Google

אחמד סוואחרה - עסאם חלאילה, שמגד-מגדל חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על אחמד סוואחרה | פסקי דין על עסאם חלאילה | פסקי דין על שמגד-מגדל חב' לביטוח |

4891/09 תק     21/10/2010




תק 4891/09 אחמד סוואחרה נ' עסאם חלאילה, שמגד-מגדל חב' לביטוח בע"מ








בית משפט לתביעות קטנות בירושלים



ת"ק 4891-09 סוואחרה נ' חלאילה ואח'






בפני

כב' השופטת
רנר שירלי


תובע

אחמד סוואחרה


נגד


נתבעים

1.עסאם חלאילה
2.שמגד-מגדל חב' לביטוח בע"מ




פסק דין



1. ביום 25.7.09 התרחשה תאונת דרכים בין מונית התובע לרכב הנתבע.

על פי כתב התביעה בעת שנסע התובע בנתיב הימני סטה לפתע רכב הנתבע שנסע בנתיב הנגדי לנתיב נסיעת התובע בשל רכב שחסם את נתיב נסיעתו ופגע ברכב התובע לאורך צידו השמאלי. התובע תובע את הנזק לרכב, שכ"ט שמאי, אובדן ימי עבודה והוצאות.

על פי כתב ההגנה בעת שביצע הנתבע עקיפה כדין של רכב חונה, הגיח ממולו רכב התובע ופגע בחלקו האחורי של רכב הנתבע. לטענת הנתבע טעה התובע בחשבו כי הכביש רחב דיו להכיל שתי מכוניות ולא לקח בחשבון את תנאי הדרך.

2. בדיון העידו התובע והנתבע.

הנתבע מודה כי ביצע עקיפה בכביש צר. הגם שהיה לקראת סיום העקיפה מהנתונים שהוצגו בפני
עולה כי לנתבע לא היה שדה ראייה פתוח מאחר שעקף לפני עיקול. עם זאת, אופי ומיקום הפגיעות ברכב התובע וברכב הנתבע כעולה מהראיות, אחורית שמאלית לנתבע ולאורך כל צידו השמאלי של רכב התובע אינו מתיישב עם גרסת התובע ולפיה היה בעצירה מוחלטת. מעדיפה אני בעניין זה את גרסת הנתבע ולפיה הגיח התובע במהירות בעת שהיה הנתבע לקראת סיום העקיפה, באופן שלא אפשר את עצירת הרכב. בנסיבות העניין סבורה אני כי יש להטיל על התובע תרומת אחריות בשיעור 30% לתוצאה שהתרחשה.

3. התובע הציג חוות דעת ככל הנוגע לנזק הישיר שנגרם לרכב העומד על סך 5899₪. על פי חוות הדעת הזמן הסביר לביצוע התיקונים במוסך הוא 3 ימי עבודה. התובע צירף אישור רואה חשבון
ולפיו הכנסתו היומית הממוצעת מהפעלת המונית עומדת על סך 300₪. התובע גם הציג אישור על תשלום שכ"ט שמאי בסך 641₪. לא הוצגו כל אישורים בנוגע להוצאות שנתבעו על פי כתב התביעה ולא ברור מה טיבן. אין אפוא מקום לחיוב הנתבע לשלם לתובע בגין הוצאות אלו.

לנוכח האמור הוכחו במידה מספקת נזקי התובע בסך 7440₪. בשים לב לתרומת האחריות של התובע להתרחשות התאונה אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובע סך של 5208₪. עוד אני מחייבת את הנתבע לשלם לתובע הוצאות משפט בסך 200 ₪.


ניתן היום,
י"ג חשון תשע"א, 21 אוקטובר 2010, בהעדר הצדדים.














תק בית משפט לתביעות קטנות 4891/09 אחמד סוואחרה נ' עסאם חלאילה, שמגד-מגדל חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/10/2010)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים