Google

יצחק בני - יעקב דניאלי

פסקי דין על יצחק בני | פסקי דין על יעקב דניאלי

55103/08 תאמ     21/09/2010




תאמ 55103/08 יצחק בני נ' יעקב דניאלי








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 55103-08 דניאלי נ' חב' מבט קדימה בעמ ואח'





מספר בקשה: 14

בפני

כב' השופט
רונן אילן


מבקש

יצחק בני


נגד


משיב

יעקב דניאלי



החלטה

בפני
בקשה לסילוקה של התביעה על הסף מן הטעם שאיננה מגלה עילה ובגין העדר יריבות.
במסגרת תביעה זו, עותר המשיב לחיוב הנתבעים בתשלום סך של 23,950 ₪. התביעה הוגשה במקור כנגד חברת מבט קדימה בע"מ (להלן: "הנתבעת") בלבד, ברם בהחלטה מיום 26.4.10, ניתן למשיב (התובע) היתר להגיש כתב תביעה מתוקן, אשר במסגרתו צורפו כנתבעים נוספים הנתבעים 2 ו- 3, אשר לפי הנטען הינם בעלי מניותיה של הנתבעת.
בקליפת אגוז, לטענת המשיב בכתב התביעה, קטנוע אשר נרכש על ידו מהנתבעת הוחזר לה אך תמורתו לא הושבה לו אף שהקטנוע נותר בחזקת הנתבעת. במהלך בירור התביעה עתר המשיב לחיוב הנתבעת למסור את הקטנוע והתריע כי מצבה הכלכלי של הנתבעת קשה. בהמשך אף הודיע בא כוח הנתבעת על התפטרותו מייצוגה ובעקבות זאת עתר המשיב לתיקון כתב התביעה והוספת בעלי מניות הנתבעת כנתבעים אישית.
בבקשה זו, עותר המבקש לסילוק התביעה על הסף. טוען המבקש כי אין למשיב כל טענה אשר תצדיק את הרמת המסך וחיובו האישי בחבויות הנתבעת, שלכן אין כתב התביעה מגלה עילה ואין כל יריבות בין המבקש לבין המשיב.
בחינתה של בקשה לסילוק תביעה על הסף מחייבת משנה זהירות. סילוקה של תביעה על הסף שולל מבעל הדין את זכותו להביא עניינו להכרעה בבית המשפט. לפיכך, מקום שקיימת אפשרות, אפילו קלושה, שהתובע יזכה בסעד אותו תבע – אין נועלים שערי בית משפט בפני
ו.
זאת ועוד, בהתאם למושכלות יסוד של דיני הפרוצדורה האזרחית,
תביעה אינה מגלה עילה אם התובע לא יהא זכאי לקבלת הסעד המבוקש על ידו אפילו הוכיח את כל העובדות המפורטות בה
.
מעצם טיבו, הדיון בבקשה למחיקה על הסף מחמת העדר עילה הוא דיון משפטי המתמקד בבחינת כתב התביעה, הא ותו לא. כך גם אין צורך לצרף תצהיר לבקשה כאמור, שכן בית המשפט אינו מברר את אמיתות העובדות אלא יוצא מתוך הנחה שהתובע יצליח להוכיח את כל העובדות להן טען (ע"א 194/87 סאלח נ' רשות הפיתוח, פ"ד מד (2), 185, 187).
בעניין דנא, טוען המשיב כי המבקש פעל בחוסר תום לב בעת ניהול המו"מ למכירת הקטנוע למשיב ותוך הסתרת מצבה הרעוע של הנתבעת הן מהמשיב והן מבית המשפט. סעיף 6 בחוק החברות, התשנ"ט-1999, מאפשר הרמת מסך התאגדותה של חברה וייחוס חובותיה לבעל מניות, בין היתר במקרה בו מתברר שהשימוש באישיות המשפטית הנפרדת של החברה נעשה באופן שיש בו כדי להונות אדם או בנטילת סיכון בלתי סביר באשר ליכול החברה לפרוע את חובותיה. בנוסף, דיני הנזיקין מאפשרים הטלת אחריות אישית על אלו שנמצא כי בצעו עוולה, כאשר אחריות אישית שכזו איננה פרי הרמת מסך ואיננה פוגעת בעקרון
אישיותה המשפטית הנפרדת של החברה

.
בין אם מתבססת התביעה על הרמת מסך ובין על דיני הנזיקין, כאשר לפי הנטען קטנוע אותו רכש המשיב נותר בידי הנתבעת, כאשר טוען המשיב כי המבקש פעל כלפיו בחוסר תום לב וכאשר תוך כדי הליך משפטי מתברר כי הנתבעת קרסה וחדלה מפעילות, לא ניתן לטעון כי אפילו יוכיח המשיב טענותיו תידחה התביעה. די בכך כדי לדחות את הבקשה לסילוק התביעה על הסף בשל היעדר עילה. ממילא שכך גם לא ניתן לקבוע בשלב מקדמי זה כי אין יריבות בין המשיב למבקש. נטען כי המבקש הינו בעל מניות של הנתבעת ושאלת אחריותו צריכה להתברר. אכן, אפשר ובסופו של בירור תידחה התביעה אך עילה לסילוק על הסף – איין.
אשר על כן אני דוחה את הבקשה לסילוק התביעה על הסף. המבקש יישא בהוצאות המשיב בגין בקשה זו בסך של 1,500 ₪ בצירוף מע"מ בלא קשר לתוצאות התיק העיקרי.
ניתנה היום,
י"ג תשרי תשע"א, 21 ספטמבר 2010, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 55103/08 יצחק בני נ' יעקב דניאלי (פורסם ב-ֽ 21/09/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים