Google

מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א - חאלד אבו סייף

פסקי דין על מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א | פסקי דין על חאלד אבו סייף

5398/09 פ     11/10/2010




פ 5398/09 מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א נ' חאלד אבו סייף




בפני
כב' השופטת גיליה רביד
המאשימה
מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א
נגד

הנאשמים
חאלד אבו סייף

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה עו"ד רועית עמראן

הנאשם וב"כ עו"ד שלבי
גזר דין

הנאשם הורשע על פי הודאתו בעבירה של איומים, וזאת בגין אירוע מחודש פברואר 2008 שבמהלכו בהיותו בבית המשפט השלום בת"א, מחוץ לאולם המעצרים, איים על טוען המעצרים של מרחב יפתח בכך שאמר לו "אל תדאג אני אזיין אותך" וזאת על רקע עתירתו של טוען המעצרים למעצרו של אחי הנאשם.

לנאשם הרשעות קודמות כמפורט בת/1 וזאת בגין עבירות שונות ביניהן עבירות אלימות אשר חלקן גם בעבירות איומים. ככל שניתן לראות, הנאשם לא רק הורשע בעברו בביצוע עבירות אלימות ו/או איומים כנגד שוטרים אלא אף ריצה בעברו גם עונשי מאסר ומאסרים שרוצו בעבודות שירות.

ב"כ התביעה עתרה בטיעוניה לעונש, להטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל בן חודשיים שירוצה בדרך של עבודות שירות וכן מאסר על תנאי וקנס.
ב"כ המאשימה הדגישה את חומרתה של העבירה והצורך להגן על אנשי מרות המבצעים תפקידם והדגישה כי האיזון הראוי בתיק זה, בין חומרת העבירה ועברו הפלילי של הנאשם, לבין הצורך להתחשב בחלוף הזמן שעבר וכן בהודאתו, הביאו את התביעה לעתור לעונש של מאסר קצר יחסית בדרך של עבודות שירות.

ב"כ הנאשם עתר מנגד, להסתפק בענישה מותנית ובקנס כספי. לדברי ב"כ הנאשם הנאשם היה נתון בסערת רגשות על רקע מעצרו של אחיו ועל רקע העובדה שנערכים מעצרים רבים בפרדס אבו-סייף שם מתגורר הנאשם. עוד נטען, כי לאחר האירוע הנאשם וטוען המעצרים לחצו ידיים ומאז לא חזרו ונישנו אירועים כלשהם ביניהם.

העבירה שבה הורשע הנאשם, היא לטעמי עבירה חמורה שאין להקל בה ראש. לא רק שבדר"כ שומה על בית משפט להגן על אנשי ציבור, ביניהם שוטרים, אשר נדרשים למלא את תפקידם, אלא שבמקרה זה, יש במעשה הנאשם משום פגיעה בהליך המשפטי עצמו. טוען מעצרים שטוען בבית משפט צריך לחוש משוחרר ומוגן לטעון ככל העולה על דעתו ואיננו נתון לאיומים כאלה ואחרים. יש באלה כדי לפגוע בתקינות ההליך המשפטי ובשלטון החוק.

על פן זה של חומרא מצטרפת העובדה שאין זה מקרה ראשון שבו מסתבך הנאשם בעבירות מאותו סוג כאשר גם בעבר הוא ריצה בגינן עונשי מאסר ומאסרים בעבודות שירות.

לאור כל האמור לעיל, המסקנה היא כי עתירת ב"כ הנאשם להסתפק במקרה זה בענישה מותנית בלבד ובקנס כספי תהווה התחשבות מופרזת עם הנאשם ולא תשקף נאמנה את חומרת העבירות והצורך של בית משפט להרתיע מפני ביצוען.

עם זאת, אתחשב לצורך גזירת הדין בתיק זה בהודעת הנאשם, בחרטתו ובסליחה שביטא כלפי המתלונן וכן אתחשב בחלוף הזמן שעבר.

סיכומו של דבר, במכלול השיקולים השונים אני מטילה על הנאשם את העונשים הבאים:
1. מאסר בפועל למשך חודש ימים. המאסר ירוצה בדרך של עבודות שירות, בהתאם לחוות דעת הממונה על עבודות שירות באופן שהנאשם יעבוד בקהילת יהדות בוכרה ברח' הכינור 2 קרית שלום בת"א, בימים ובשעות שנקבעו בחוות הדעת ועליו להתייצב לצורך ריצוי עונשו ביום 26/10/2010 בשעה 08:00 , במשרדי הממונה על עבודות שירות במפקדת מחוז מרכז ברמלה.
2. מאסר על תנאי למשך 7 חודשים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור את העבירה בה הורשע במשך 3 שנים מהיום.

3. הנאשם ישלם קנס בסך 1,500 ₪ או 45 ימי מאסר תמורתו.
הקנס ישולם ב- 3 תשלומים חודשיים שווים, כשהראשון בהם ביום 1/11/2010.
אי עמידה באחד התשלומים תביא לפרעון מיידי של הקנס כולו.
זכות ערעור תוך 45 יום.
המזכירות תעביר עותק גזר הדין לממונה על עבודות שירות .
<#4#>

ניתנה והודעה היום ג' חשון תשע"א, 11/10/2010 במעמד הנוכחים.
גיליה רביד
, שופטת
הוקלד על ידי: סטפני ז'ילינסקי
??

??

??

??
7
בית משפט השלום בתל אביב - יפו
ת"פ מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א
נ' אבו סייף
5398-09

11 אוקטובר 2010








פ בית משפט שלום 5398/09 מ.י. מדור תביעות פלילי ת"א נ' חאלד אבו סייף (פורסם ב-ֽ 11/10/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים