפט שליד לשכה זו.

מסקנה זו מתחייבת,בראש ובראשונה, מלשונן של התקנות.תקנה 109ב (ג) הקובעת שעל הנתבע לפרט את עמדתו בנושא הסמכות המקומית רק כאשר בחר להגיש את ההתנגדות בלשכה שונה מזו שבה פתח התובע בהליך. הוראה דומה קיימת בתקנה 109ח(א), שגם בה נאמר, כי על הנתבע לפרט את עמדתו בנושא הסמכות המקומית רק כאשר הגיש את ההתנגדות ללשכה,שאינה הלשכה שבה הוגשה הבקשה לביצוע. על פי פשוטם של דברים,כאשר הנתבע בוחר להגיש את ההתנגדות ללשכה שבה פתח התובע בהליך, אין הוא רשאי לכלול בהתנגדותו טענות כפירה בסמכות המקומית.
מסקנה זו מתיישבת עם תקנה 109ט(א) ,שלפיה מצווה רשם ההוצאה לפועל להעביר את ההתנגדות לבית המשפט שליד הלשכה שאליה הוגשה ההתנגדות.
בהתאם לתקנה 109ט(ב) לתקנות ההוצל"פ משהועברו לבית המשפט הבקשה לביצוע תביעה וכתב ההתנגדות יהיה דינו של כתב התביעה שצורף לבקשה לביצוע התביעה ,על המצורפים לו,ככתב תביעה לפי סדר דין מקוצר.
לאור זאת חלים על תביעה זו הוראות תקנה 3 לתקנות סדר הדין האזרחי בענין הסמכות המקומית.
תקנה 3(א) קובעת את חלופות מקום השיפוט,והתובע זכאי להגיש את התובענה לאחד מבתי המשפט שבאזור שיפוטו מצויה אחת מהחלופות.
הצדדים חלוקים בעניין מקום יצירת העיסקה,אמנם התובעת ובתביעתה פירטה עוד חלופה המקנה לבית משפט השלום בבאר שבע הסמכות המקומית לדון בתביעה וזה המקום שנועד או שהיה מכוון לקיום ההתחייבות.
בהתאם להלכה הפסוקה ,הדיבור התחייבות
בתקנה 3(א)(3) ניתן להתאימו מבחינת סדרי הדין להוראות הדין המהותי.הואיל ולא סוכם בין הצדדים על מקום תשלום לכן ברירת המחדל בהתאם לסעיף 44 לחוק החוזים-במקום העסק של הנושה קרי,מקום עסקה של התובעת במחוז שיפוט בית משפט השלום בבאר שבע.
בנסיבות,גם אם לבית מפשט השלום בעפולה ישנה סמכות מקומית בהתאם לטענת הנתבע הרי קיימת סמכות מקבילה גם לבית משפט השלום בבאר שבע והבחירה לאיזה בית משפט תוגש התביעה נתונה לשיקולו של התובע.
בנסיבות,אני מורה על העברת הדיון לבית משפט השלום בבאר שבע.
הואיל ולא נתקיים דיון לא מצאתי לחייב בהוצאות.



המזכירות תפעל להעברת התיק לבית משפט השלום בבאר שבע.

המזכירות תמציא החלטה זו לצדדים

.



ניתנה היום 6/9/2010 , בהעדר הצדדים.














תט בית משפט שלום 24489-04/10 פולישק תעשיות פלסטיקה בע"מ נ' גיל סטפמן (פורסם ב-ֽ 06/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים