Google

מרדכי רונן, טלי מלכה-רונן, נילי אהובה דקל רונן - נציגות הבית המשותף, ד.ג.ש. הנביאים 20 בע"מ

פסקי דין על מרדכי רונן | פסקי דין על טלי מלכה-רונן | פסקי דין על נילי אהובה דקל רונן | פסקי דין על נציגות הבית המשותף | פסקי דין על ד.ג.ש. הנביאים 20 |

9542-02/10 עשא     17/10/2010




עשא 9542-02/10 מרדכי רונן, טלי מלכה-רונן, נילי אהובה דקל רונן נ' נציגות הבית המשותף, ד.ג.ש. הנביאים 20 בע"מ










בית משפט השלום בחיפה

עש"א 9542-02-10 טלי רונן עו"ד ושות' ואח' נ' נציגות הבית המשותף
ואח'



17 אוקטובר 2010





בפני

כב' השופט יעקב וגנר
– סגן נשיא

המערערים
1
.
מרדכי רונן

2
.
טלי מלכה-רונן

3
.
נילי אהובה דקל רונן


נגד

המשיבים
1. נציגות הבית המשותף
2. ד.ג.ש. הנביאים 20 בע"מ




פסק דין


1.
בפני
י ערעור על החלטת כב' הרשם מר עיסא סעיד מיום 26.1.10 אשר דחה טענת פרעתי של המערערים שטענו בפני
ו כי הסך ששולם בסך 20,000 ₪ בשיקים, בהתאם להסכמת הצדדים היווה פרעון החוב על פי פסק הדין נשוא תיק ההוצל"פ. עוד טוענים המערערים כי כב' הרשם חייבם בהוצאות גבוהות ביחס להליך שהתנהל בפני
ו.

2.
המשיבים, למעשה המשיבה 1 מתנגדת לבקשה בטענה כי לא נפל כל פגם בהחלטת הרשם, לא היה הסכם בין הצדדים ועל כן יש לדחות את הערעור.

3.
התקיים דיון בפני
י ביום 15.9.10 במהלכו הוברר כי
הנציגות פועלת בבית ובו למעלה מ – 100 משרדים כאשר על פי הנטען המערערים מפגרים לאורך שנים בתשלום דמי ההשתתפות לנציגות דבר שהצריך הגשת תביעה למפקחת על רישום המקרקעין ומתן פסקי דין והחלטות. נעשה ניסיון להביא את הצדדים להסדר אולם הדבר לא צלח בשל אי הסכמת הצדדים על מועד התחייבות המערערים לשלם "דמי ההשתתפות" לעתיד.

4.
על פי העדויות שנמצאו בפני
כב' הרשם עולה כי המערערת מס' 2 נחקרה על תצהירה בנוגע לטענת המערערים כי בעצם מסירת השיקים ובהסכמת מר דובי גסר שקיבלם נכרת הסכם מכללה לפיו החוב על פי פסק הדין ישולם ב – 10 תשלומים שווים ורצופים של 2,000 ₪ כל תשלום לפרעון פסק הדין.

5.
כב' הרשם קבע כי נטל ההוכחה ונטל הבאת הראיות מוטל על החייבים וכי נטל זה לא הורם. לטענתו היה על המערערת 2 לערוך תרשומת בכתב לגבי הסכם אליו הגיע עם הזוכה לטענתה, במיוחד לנוכח מצב היחסים שנוצר בעקבות מתן פסק הדין בין הצדדים.

נימוק נוסף היה שהמערערת 2 לא השיבה לדרישות שקיבלה מאת נציג הזוכה לשלם את יתרת החוב. כב' הרשם דחה את טענת המערערת 2 כי לא השיבה על הדרישות כי סברה כי מדובר בשוגג. מצופה ממנה היה כי תבהיר את הדברים בכתב , דבר שלא עשתה.
דיון
6.
שקלתי את טענות הצדדים ועיינתי בהחלטה נשוא הערעור והגעתי לכלל מסקנה כי לא נפלה כל שגגה בהחלטה ועל כן דין הערעור להידחות.

אומנם לכאורה ניתן לחשוב על הסכם בעל פה בין צדדים בנסיבות בהם פעלו הצדדים , דהיינו המערערת 2 מול מר דובי גסר. זאת ועוד; ההיגיון אומר שמקום שבו כל תשלום שוטף לוועד מתחלק ל – 12 תשלומים שוטפים ללא ריבית והצמדה יכול צד שחייב סכום כסף , גם אם נתקבל ב

פסק דין
לצפות
כי אכן כך הם פני הדברים כאשר הצד האחר מקבל לידיו 10 שיקים.
דא עקא, שבמקרה שלפניי לא רק שהעובדות הנטענות על ידי המערערים הוכחשו אלא שכפי שכתב כב' הרשם מר עיסא סעיד, אשר התתרשם בהתרשמות בלתי אמצעית מעדותה של המערערת 2,
היה מצופה ממנה, במיוחד כאשר מדובר בעו"ד מנוסה, להעלות על הכתב את הסיכום האמור ויותר מכך להגיב על דרישות שנדרשו על ידי מר דובי גסר לתשלום יתרת החוב במועדים ובכתב , דבר שלא נעשה במקרה זה. מכאן שרשאי היה כב' הרשם להסיק את המסקנה אליה הגיע שהוסקה כדין מחומר הראיות שעמד בפני
ו.

7.
סיכומו של דבר בנסיבות אלה, אינני רואה כי נפלה כל טעות במסקנתו של כב' הרשם שהתבססה על העובדות שעמדו בפני
ו ובעניין זה אין מקום להתערב בהחלטתו.

עם זאת מצאתי לנכון לבחון טענה אחת והיא הטענה כי תיק ההוצל"פ נפתח על מלוא סכום פסק הדין וממנו נגזר שכר הטרחה.
מדובר בטיעון עובדתי אשר ניתן לבדיקה וחישוב והדבר יעשה ע"י שני הצדדים בתוך 30 יום. אם יתברר בפני
י כב' הרשם כי טענת המערערים נכונה, יש מקום לתקן את חישוב יתרת החוב, באופן ששכר טרחת עו"ד בהוצל"פ דהיינו שכר טרחה א' יישום אך ורק "מהיתרה" שנוצרה לאחר ניכוי התשלום בסך 20,000 ₪.

8.
המערערים מלינים על כך כי ההוצאות שהושתו עליהם גבוהים ויש לבטלם או להקטינם בנסיבות. כידוע הכלל הוא כי אין דרכה של ערכאת הערעור להתערב בהוצאות שנפסקו על ידי הערכאה הראשונה ובלבד שהם עומדים במבחן הסבירות. במקרה שלפניי אין מדובר בהוצאות בלתי סבירות שנפסקו ועל כן לא מצאתי עילה להתערב בסכום שנפסק.

אשר על כן בכפוף להערה הנ"ל לעניין בדיקה וחישוב שכר טרחה א' שנקבע עם פתיחת תיק ההוצל"פ הערעור נדחה.


בנסיבות, לנוכח ההוצאות שנפסקו כבר בלשכת ההוצל"פ,
אינני עושה צו להוצאות בהליך זה.

באשר
לפיקדון הוא יוחזר למערערים לאחר שיתקבל אישור על סגירת תיק ההוצל"פ נשוא הדיון. המערערים רשאים לעתור להעברת סכום הפיקדון כתשלום ע"ח חובם בתיק האמור.


המזכירות תמציא העתק פסק הדין לצדדים.



ניתנה היום,
ט' חשוון תשע"א, 17 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.













עשא בית משפט שלום 9542-02/10 מרדכי רונן, טלי מלכה-רונן, נילי אהובה דקל רונן נ' נציגות הבית המשותף, ד.ג.ש. הנביאים 20 בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/10/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים