Google

משיח דוד, משיח דנה, משיח עמית ואח' - הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית, ארגון השחרור הפלשתינאי

פסקי דין על משיח דוד | פסקי דין על משיח דנה | פסקי דין על משיח עמית ואח' | פסקי דין על הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית | פסקי דין על ארגון השחרור הפלשתינאי |

9135/07 א     26/09/2010




א 9135/07 משיח דוד, משיח דנה, משיח עמית ואח' נ' הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית, ארגון השחרור הפלשתינאי








בית המשפט המחוזי בירושלים



26 ספטמבר 2010

ת"א 9135-07 משיח דוד
ואח'
נ' הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית
ואח'





מספר בקשה:4

בפני

כב' השופט
משה
דרורי


מבקשים

1
.
משיח דוד

2
.
משיח דנה

3
.
משיח עמית (קטינה )

4
.
משיח עמליה (קטינה)

5
.
משיח טליה (קטינה)


נגד


משיבים

1.הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית
2.ארגון השחרור הפלשתינאי



החלטה


1.
התובעים הגישו בקשה, ביום 14.7.10, "ליתן החלטה בשאלת האחריות של משיבה 1 לפיגוע מיום 27.8.98 ברח' אלנבי בתל אביב".

2.
לבקשה צורף מסמך של השב"כ, הנושא כותרת "חשיפת חוליית חמא"ס שהתמחתה בהכנת מטעני חבלה מתוחכמים וביצעה פיגועים בירושלים ותל אביב – 1998" (להלן – "מסמך השב"כ").

3.
בבקשה, יש תיאור כרונולוגי של פעילות החמא"ס מאז 1992, ועד לשנת 2006, שבה, לדברי המבקשים/התובעים, "לאחר ניצחונה של חמאס בבחירות והקמת הממשלה בהובלת אסמעיל הניה, הכריזה תנועת החמאס על הקמת כח מבצע ברחבי רצועת עזה, שבהדרגתיות (ובכח) נטל את האחריות הבטחונית בעזה מידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים הרשמיים המזוהים עם תנועת פת"ח" (סעיף 14 לבקשה).

4.
מכאן, מסקנת ב"כ המבקשים, עו"ד חגי אברהמי, כי על בית משפט לקבוע, "כי הרשות הפלסטינית (בשליטת החמאס) היא האחראית לפיגוע נשוא התובענה ולנזקי המקשים כתוצאה מהפיגוע על מנת שניתן יהיה לעבור ולדון בשאלת הנזק" (סעיף 16 לבקשה).

5.
הוריתי למשיבים להגיב על הבקשה עד יום 16.9.10 (החלטה מיום 27.7.10).

6.
בתשובה של
שני המשיבים, מיום 16.9.10, מוצגת עמדה נחרצת של התנגדות לבקשה, ובקשה לדחותה לאלתר (סעיף 1 לתשובה), תוך סיווג הבקשה של המבקשים, כ"בקשה אבסורדית המנוגדת למושכלות היסוד של שיטת המשפט הישראלית הקובעת כי משפט מנהלים לאחר שמיעת ראיות" (סעיף 2 לתשובה).

7.
עו"ד יוסף ארנון, ב"כ המשיבים, מדגיש, כי אין הודאה באמור בכתב התביעה, וכי מסמך השב"כ לא הוגש כדין, ובכל מקרה, הוא "אינו יותר מאשר אחת הראיות בתיק, אחת מימי רבות שיוצגו בפני
בית המשפט ובתום שלב הבאת הראיות יהא על בית נמשפט להחליט אודות משקלה, משמעותה וקבילותה, גם זאת – לאחר שתוגש כדין ולאחר שתמומש [צ"ל: שימומשו] זכויות הצדדים לחקור את עורכי המסמך" (סעיף 6 לתשובה).

8.
בנוסף, מוסבר בתשובה, כי גם אם מסמך השב"כ היה מתקבל כדין, עדיין "אין בכך כדי לקשור בין החמאס והרשות הפלסטינאית" (סעיף 8 לתשובה).

9.

במחלוקת בין בעלי הדין – צודקים המשיבים, ועל כן, דוחה אני את בקשת המבקשים.

10.
הערתי לא אחת בתיקי התביעות נגד הרשות הפלסטינאית, כי אין הם שונים, עקרונית, מתיקי נזיקין אחרים, ואין מקום ל"קיצורי דרכים" או "דילוג" על כללי הראיות.

11.
לבטח, אין מקום להגיש בקשה לקביעת אחריות לפני סיום הליכי קדמי המשפט, וללא שמיעת ראיות.

12.
למותר לציין, כי גם המבקשים עצמם אינם מספרים לבית המשפט מי ערך או מי כתב את מסמך השב"כ הנ"ל, שאינו חתום ואינו נושא כל תאריך. לכן, ברור, על פני הדברים, כי אין לקבל מסמך זה כראייה, בטרם העיד מאן דהו כי הוא כתב את המסמך, עומד מאחורי תוכנו, ומסביר מהם המקורות אשר על בסיסן נכתב המסמך.

13.
ב"כ המבקשים מציין, בסעיף 3 לבקשתו, כי "חברי החוליה הודו בחקירתם בשב"כ בביצוע הפיגוע נשוא התובענה בו נפגע המבקש 1 והם אף נשפטו ונידונו לתקופות מאסר שונות".

14.

אם בכוונת המבקשים – כאשר יגיע מועד הראיות – להוכיח את האמור לעיל, על המבקשים להגיש את פסקי הדין שבהם נקבעו הממצאים, אשר עליהם רוצים המבקשים לסמוך את טיעוניהם, בדרך המקובלת להגשת

פסק דין
פלילי כראייה בהליך אזרחי, תוך מתן זכות לנתבעים לטעון, כי אין בפסק הפלילי הוכחה לאחריות הנתבעים, אלא רק לאחריות האישית של הנאשמים באותם תיקים, בדבר המעשים שהורשעו בביצועם.
לעניין זה, ראה, במפורט , את החלטתי, בבש"א 4994/08 עזבון המנוח יוסף אברהמי ז"ל
נ' הרשות הפלשתינית מיום כו אדר תשס"ט (22.3.09) [למען שלמות התמונה, אוסיף, כי הרשות הפלשתינית הגישה על החלטה זו בר"ע, התלויה ועומדת, וטרם נידונה, בבית המשפט העליון).

15.
מאחר והתשובה של המשיבים מעלה נושאים דיוניים נוספים, אני קובע קדם משפט בתיק זה להכרעה בכל השאלות המקדמיות והדיוניות, שטרם הוכרו, כדי שניתן יהיה לקדם תיק זה לקראת קביעת מועדי הוכחות בו.

16.
ב"כ הצדדים יציעו – תוך 15 יום -
מועד נוח להם לימים ראשון וחמישי בלבד, לחודשים דצמבר 2010 – פברואר 2011, כאשר, במקביל, ינסו לסיים, ביניהם, את הנושאים המעשיים, ללא צורך בצו שיפוטי.

17.
המזכירות תשלח החלטה זו לב"כ הצדדים.


ניתנה היום,
י"ח תשרי תשע"א, 26 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.














א בית משפט מחוזי 9135/07 משיח דוד, משיח דנה, משיח עמית ואח' נ' הרשות הפלשתינאית ו/או המועצה הפלשתינאית, ארגון השחרור הפלשתינאי (פורסם ב-ֽ 26/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים